Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,591 tot 25,605 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

IJskonijn
    Bijdrager

Ik heb laatst een blokje gevijld en gereviceerd.
      Hij loopt super al denk ik dat er nog wel een iets kleinere sproeier in mag.
      Het probleem is dat ie niet stationair loopt, iemand een idee wat dat kan zijn?
      Vaak als ik de benzinekraan op uit zet loopt ie wel stationair.

No replacement for displacement

Wilk1985
      Moderator

@ Rick, hoe groter je luchtdoorlaat hoe makkelijker het zal zijn om hem af te stellen dus dan zeg ik 12/12.

@ Ijskonijn, Als hij niet stationair af te stellen is komt dit vaak doordat je blok ergens valse lucht trekt. Of je hebt er echt een gigantisch veel te grote sproeier inzitten.

criminalmindz
        Donateur

3 vragen:

– Mijn broertje zijn voorrem is aan vervanging toe, we hebben onderstaande remsegmenten besteld, maar deze zijn veel te groot, iemand een idee welke de juiste zijn?
          http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/mechanisch/remdelen/remsegmentset-voor-ciao-si.html

– Vandaag bezig geweest met de vario-keeringen vervangen van mijn brommer, maar nu heb ik dekeering rechts op de foto over, waar hoort deze of is het meer een reserve keering?
          Ik heb de twee keeringen in de achterkoppeling vervangen en de keering van de as waar de koppeling opkomt.

– Zit er verschil in prestaties tussen deze twee uitlaten?
          Zijn volgens mij beide voor Ciao

Metalhead
          Bijdrager

Ik probeerde net m’n vliegwiel er af te halen, maar het lukte niet. Ik heb gewoon een vliegwieltrekker, maar de koppelingsring zit er voor. Hoe kan ik deze weghalen?

Daan777
            Moderator

Als de afstandsring van de koppeling vast zit op de krukas (kan komen door verkeerde montage, maar dat ter zijde) moet je hem inspuiten met wd-40 en met een platte schroevendraaier proberen los te wippen door te wrikken tussen de ring en het vliegwiel.

Metalhead
              Bijdrager

Dank je, het is gelukt!

dickdistortion
                Bijdrager

Welke dempervulling kan ik het beste gebruiken voor de demper van mijn Leovince krul? Je hebt demperwol, glasvezel vulling, keramische vulling wat ik zo zie maar nergens duidelijk uitgelegd wat nou het verschil is. Setup is zoals links staat.

zevenenergie
                  Donateur

Ik doe zelf keramische vulling, omdat dat het prettiger verwerkt.
                    Ik heb laatst mijn leovince Hm demper onderhanden genomen en daarvoor was de keramische deken die ik had te dik.
                    Ik kon er heel gemakkelijk een “plakje” aftrekken om hem op de juiste dikte te krijgen.
                    keramische wol prikt niet in je handen, en dat vind ik ook niet onbelangrijk.
                    Over de werking kan ik alleen maar zeggen dat keramisch perfect dempt.

citta1234
                    Bijdrager

Wat is een compleet orgineel lopende Tiffany waard zonder kenteken?

jos68
                      Bijdrager

Hallo,

Iemand een idee met welke uitlaat ik het snelst ga met een standaard set up alleen carb 13/13? Het gaat mij om de topsnelheid niet om het optrekken

lightlord
                        Donateur

Gianelli city power loopt het lekkerst op standaard spul:thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                          Lightlord's Dizzy/Gypsi

jos68
                          Bijdrager

En een proma circuit? Ik wou liever niet een uitlaat die heel erg op het standaard lijkt. Maar ik weet niet wat het snelst gaat op een standaard setup.

criminalmindz
                            Donateur

criminalmindz :
                              – Vandaag bezig geweest met de vario-keeringen vervangen van mijn brommer, maar nu heb ik dekeering rechts op de foto over, waar hoort deze of is het meer een reserve keering?
                              Ik heb de twee keeringen in de achterkoppeling vervangen en de keering van de as waar de koppeling opkomt.

– Zit er verschil in prestaties tussen deze twee uitlaten?
                              Zijn volgens mij beide voor Ciao

SuperSi
                              Bijdrager

jos68 :
                                En een proma circuit? Ik wou liever niet een uitlaat die heel erg op het standaard lijkt. Maar ik weet niet wat het snelst gaat op een standaard setup.

gianelli citypower of sito uitlaatjes zijn beide goede origineel uitziende uitlaatjes

zevenenergie
                                Donateur

Aan criminalmindz,
                                  Heb je niet per vergissing een oude keerring terug gestopt?

15 berichten aan het bekijken - 25,591 tot 25,605 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.