Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,681 tot 25,695 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robbert_K
    Bijdrager

Goedendag,

Ik heb een 43mm 65cc DR EVO cilinder en zuiger. Hiervoor wil ik graag nieuwe zuigerveren kopen.
      Kan iemand mij vertellen of deze de juiste zijn?

http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/zuigers-vespa-ciao/zuigerveerset-43mm-malossi.html

Wilk1985
      Moderator

FonS
        Bijdrager

Robbert_K
          Bijdrager

Bedankt Wilk1986 en FonS!

FonS, de reden waarom ik ze bestel is dat ik pas volgend weekend weer in het zuiden ben, en wat meer dingetjes nodig heb. Die bestel ik nu alvast, zodat ze er al zijn als ik thuis aan kom :thumb

Richard
            Bijdrager

Hallo ik heb hier 10 liter aspen 4 takt benzine staan kan ik hier 2 takt olie doorheen mengen en gebruiken voor mijn citta en ciao?

zevenenergie
              Donateur

Ja, geen enkel probleem.

criminalmindz
                Donateur

Kan ik de massa draad van de begrenzer, gewoon aan de ophanging hangen van het CDI aan het frame?

DrZapper
                  Bijdrager

Hey, kan iemand me uitleggen hoe de balhoofdset van JMPB gemonteerd moet worden? Ik heb er nu speling tussen. Heb al gezocht in andere topics maar de afbeeldingen werken vaak niet meer.

Link

Wilk1985
                    Moderator

DrZapper :
                      Hey, kan iemand me uitleggen hoe de balhoofdset van JMPB gemonteerd moet worden? Ik heb er nu speling tussen. Heb al gezocht in andere topics maar de afbeeldingen werken vaak niet meer.

Link

Ik neem aan dat je probleem in het bovenste deel zit?

Zie de foto:

Stel eerst de onderste moer af, niet te vast maar ook niet te los. Daarna kun je de bovenste moer aandraaien. Sla de uitstekende lipjes om tegen de bovenste moer aan anders kan de moer lostrillen. (Dit heb ik op de foto nog niet gedaan)

DrZapper
                      Bijdrager

Bedankt voor de reactie en foto!

Ik had niet de juiste moer onder de kroonplaat 😉 Is opgelost nu! :thumb

En van die lipjes voor die bovenste moer heb ik niet.. Zijn die echt nodig? Kan ze zo 123 ook niet op JMPB vinden.

Wilk1985
                        Moderator

DrZapper
                          Bijdrager

Volgens mij heb ik de voorvork nog niet goed elkaar. Heb ook wat onderdelen over van de balhoofdset. Er zit bijna geen speling tussen maar stuur draait wel zwaar naar links, rechts wel goed. Heb de grote moeren niet heel vast.

Ik heb boven het kroonstuk en onder de kroonplaat een lager:

Deze zijn over:

misterd11
                            Bijdrager

Ik ben er al een tijdje uit, maar is die standaard cilinder pen 10 van jmpb wat of is het slechte imitatie?

M.v.g.
                              Daniel

Wilk1985
                              Moderator

@ Drzapper, die bovenste moer hoor niet bij de set denk ik, ik heb nooit zo’n moer gezien op een Si. Maar het kan wel werken, je kan proberen om de onderste moer nu wat losser te draaien terwijl de bovenste moer vast zit. Zo kan je hem wat losser zetten, let wel op dat het niet zo los gaat dat je speling krijgt.

Dat je die onderste over hebt kan wel kloppen, daarvoor heb je waarschijnlijk gewoon de oude hergebruikt.

@misterd11, hier ben ik ook al heel lang benieuwd naar. Volgens JMPB is het de meest verkochte cilinder voor de Vespa, maar ik heb er hier nooit iemand over gehoord. Er is al een topic over dus mocht iemand ervaringen hebben zou het mooi zijn als ze gedeeld zouden worden:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35075

500
                                Donateur

Ik heb de cilinder een paar jaar geleden gehad en de kwaliteit was onvoldoende. Naar mijn idee moet je met zo’n imitatie cilinder een beetje geluk hebben. Ik denk dat je voor die 40 euro beter een versleten 50 piaggio kunt laten honen.

Dan heb ik zelf ook nog een kleine vraag:

Van de week komt mijn giannelli new original power binnen. Blijven de trappers en middenbok vrij bij deze uitlaat of raken ze hem?

500

15 berichten aan het bekijken - 25,681 tot 25,695 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.