Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,801 tot 25,815 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tyskie
    Bijdrager

Hey,

zag net bij mijn CIAO dat er flink wat roest op de tank zit, natuurlijk net achter het gedeelte waar de tank en de rest van het frame samenkomen. Kan het goed zien door het gaatje van de kappen en bovenaan langs het frame af.
      Hoe kan je dit het best verwijderen? Heb namelijk geen zin in een lekkende tank straks…

Alvast bedankt, Mvg

zevenenergie
      Donateur

1. Eerst heel goed ontvetten met wasbenzine.
        2. natuurazijn (geen schoonmaakazijn) uit de supermarkt halen 3 flessen van 1,5 liter a 70 cent per stuk.
        tank vullen en 1,5 tot twee weken laten staan.
        3. tank legen en heel goed uitspoelen met water (flink klotsen)tot er geen troep meer uitkomt.
        4. Na het spoelen en drogen gelijkt een beetje benzine met 2 takt olie er in om opnieuw roesten te voorkomen.

niek1992
        Bijdrager

Volgens mij bedoelt ie de buitenkant van zijn tank. Niet de binnenkant van zijn tank.
          Als je langs de kappen heen de binnenkant van zijn tank kan zien dan is t niet goed.

Je zou het kunnen behandelen met Owatrol olie, of ander roestwerend/verbeterend goedje.

zevenenergie
          Donateur

Ik zou het met onverdund (75% fosforzuur) behandelen. Dan met verdund (2%) fosforzuur goed naspoelen. Dan een roestwerende primer er overheen.
            http://www.rust-oleum.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=250

Noetiepoerker26
            Donateur

Waar kun je 16inch crossbandjes bestellen die redelijk goedkoop zijn en in een si-brug passen?

Wilk1985
              Moderator

http://www.oponeo.nl heeft de Heidenau’s, 2.50 past zeker en 2,75 wellicht ook? Ben ik niet zeker van.

jeffreykruize
                Bijdrager

Heidenau k32 16×2,75inch vergeleken met orginele pirelli superbravo banden.
                  Past prima in een Si brug.

Erg fijne band en na nu ongeveer 500km nog bijna geen slijtage, alleen de richels op de nippen zijn eraf.

Kijk eens tirendo.nl, gratis verzending in NL

Noetiepoerker26
                  Donateur

Ik zag op oponeo ook de K42 van Heidenau staan, dat lijkt ook wel ergens op (net zoals dis K32’s). Echte 16 inch noppenbanden vinden wordt denk ik lastig, daar kan ik nergens iets van vinden:?

R.Zwiers
                    Bijdrager

Ik heb 2 lange vario assen, 1 met 10 tanden en 1 met 11. De met 11 tanden past niet in de klok met een 11.5 vertanding. Is het dus zo dat bij een 10.5 vertanding een 11 tandse lange as zit,en bij een 11.5 vertanding een 10 tandse lange as zit?

Martino
                      Moderator

R.Zwiers
                        Bijdrager

Kan je in een kick klein carter m8 schroefdraad tappen? Zit hier genoeg vlees? 1 van de 3 is dol bij bij. Rechts boven

zevenenergie
                          Donateur

De boormaat voor M8 is 6,8mm. Je gat is nu 7mm. Niet ideaal, maar levert geen probleem op. Voldoende vlees ook.
                            Een standaard cilinder heeft maar gaten van 7,5mm.

Is een helicoil geen beter idee?

R.Zwiers
                            Bijdrager

Ik bedoel het gaten waar het rondsel op komt, niet de trekankers.

zevenenergie
                              Donateur

Heeft iemand een instuktie boekje van een vespa si?
                                Ik wil weten hoeveel olie in de vork moet volgens het boekje.

Noetiepoerker26
                                Donateur

Hebben blauwe trekveren zin op een setup met een 70cc (creco/dr evo)?

15 berichten aan het bekijken - 25,801 tot 25,815 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.