Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,501 tot 25,515 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Metalhead
    Bijdrager

Hm een vario vind ik redelijk duur. Volgens mij rijd ik nu met een poelie maat 80(dus m’n omschrijving klopt niet) dus dan kan ik die 95 er op zetten. Dan ga ik binnenkort even flink sleutelen, aangezien ik ook de lichtspoel en contactpunten wil vervangen! Bedankt voor je antwoord.

rensknol
      Donateur

beetje een domme vraag maar ik heb deze stickers
        http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/framedelen/gilera-citta-stickers/stickerset-gilera-logo-zwart.html
        maar aan welke kant zit de plakrand?
        als ik het blanke folie eraf haal plakken de letters niet.
        zit de plakrand dan aan de andere kant? dat lijk mij dan namelijk wel moeilijk om te plakken.
        grt, Rens

Wilk1985
        Moderator

Geen domme vraag, ik heb ze ook en de plakrand zit aan de zwarte stickers zelf. Dus vanaf de foto gezien aan de achterkant.

Je moet ze alleen een beetje helpen want ze plakken erg vast aan de foly. Vooral die kleine Gilera tekentjes zijn lastig. Begin voor het gemak onderaan de A, en ga vanaf daaruit naar voren.

rensknol
          Donateur

bedankt jos!
            het is dus de bedoeling dat de letters op het blanke folie gaan plakken?
            Grt, Rens

Wilk1985
            Moderator

Eerst haal je de transparante foly eraf met de letters eraan. Daarna plak je alles op je frame en dan haal je de transparante foly eraf. Hou met je vingers de stickers op hun plaats want anders trek je ze er weer af.

Ik schreef het net een beetje anders sorry 🙂 Het is niet zo makkelijk uit te leggen 😛

Noetiepoerker26
              Donateur

Hoe monteer je een km-aandrijver precies? IK heb er al eens een gehad,maar die knalde binne 2 meter rijden uit elkaar, toen blijkbaar iets fout gedaan.

Antekrees
                Bijdrager

Zijn de rubbers van de kick-pedalen nog nieuw verkrijgbaar? De mijne lijken aangevreten

criminalmindz
                  Donateur

M´n broertje gevraagd alvast de keering voor me te monteren, maar hij heeft hem te diep geplaatst:

Hoe krijg ik hem nu weer op de juiste diepte zonder hem te slopen?

zevenenergie
                    Donateur

Je zou kunnen proberen wat pers lucht in je inlaat te spuiten, terwijl je je hand op de uitlaat houd( zorg wel dat je in laat open staat)

criminalmindz
                      Donateur

Heb helaas geen compressor 🙁

R.Zwiers
                        Bijdrager

@noet: je draait je dikke verbinding in je klokje. En de andere kant in je naaf. Misschien moet je er op letten dat je teller maartot 60 gaat en daarna draai je je kabel kapot:o

Kickstart rubbers (?)
                          http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/framedelen/diverse-framedelen-gilera-citta/vervangingsrubbers-voetsteps-gilera-citta.html

Volgens mij passen deze wel? Dit weet ik niet zeker.

zevenenergie
                          Donateur

Ik zou me geen zorgen maken.
                            ik heb net even een keerring tegen een lager gehouden en de keerring raakt het lager alleen op de buitenste schaal en die staat stil geen probleem dus lekker gaan rijden het kan geen kwaad.

Maar als je een ultra betrouwbaar blokje wilt??
                            Een of meerdere plofjes in je uitlaat is de vaak de oorzaak van een kering die er uit vliegt. De carter druk is te laag om dit te veroorzaken. bij oude blokjes zie je keerringen met een stalen omhulsel, deze zitten vaster in het carter.

Bij elektrische ontsteking lijm ik dus de keerring vast.

Bij punten hoeft dat niet want daar de houd de nok de keerring tegen.

criminalmindz
                            Donateur

zevenenergie :
                              Ik zou me geen zorgen maken.
                              ik heb net even een keerring tegen een lager gehouden en de keerring raakt het lager alleen op de buitenste schaal en die staat stil geen probleem dus lekker gaan rijden het kan geen kwaad.

Maar als je een ultra betrouwbaar blokje wilt??
                              Een of meerdere plofjes in je uitlaat is de vaak de oorzaak van een kering die er uit vliegt. De carter druk is te laag om dit te veroorzaken. bij oude blokjes zie je keerringen met een stalen omhulsel, deze zitten vaster in het carter.

Bij elektrische ontsteking lijm ik dus de keerring vast.

Bij punten hoeft dat niet want daar de houd de nok de keerring tegen.

Danku.
                              Plofjes zou goed kunnen, op topsnelheid hoorde ik dat viertakt geluid.
                              En voordat hij uitging had ik gewoon helemaal geen power meer, maar geen plofjes gehoord 🙁

Is er niet iemand die ook zo’n borgring kan maken voor een elektrisch carter op 1 of andere manier?
                              En lijmen? Waar lijm je het dan mee vast, welke lijm?

zevenenergie
                              Donateur

Ik heb seconde lijm gebruikt. Niet de hele keerring er in verzuipen, maar een toefje aan weerszijde en er in drukken.
                                Wel eerst ontvetten.

Met plofjes bedoel ik dat er benzine damp die in je uitlaat komt daar ontbrand. Dat geeft een explosie in je uitlaat. je hoort dan PUUFFFT. Beter kan ik het niet uitleggen.

criminalmindz
                                Donateur

zevenenergie :
                                  Ik heb seconde lijm gebruikt. Niet de hele keerring er in verzuipen, maar een toefje aan weerszijde en er in drukken.
                                  Wel eerst ontvetten.

Met plofjes bedoel ik dat er benzine damp die in je uitlaat komt daar ontbrand. Dat geeft een explosie in je uitlaat. je hoort dan PUUFFFT. Beter kan ik het niet uitleggen.

Snap wat je bedoeld, maar helaas niet gehoord 🙁

15 berichten aan het bekijken - 25,501 tot 25,515 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.