Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,726 tot 25,740 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

johan 007 :
      past een malossi 80cc 46.5 in een polini speedengine elektrisch carter?

Ja, deze past.

Flippo
      Donateur

Kan ik de crankset van mijn bravo laten zitten voor de keuring? Ik heb namelijk geen bokstandaard meer dus de bravo aantrappen is geen optie. Verder ligt de ketting er wel op dus fietsen is een optie.

Wilk1985
        Moderator

@ Flippo, dit maakt niet veel uit zolang het maar wel goed vast zit.

hosballz
          Bijdrager

vraagje: mijn gasschuif gaat maar ongeveer 3/4 open… ook als ik mijn gashendel volledig open draai, is dit een veel voorkomend probleem?

heb gewoon een 13/13

DarkMagician6
            Bijdrager

Weet je zeker dat je gaskabel ook strak staat als je hem helemaal dicht draait?

Ciao91
              Bijdrager

Boys, ik heb een klein probleem..

Ik heb een Gianelli Original Power die aanloopt op mijn velg, ik heb er 10-spakers in zitten.
                Naar mijn weten had mijn vorige Ciao dit niet en toen had ik 3-spakers erin zitten..

Nu vraag ik me af of een standaard brom uitlaat of een Sito+ qua omvang van de ‘demper’ kleiner zijn dan een Gianelli Original Power?
                Hij loopt vanaf het beginstuk van de ‘demper’ aan op de velgrand..

FonS
                Bijdrager

De Giannelli’s die ik (gehad) heb liepen ook wel eens aan, of heel kort langs de velg.
                  Ik heb altijd de achterste ophanging wat verbogen om iets meer ruimte te krijgen.

hosballz :
                  vraagje: mijn gasschuif gaat maar ongeveer 3/4 open… ook als ik mijn gashendel volledig open draai, is dit een veel voorkomend probleem?

heb gewoon een 13/13

Lijkt mij ook een probleem met je gaskabel, met de standaard hendel kreeg ik mijn 19mm gewoon volledig open. Even kijken of je kabel niet met te veel speling is afgesteld.

niek1992
                  Bijdrager

Mijn Gianelli liep ook aan, de nieuwere versie wat meer als de oude (naar mijn idee hetzelfde, alleen de verpakking was anders).

Deze heb ik op de plek van aanlopen wat bijgevijld, zodat er genoeg ruimte overblijft.

Ciao91
                    Bijdrager

niek1992 :
                      Mijn Gianelli liep ook aan, de nieuwere versie wat meer als de oude (naar mijn idee hetzelfde, alleen de verpakking was anders).

Deze heb ik op de plek van aanlopen wat bijgevijld, zodat er genoeg ruimte overblijft.

Waar heb je het bijgevijld dan, bij de uitlaat?

jop2811..
                      Bijdrager

Ik heb een vespa si. Hij wil niet starten en knalt bij het aan lopen. Als ik het hendeltje van de koppeling niet in knijp dan maakt hij het zelfde brom geluid als dat ik hem wel in knijp. Het is gebeurd na dat ik met vrienden ben wezen rijden. Toen viel hij uit en starte niet. heb em mee getrokken met een sleep tauw en weer proberen te starten. Daarna knalde die en deed die koppeling raar

Wilk1985
                        Moderator

jop2811.. :
                          Ik heb een vespa si. Hij wil niet starten en knalt bij het aan lopen. Als ik het hendeltje van de koppeling niet in knijp dan maakt hij het zelfde brom geluid als dat ik hem wel in knijp. Het is gebeurd na dat ik met vrienden ben wezen rijden. Toen viel hij uit en starte niet. heb em mee getrokken met een sleep tauw en weer proberen te starten. Daarna knalde die en deed die koppeling raar

Allereest zeg ik je welkom op dit forum!

Waarschijnlijk is je koppakking kapot.

Je kunt hem vervangen, maar de kans is aanwezig dat hij dan na een tijdje weer kapot zal gaan aangezien je cilinder of cilinderkop waarschijnlijk niet 100% vlak meer is.

Draai de cilinderkop er eens af, dan zie je snel genoeg of dit ook echt het probleem is.

Mocht dit nou niet het probleem zijn, maak dan even een nieuw topic aan in de troubleshooting sectie met daarin een uitleg van je probleem. Dit topic is bedoeld voor kleine vragen waar snel een antwoord op te vinden is, als je hierin technische vragen gaat stellen zal je vraag al snel ondersneeuwen voor je een duidelijk antwoord hebt.

r32
                          Bijdrager

Hoi,

Scheelt het veel om op een 50 ccdr onbewerkt carter een hd kop te monteren of js het die 30 euro niet waard.

DarkMagician6
                            Bijdrager

Ik zou het niet doen. Dat gaat jou zo goed als niks opleveren.

r32
                              Bijdrager

Dacht ik ook al.

Bedankt.

IJskonijn
                                Bijdrager

Ik heb een blokje gebouwd met een ophoogplaat, nu passen mn uitlaten niet meer..
                                  Moet ik een stuk van het carter wegdremelen of zijn er andere opties om toch een pijp eronder te hangen?

No replacement for displacement
                                15 berichten aan het bekijken - 25,726 tot 25,740 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.