:: ‘Kleine vragen’ topic 2
-

Rick.
Ik heb hier 3 carburateurs liggen maar als ik er een monteer op de inlaat en aandraai dan kan ik hem er nog zo vanaf halen. Bij alle 3 is dit het zelfde en er zit bij alle 3 al een plastic busje in. Hoe kan ik dit oplossen?
Dat is een apart verhaal Rick. Of je inlaat heeft niet de buitendiameter die hij moet hebben, of de busjes in de carburateurs zijn versleten. Ik zou zo’n nieuw busje bestellen bij JMPB en kijken of het dan wel goed gaat.
Je inlaat is versleten dit ligt niet aan de carburateurs maar je carter.
Een nieuw busje bestellen heeft dus geen zin.

Rick.
Ja dat denk ik ook. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
een ander carter of zelf een busje draaien.

Rick.
Een ander carter gaat lastig worden dit is namelijk mijn enige elektro carter. Het busje draaien zal erg moelijk worden want het scheelt nog geen mm
De carburateur wat inzagen/vijlen zodat ie weer strakker kan.
Gr. Wim.
Rick ik lees net iets van FonS over kickstartcarters met een kleinere diameter inlaat. Dan past alleen de orginele 12/12 die op dat blok zat goed. Dat zal in jouw geval wel zo zijn. Heb zelf ook zo’n ‘kleinere’ 12/12 liggen waar ik geen normaal busje in kon krijgen.
Ow, dan met t inzagen maar even wachten dus!
Is dit een oldtimer?
Het gaat om een Vespa SI
Vaag Framenummer….

Motornummer:

Totaal:

Nee geen oldtimer. Van de nummers weet ik niet veel maar het model is zeker eind 80’s tot eind 90’s
Gr. Wim.
Thanks Wim en het framenummer, vind je dat ook apart?
Ik vind het maar apart dat er maar 4 nummers instaan.
Dat is niet het framenummer, maar het NL goedkeuringsnummer. Het framenummer staat in je balhoofd of op een aan het frame vastgelast lipje ter hoogte van je benzinekraan.
Dit is het balhoofd, die is helemaal kaal.
Zal nog eens zoeken bij de benzinekraan.
-
Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.