Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,996 tot 26,010 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

EJ
    Bijdrager

26km/u op de gps en 30 km/u op de teller.
      Goed voor de rdw keuring?

DarkMagician6
      Bijdrager

Dat zou geen probleem moeten zijn aangezien hij op een rollerbank word gezet als ze dat uberhaupt al doen. :thumb Naar mijn weten mag hij zelfs 30 echte kilometers, dus op de GPS lopen.

Luke6856
        Bijdrager

Ff een vraagje, ik heb een standaard ciao brom, heeft het vijlen van de inlaat dan zin? Gaat hij hierdoor harder? Moet je dan ook een grotere sproeier? Ik heb trouwens van mijn brommerboer gehoord dat ik een snorcilinder heb heeft het hiermee zin?

zevenenergie
          Donateur

Ja dat heeft zin.
            Hij gaat daardoor harder.
            De sproeier moet dan groter, ik weet niet hoeveel.
            Er zit praktisch geen verschil tussen een brom een een snor cilinder.

Ik zou na het vijlen groene trekveertjes in de koppeling zetten voor behoud van trekkracht bij het wegrijden.;)

https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/koppeling/koppelingveerset-3-polini-citta-ciao.html

Vespaatje
            Donateur

Inlaat licht vijlen heeft wel zin dan, snor en brom cilinders zijn hetzelfde volgens mij.
              Je zult er wel iets van snelheid mee winnen, iets grotere sproeier zul je nodig hebben.

De snorciao’s worden verder begrenst dan de bromciao’s op de inlaat, krukas en uitlaat dacht ik zo.

Mvg
              Jeroen

Martino
              Moderator

Er zijn wel degelijk verschillen tussen brom en snor cilinders!

Wilk1985
                Moderator

Het heeft wel degelijk zin, zeker als je dan gelijk een grotere carburateur monteert zodat je ook daadwerkelijk meer brandstof aanvoert.

Je gaat een stuk harder trekken, top zal ook stijgen.

Sproeier moet wat groter ja, zoals bij bijna iedere motorische wijziging.

Luke6856
                  Bijdrager

Wilk1985 :
                    Het heeft wel degelijk zin, zeker als je dan gelijk een grotere carburateur monteert zodat je ook daadwerkelijk meer brandstof aanvoert.

Je gaat een stuk harder trekken, top zal ook stijgen.

Sproeier moet wat groter ja, zoals bij bijna iedere motorische wijziging.

Oke, allemaal bedankt. Zal ik dat eens gaan doen dan!

basdert
                    Bijdrager

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een Vespa Ciao mix en zoals jullie misschien wel hebben gezien in een ander topic moet ik mijn CDI kabels vervangen (de rood wit groenen). Ik dacht nu ik mijn blok er toch af moet gaan halen, dat ik ook mijn inlaat uit kan gaan veilen.

Mijn vraag is of dit heel moeilijk is om te doen en of er veel risico’s aan zitten?

Ik heb wel vaker aan brommers en scooters geklust maar heb nog nooit echt een blok uit elkaar gehaald op de cilinder, koppeling, carburateur enz. na. Zouden jullie mij kunnen adviseren om hier wel of niet aan te beginnen?

Groeten,

Bas

Niet echt een kleine vraag dit, je kan hier gewoon een nieuw topic voor openen dan kunnen we uitgebreid op je vraag ingaan.

Noetiepoerker26
                      Donateur

How-to

Als je deze how-to volgt zul je toch al een stuk moeten komen. Het enige waar risico aan kan zitten is dat je verder vijlt dan het opstaande vlak; dan sluit het boeltje niet meer af waardoor je het carterdeel weg kunt gooien omdat het blok dan niet meer zal lopen :thumb

basdert
                        Bijdrager

Ik heb alle how-to’s doorgelezen. Moet ik nog dingen zoals pakkingen vervangen als ik de carters uit elkaar haal, vanwege het branden enz?

Noetiepoerker26
                          Donateur

Jep, sowieso een middencarterpakking en keerring. Ook zou ik meteen even de voetpakking vervangen, en eventueel zelfs nieuwe lagers op de krukas zetten; je hebt het blok dan toch uit elkaar. Je kunt het beste dus zo’n revisiesetje kopen, dan heb je meteen alles.

basdert
                            Bijdrager

Vespaatje
                              Donateur

basdert :
                                Bedoel je dit met de revisie set: https://www.jmpbonderdelen.nl/lagerset-krukas-citta-ciao.html

Jep, alleen mis je dan nog een papieren voetpakking en koppakking 😉

Noetiepoerker26
                                Donateur

Vespaatje :

basdert :
                                  Bedoel je dit met de revisie set: https://www.jmpbonderdelen.nl/lagerset-krukas-citta-ciao.html

Jep, alleen mis je dan nog een papieren voetpakking en koppakking 😉

Een koppaking is niet nodig (mits je cilinderkop- en dek 100% vlak zijn) en de alu voetpakking die bij de revisieset zit voldoet 9 van de 10 keer ook gewoon. Uiteraard kun je de onderdelen wel meebestellen mocht je dat nodig vinden:thumb

15 berichten aan het bekijken - 25,996 tot 26,010 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.