Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 september 2012 om 19:54 #77757
Zit er op een snorblokje dezelfde cilinder als bij een bromblokje(std 50cc bedoel ik, zit er geen verschil in de cilinder bij een brom blok?
Zoja zou iemand een link van een site waar een bromcilinder te koop is.26 september 2012 om 20:49 #77836Als k me niet vergis is de uitlaatpoort kleiner bij een snorblok. Op http://www.q-parts.nl hebben ze vast wel zoon cilinder đ
27 september 2012 om 10:09 #108392Het is niet altijd zo dat er op een snorblok ook een snorcilinder moet zitten. Er kan evengoed een brom cilinder op gemonteerd zitten. Een snorblok maakt een snorblok door 1 of meerdere factoren daarvan is het hebben van een snorcilinder er ÊÊn.
27 september 2012 om 19:22 #84819Waar kan je een tankstip halen voor een ciao ?
(nieuw)Mvg,
27 september 2012 om 19:51 #93371
Is dit schadelijk? Want dit is dus met mijn huidig kickblok. Anders moet ik kleincarter gaan wisselen.
Dat plekje wat je ziet wat klein gaatje is , is van een kapot gelope zuigerveer. En dat is het niet
Edit:
Heb het over het scheurtje wat je ziet!!27 september 2012 om 19:54 #90699Scheurtje? Kerel ik vind het knap dat je blok niet uit elkaar valt, da’s een flinke scheur :lol
Hoe krijg je dat voor elkaar…?Edit: beter te zien: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LHCGKVN3.jpg
Ff nieuw carterhelftje dus đ
27 september 2012 om 19:54 #93131Behalve dat je carters er niet heel mooi bewerkt uit zien. Doel je op een gaatje richting je tapeinde van je klein carter?
In dat geval schadelijk inderdaad. Helaas zal hij dan valse lucht gaan trekken via het tapeindgat.Edit; Sodeju, nu ik Fons zijn vegroting bekijk. Ik zeg Kliko.:o
@ Indowess: Volgens mij nergens meer nieuw te koop.
27 september 2012 om 20:54 #75218@Fons, als ik dat wist đ Hmm, eens kijken wanneer ik tijd kan maken omdat carter helft te switche. Gelukkig nog 2 deugdelijke liggen. owja, als ik het tapeinde er losjes in draaide en rammelde merkte ik het alleen gek genoeg… dus het zit ergens bovenin. + met rijden merk ik het alleen op hoge toren en bedoel dan met richting de 55-60 (top is 65 maar durf dat dan niet te rijden door het rare geluid -,-)
@Martino, heb alleen dat van in het kleincarter gedaan. Grootcarter had de gene voor mij al gedaan. Was toen op het moment al blij DAT ik een carter had :P. en later was het meer gevalletje: Het loopt dus /care . Dat gaatje waar je het op doeld dat bedoelde ik niet. Zoals Fons aangeeft die huuuge scheur erin đ maar ik vraag me af, leid het prestatie verlies ervan? En zoja, komt het hier door ook het geluid van mijn pieppen als ik op top zit?(als of er een muis in je blok zit als je me begrijpt)
28 september 2012 om 10:39 #73605Wat voor zuiger veren moeten om de zuiger van een Dr 50 38.4 mm ?
Bij jmpb hebben ze alleen; http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/zuigers/zuigerveer-38-4mm-x-1-5c-athena-dr.html
Moet je daar 2 van of ?Wie kan mij helpen ?
28 september 2012 om 10:51 #73024In ieder geval de onderste is deze veer. Er staat zelfs bij de advertentie dat hij voor DR geschikt is. Volgens mij is de bovenste een L-veer? Hiervoor zal je dus een 38,4mm L-veer moeten hebben.
29 september 2012 om 15:01 #74143meer een vraagje voor de mensen wat t forum bijhouden/bijwerken:
Wanneer komt de how-to voor een kickblok te monteren op een ciao weer terug?
ik heb een super mooi kickblokje gekocht van Al_bundy alleen jammer dat ik niet weet hoe ik em monteren/dingen aanpassen nu de how-to weg is đ30 september 2012 om 11:35 #94369Ik heb mijn achterklok verwisselt .. Nu heb ik mijn poelie erop laten zitten. Iemand enig idee om die eraf te krijgen ?
Alvast bedankt,
Indowess
30 september 2012 om 12:04 #74525Beste mensene,
Ben nieuw in de brommer wereld wel bekend met de scooter wereld maar hier zitten toch een paar kleine verschilletjes in.
Ik zal eventjes vertellen waarom ik hier nu reageer.
Heb via jarco hier op het forum, een ciao frame met schijfremvoor en voetrem gekocht zonder blokje.
Heb een tijdje rond gekeken voor een blokje, maar vond niet echt wat en heb me dus een 2de rijdende erbij gekocht.(achteraf niet moeten doen), Daar was de setup van: 70dr 13/13 leo krul en malossi filter. Heb hem rijden gekocht benzine eruit gehaald vanwege vervoer. Thuis gekomen blokje omgewisseld, nieuwe bougie erin en toen liep die vrij goed.
Jammer genoeg sprong me van de koppeling iets kapot.Echter ik koop nu een vario + koppeling + achternaaf(klok), heb het gemonteerd en heb er 3 rondjes in de straat meegereden en valt niet meer te starten…:(. Wat ga je natuurlijk doen carb uitelkaar draaien, die was schoon. voelde weinig compressie dus heb ik de cillinder eraf gehaald en die was zo goed als dood, dus ben ik een nieuwe gaan halen waar Q parts mij vertelde dat mijn onsteking niet draaide. Spie`tje van krukas was kapot gegaan, die heb ik ook vervangen. Blokje in elkaar terug onder het frame. En nu start die alleen nog maar met vol gas open. Helft gas blijft die nog net lopen en bij kwart gas begint die te prutelen. Heb van alles al geprobeerd en kom er niet verder mee. Wat ik wel merkte is dat het tapeinde van de banjo aardig naar gort is. Kan het hier aan liggen dat die niet start(stationair loopt)???
30 september 2012 om 12:52 #73919
bart#24Indowess :
Wat voor zuiger veren moeten om de zuiger van een Dr 50 38.4 mm ?
Bij jmpb hebben ze alleen; http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/zuigers/zuigerveer-38-4mm-x-1-5c-athena-dr.html
Moet je daar 2 van of ?Wie kan mij helpen ?
ik heb hier ook veel prob’s mee gehad om de juiste veren te vinden, uiteindelijk bij de lokale brommerzaak van een nieuwe zuiger de ori veertjes maar gekocht,
dit kostte me wel 12 euro voor een gewone en l veer.
aangezien ik anders eerst 2 gewone veren en nog een l veer moest bestellen en dus ook 12 euro kwijt was
dus ik zou idd die 2 gewone veren bestellen en een l veer ben je wel meer kwijt maar heb je wel je veren.
30 september 2012 om 12:58 #51101Je moet deze twee hebben:
http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?cPath=164_165&products_id=1545
http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?cPath=164_165&products_id=1514
Zo ver ik weet krijg je ze nergens als set voor de 50 DR.
@ Tommeke: Klinkt als valse lucht (lekke keerring of carburateur aansluiting bijv). Welke sproeier zit erin en weet je of er iets aan het blok bewerkt is? Het kan natuurlijk ook een slechte afstelling zijn.
En heb je electronische ontsteking of contactpunten? In geval van contactpunten kan die afstand te krap ingsteld zijn waardoor hij niet lekker wilt lopen (hoort 0,45 / 0,5 mm te zijn).
Zo lang de carburateur niet lekt bij de banjo zou ik me er niet druk om maken, maar als je een andere carburateur ter beschikking hebt kan het natuurlijk geen kwaad om te testen of hij daarmee beter loopt. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.