Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,381 tot 25,395 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Justintje32
    Bijdrager

Hey, maandag de theorie examen van de brommer. Spannend… Hebben jullie nog tips en weten jullie wat er een beetje in komt?

Wilk1985
      Moderator

Justintje32 :
        Hey, maandag de theorie examen van de brommer. Spannend… Hebben jullie nog tips en weten jullie wat er een beetje in komt?

Rustig blijven en niet twijfelen, je eerste ingeving is meestal goed :thumb.

Die 2e vraag is nogal lastig om te beantwoorden, ik neem aan dat je wel een leerboek erbij hebt dus lekker leren jij morgen :). Succes maandag!

Guido
        Donateur

Vooral rustig blijven. En hou in je achterhoofd: veiligheid. Dat komt bij 9 van 10 vragen wel terug. Succes!

Justintje32
          Bijdrager

Bedankt, ik ga m’n best doen ik slaag voor oefenexamens dus het moet goedkomen 🙂

r32
            Bijdrager

Hoi.

Ik heb een vraagje . Hoe weet je of je motorblok
              het eerste originele blok is wat er onder de brommer
              ligt.

Zit het frame nummer ook op het blokje of zoiets

Wilk1985
              Moderator

Er zit een bloknummer dat enigszins overeen zou moeten komen met het framenummer, en per model verschillen de codes ook.

Een c24 heeft een bloknummer dat ook begint met een aparte code. Grillo = cxm, bij een Si staat er S1 op dacht ik etc etc.

Jammer dat lijst van framenummers alleen motornummers bevat van oudere Ciao’s, anders kon je het daarmee vergelijken.

r32
                Bijdrager

Klopt inderdaad
                  bij een c24 begint het motorblok nummer met c242m.

En dan komen er cijfers.

Maar bij mij komen deze niet overeen met de cijfers van het frame nummer.

Terwijl ik de brommer gekocht heb van echt een oude man.
                  Hij was geheel origineel dus 25 kmh.
                  Vreemd.

Wilk1985
                  Moderator

Die nummers zijn ook niet hetzelfde. Kijk even naar de lijst van de oldtimers, dan zie je ook dat er wel een patroon in zit maar dat de nummers niet gelijk zijn aan het framenummer.

Als jou nummer met C242m begint kun je er wel vanuit gaan dat het het originele blok is hoor.

Waarom?

Bij een Malossi krukas moeten toch shim ringen gemonteerd worden? De kruk ligt momenteel in de vriezer dus hoop dat iemand hier een duidelijk antwoord op heeft?

Alvast bedankt:thumb

Justintje32
                      Bijdrager

Ben geslaagd hoor 🙂

Waarom?

Dat is geen vraag maar een mededeling:D Maar alsnog gefeliciteerd :thumb

Iemand die mijn vraag hierboven even snel kan beantwoorden?

Herr Flick
                          Topic starter

Ze hebben toch ook zo’n opstaande rand? Naar mijn weten hoeven er GEEN shimringen op.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

Waarom?

Ja dat klopt maar ergens stond me bij dat hier alsnog shims tussen moesten. Dan zal ik het mis hebben, thanks:thumb

Edit;
                              Lenneart wees me er zojuist op dat er shims van 0,25mm geleverd worden bij de reed valve. Omdat ik het zeker wil weten ben ik het toch maar even gaan nameten.. De Malossi kruk is net als een originele krukas 33mm! Bij een originele kruk komen hier nog twee shims tussen van 0,5mm wat het totaal 34mm maakt.

Moeten er dan alsnog shims tussen en zo ja welke?

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

Shims wel ertussen van malossi zelf!

CIF:

Malossi:

Naast elkaar.

2X malossi op elkaar VS 1x cif:

Zoals te zien zijn ze dunner dan nieuwe uit een cif set. (De dikke dus cif de dunne dus malossi).

Waarom?

Dan zou je denken dat er idd toch twee Malossi shims tussen moeten. Maar zoals ik het gemeten heb is er dus ook ruimte voor twee originele shims, om de verwarring compleet te maken..

Er moeten hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben?

15 berichten aan het bekijken - 25,381 tot 25,395 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.