Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,831 tot 25,845 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R.Zwiers
    Bijdrager

Ik heb een elektrisch blok. En heb nu een 6volt 15watt lamp in mn koplamp. ik heb 3 spoelen in mn ontsteking, voor mijn voorlicht 1, voor mijn achterlicht 1 en voor mijn ontsteking.
      Alle spoelen geven 6 volt al ik het goed heb.

Noetiepoerker26
      Donateur

Ik heb een hoogteverschil van 0.25mm tussen mijn klein en groot carter; kan dit kwaad of moet ik overgaan op het vlakken ervan?

Martino
        Moderator

Ja, ik zal deze vlakken.

Strikert
          Bijdrager

is de Si zijstandaard op brug-bromfietsen.nl plug and play voor een si brug, of nog kleine aanpassingen voor doen?

R.Zwiers
            Bijdrager

Si zijstandaard monteer je met bijgeleverde bus en bout in je bus van je bok standaard. Deze bus van je bok standaard moet dus nog wel in je brug zitten of je moet deze ook even een bij bestellen

jeffreykruize
              Bijdrager

Afgelopen week een “bravo rempot binnen gekregen, een dag later een vierspaaksvoorvelg.
                De “bravo” rempot lijkt te klein, hij valt niet over de rand van de velg.
                Op een citta velg past hij wel…
                Bestaan daar dus verschillende in?

Flippo
                Donateur

Jeffrey, daar zijn idd verschillen in.
                  Jij hebt als ik het zo lees een bravo rempot voor spaakvelgen gekregen. Deze is als ik me niet vergis hetzelfde als een citta rempot en dus te klein voor een 3/4/5 spaaks velg.

In dit topic is iemand met eenzelfde probleem en word alles uitgelegd:
                  klik

Wilk1985
                  Moderator

Bijzonder, die rempot die ik naar jou heb gestuurd komt 100% van een Superbravo en die zijn nooit met spaakvelgen geleverd.

Kan je eens wat foto’s plaatsen van hoe het uitkomt?

jeffreykruize
                    Bijdrager

Ik zal vanmiddag even het zolder van de schuur opgaan, even een paar foto’s maken….

Flippo
                      Donateur

Jos, kwam deze dan uit een setje 10 spakers? Want als ik het me goed herinner hebben deze ook een kleinere rempot dan 3/4/5 spakers.

Wilk1985
                        Moderator

Deze komt volgens mij uit 10 spakers inderdaad.

Ik ben er niet zeker van, maar ik dacht dat 4 en 10 spakers dezelfde rempot hebben. 3 spakers hebben zeker weten een andere rempot en 5 spakers zitten alleen in Ciao dus die kan het sowieso niet zijn.

rensknol
                          Donateur

wat voor krukas zal ik het beste in mijn zij inlaat blok kunnen zetten?
                            ik heb thuis nog een snor of bromkrukas liggen.
                            of moet ik toch per see die volle wangen krukas aanschaffen?

zevenenergie
                            Donateur

Die zij inlaat geeft een hoop verschil in prestaties tov. de standaard inlaat.
                              Een volle krukas draagt daar weinig bij.

Pas als je rond de 8-10 pk komt begint pas het echte tunings werk. Dan word het noodzakelijk en de moeite en het geld waard er een dure volle krukas in te zetten, of een goede ontsteking.Ect Ect.

Echter dan word het ook allemaal wat moeilijker dan een extra poortje zetten, de uitlaatpoort uitvijlen en een grotere carburateur er op.

De meeste winst is te behalen met de uitlaat. Dus daar zou ik mijn geld aan besteden.
                              ook is er nog makkelijke winst te behalen met het membraam.

Dus nee, het is niet perse nodig en hoogst waarschijnlijk merk je het verschil niet eens.

Bij hogere toeren tallen is het 10mm krukasje toch wat aan de magere kant.
                              Ik zou bij aanschaf van een dure krukas voor de 12 mm versie kiezen.

rensknol
                              Donateur

Bedankt voor het antwoord.
                                Bedoel je met 10mm de maat van de pistonpen? Of zit ik er nu compleet naast.
                                Mvg Rens

frenkschultenciao
                                Bijdrager

Hoi, ik heb een 2e hands polini top one gekocht, ik heb een ciao. Alleen hij past niet, hij gaat prima over de uitlaatpoort alleen dan zit de demper ophanging onder het frame, ook zit de cilinderkop ophanging zo’n 5 cm van de kop af en moet het blok compleet naar achter zodat de uitlaat het voorspatbord niet raakt. Verder hangt ie ontzettend laat als ie helemaal over de poort zit geschoven, het laagste punt zit zo’n 5 cm boven de grond.

Gr. Frenk

15 berichten aan het bekijken - 25,831 tot 25,845 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.