Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,936 tot 25,950 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dr Gonzo
    Donateur

niek1992 :
      Er zijn al genoeg “kant en klare” onderdelen om een goed werkende gelijkrichter te bouwen en deze te gebruiken om een LED lamp te voorzien van spanning of een accu op te laden. Enige wat je hier moet doen is een aantal stekkertjes opzetten, en je bent klaar.

Daarover lees ik verschillende dingen…Ik weet niet zo goed waar te beginnen….welke gelijkrichter(merk type), overspannings-regelaar enz..

Ik weet dat er hier op de site how to’s staan maar de een doet het op een andere manier dan de ander…Wat is jouw advies qua gelijkrichter of welke how to is het beste?

Vespaatje
      Donateur

Gisteren heb ik de VSL begrenzer aangesloten op de lichtschakelaar van mijn snor-Ciao.
        Hierbij heb ik de verlichtingsdraden zo aangesloten dat het licht altijd aan is.

Het betreft de rechtse setup
        100 mm, std veertjes, 9,0 gram

Na wat testritjes kwam knopje 2 in combinatie met knopje 6 mooi uit om 38,4 km/h te rijden.
        Tijdens het rijden reageert de brommer raar op de begrenzer, zie onderstaand filmke:

Wat zou ik hiermee moeten doen ?

Mvg
        Jeroen

Tonni
        Moderator

Ik heb helaas hetzelfde met mijn begrenzer..
          Hij doet dit volgens mij niet op alle standen maar in mijn geval juist wel op de setting die voor mij het mooiste uitkomt…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Vespaatje
          Donateur

Dat wordt dus weer zelf een printplaatje, schakelaar en condensators solderen 🙂

Mvg
            Jeroen

Wilk1985
            Moderator

Kijk hier eens, een heel topic vol ervaringen over de EBR vork ;). Het zou gewaardeerd worden als je ook daar je verhaal schrijft met wat mooie foto’s.

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=5311

Misha.
              Bijdrager

Ik ben bezig met het monteren van de zuigerveren van een nieuwe cilinder (dr50), de onderste is gemakkelijk.
                Maar de bovenste veer (een L vorm) kan op twee manieren.. Moet het opstaande randje nu omhoog of naar beneden wijzen?

Martino
                Moderator

Een L-veer kan maar op 1 manier gemonteerd worden! Je ziet ook dat je zuigerkroon wat smaller is in diameter. Hier loopt je L-veer mooi omheen.

Misha.
                  Bijdrager

Ah natuurlijk; eerst kijken, dan vragen😉

Citta-ciao
                    Donateur

Past een citta trapas in een si achterbrug, hiermee bedoel ik of de citta trapas lang genoeg ervoor is?

Martino
                      Moderator

frenkschultenciao
                        Bijdrager

ik heb hier ergens gelezen dat bij achterklokken geld, eindigt het nummer op 5: bromklok, 6:varioklok, 7:snorklok.
                          ik heb gewoon een poelie maar bij mij eindigt het op 6, zou dit betekenen dat ik een vertanding heb die tussen brom en snor in zit?

gr

Vespaatje
                          Donateur

Varioklokken eindigen inderdaad op nummer 6.
                            Voor je vertanding te weten te komen zou ik kijken hoe vaak je poelie rond gaat bij een rondje van het wiel 😉

Mvg
                            Jeroen

Martino
                            Moderator

Een varionaaf eindigt op een 6. Heb je wellicht de 9 voor een 6 aangezien? 99050*. De plek van * is het eindcijfer.

dirkwim
                              Bijdrager

Onlangs heb ik een verstevigde achterbrug via marktplaats gekocht. Als ik langs het plaatstaal kijk, vanaf de ophanging van de veren naar de ophanging van het blok toe, dan zie ik dat het iets gebogen loopt. Vanaf het midden uit (dat vierkante gedeelte) loopt het staal iets naar buiten toe. Ook zie je bij het punt waar de bobine komt, daar is een extra stukje staal op gelast, dat het iets verbogen is door de hitte.

In hoeverre kan dit kwaad?

zevenenergie
                                Donateur

Om dat dit het kleine vragen topic is en alleen met ja en nee of heel kort beantwoord mag worden ga ik mijn best doen voor je.:cry

Zin 1: Oh ja?

Zin 2: Oh

Zin 3: shit

Zin 4: Hmmm.

Zin 5: Tja.

Dan zijn we nu aanbeland bij de vraag. 😉

Bij montage van het geheel, lijnt het nog een beetje uit.
                                  Ik denk dat je er niets van merkt.

15 berichten aan het bekijken - 25,936 tot 25,950 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.