‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 23,866 tot 23,880 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tompiebozzel
    Bijdrager

ja oke bedankt, lager op de krukas zit er nog op, en heb net een nieuw lager in het carter gedaan, tussen het carter en het lager hoeft geen shimring neem ik aan?

Martino
      Moderator

@ tompiebozzel; Wanneer je de link waarop niek1992 je had gewezen ook had gelezen. Zal je het antwoord met “nee” hebben kunnen geven.

@ Indowess; Zolang de maat/type en sluiting maar overeen komen passen alle veren. Er zit wel wat verschil in het materiaal. Van Polini zijn ze wat beter dan de imitatie veren.

PS. Geduld is een schone zaak. Verwacht niet altijd direct antwoord. Je hoeft daarom je vraag ook niet direct te bumpen.

tompiebozzel
        Bijdrager

@ martino, ja sorry zag niet dat je op het woord HIER kon klikken dat je bij die link kwam.

mijn excuses

W-Y
          Bijdrager

Om anderen te helpen en mijn vraag te beantwoorden.

Antwoord: Ja de onderpoten van een si voorvork passen ook onder een bravo vork en andersom.

(BSN)finish first

is het de moeite waard om een 21mm carb op mijn setup uit te proberen?

Citta-ciao
              Donateur

Zuigerveren van creco zuiger zijn aan vervanging toe,welke zuigerveren kan ik hiervor gebruiken/nieuw kopen?

tompiebozzel
                Bijdrager

kan ik de malossi 1:9 vertanding gebruiken op de volgende setup:

43mm cilinder( welke ben ik nog niet uit)
                  getunede carters 13mm + getunede kruk
                  afgedraaide vliegwiel
                  snelle uitlaat(ben ik ook nog niet uit)
                  malossi voorvario + ori koppeling 100mm schijven, gele druk en trek veren
                  of is dit nog steeds te zwaar?

Martino
                  Moderator

De Malossi vertanding zal eigenlijk alleen op de echt dikke blokken een meerwaarde zijn. Zelfs op de meeste EVO en RV blokjes is deze vertanding te zwaar.

tompiebozzel
                    Bijdrager

oke dan is dat duidelijk!

Anoniem

Zit erg dicht in de buurt van de perfecte afstelling,
                        mijn vraag. brommer trekt koud echt véél beter dan warm?

sproeier te groot/te klein?

Citta-ciao
                        Donateur

Zuigerveren van creco zuiger zijn aan vervanging toe,welke zuigerveren kan ik hiervor gebruiken/nieuw kopen?

yellowcitta
                          Bijdrager

Hallo ,

Kan iemand mij vertellen wat voor een zuigertje dit is? 😕
                            Kreeg ik namelijk ergens bij haha en ik zou niet weten van welke cilinder die is…
                            Het gaat om een 43mm zuiger en er staat VP aan de binnenkant in de zuiger (gegoten)

En zo komen de slotjes uit in een 43 Athena

Ik hoor het graag:thumb

Martino
                            Moderator

@yellowcitta; VP = Vertex Pistons. Waarschijnlijk staat er ook nog een nummer 882 in? Prima vervangings zuigers voor bijv. de Autisa of Creco.

@citta-ciao12; Je hebt nodig 2x gietijzeren veren 43mmx1,5C

@Tom96; Brommer trekt koud altijd beter dan wanneer warm

tompiebozzel
                              Bijdrager

ik had mijn klein carter helft net niet warm genoeg gestookt, en nu zit hij er voor de helft op. enigste optie is om em weer goed heet te stoken en dan te monteren? of moet die eerst weer helemaal los?

wjtjee
                                Bijdrager

Als ik mijn vespa aan heb, komt er een suizend geluid uit het blokje.

Kan dit betekenen dat de krukas lagers af zijn of naar hun einde lopen ?

15 berichten aan het bekijken - 23,866 tot 23,880 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.