‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 2,116 tot 2,130 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tom ciao

@ n!ck*s:
      waarom zou het eigenlijk niet gaan?
      een 43mm cilinder heeft toch ook zo’n dun hemd?
      de buitendiameter is hetzelfde

Daan777
      Moderator

ja zat ik ook te denken, maar misschien dat het kotteren/honen wel riskie is met zo’n dunne hemd.

superindo
        Bijdrager

weet iemand wat de compressie verhouding van een ciao gemmideld is? (1:10?)

FonS
          Bijdrager

Nu ik ben mischien van plan om kickstart op een ciao te zetten.
            Ik heb dan een kerel gemaild die er wel wat van wist en die kickstart en vario had.
            Is dit nu allemaal voldoende om kickstart en vario te maken want heb daar geen idee van. En is de prijs een beetje redelijk?

Momenteel heb ik geen kompleet kickstartsetje liggen. Er is één variosetje en nog voldoende onderdelen om een Ciao om te bouwen naar kickstart met vario. Je krijgt dus: vario, achterkoppeling en klok, klein carter met tandkransopbouw voor kickstart, kickkrukas,ketting voor kickstart met slotje, kickstart trapas met kettingwiel en kickpedalen. Het kickgedeelte komt van een Si. Dat geheel kost 100€. Een groot carter voor elektronische ontsteking met alle toebehoren als vliegwiel, spoelen, CDI,… kost 20€. Versturen kost 15€ extra. Een achterbrug voor kickstart heb ik momenteel dus niet maar voor de ombouw van een Ciao ben je daar niets mee. Aanslagpen en rubber heb ik niet want die zitten normaal op de brug maar als je wat handig bent is dat zelf wel pas te maken.
            Laat maar weten wat je wilt.

Alvast bedankt.

dit is in ieder geval niet te duur, hij geeft je een vario set en kickstart ombouw set voor maar 100 euro.
            het enige dat je mist is een voorvario, zoals ik het hier lees.
            een standaard voorvario koop je van een forumlid voor een klein bedrag.

een elek. groot carter + complete ontsteking voor 20 euro is ook een mooie prijs, maar het is niet noodzakelijk omdat je het kick-ombouwsetje op je bestaande blok kunt monteren.

ik weet niet met wie je gesproken hebt, maar als het geen goede bekende van het forum is, waarvan we weten dat er goede producten geleverd worden, zorg dan altijd dat je zoveel mogelijk informatie ontvangt en er zeker van bent dat de verkoper eerlijk is en alles netjes verloopt 😉

pimmiecross
            Bijdrager

maakt een malossi kop veel verschil op een onbewerkt kickblok met 43 dr, 13/13 en malossifilter(polini vario)??

angel
              Bijdrager

twee vraagjes,

1. hoe kan je redelijk goedkoop een vario ciao harder laten lopen? Ik heb tot nu toe altijd gereden met poulie 70, ik wil ongeveer even hard kunnen rijden (dat was ongeveer 40-45 echte)

2. heeft een andere drukveer zin op een std setup?

hansieb
                Moderator

@pimmie

Amper tot minimaal

Ga der vanuit dat je een paar % winst maakt.

angel :
                  twee vraagjes,

1. hoe kan je redelijk goedkoop een vario ciao harder laten lopen? Ik heb tot nu toe altijd gereden met poulie 70, ik wil ongeveer even hard kunnen rijden (dat was ongeveer 40-45 echte)

2. heeft een andere drukveer zin op een std setup?

1. Ander uitlaatje

2. Nee andere trekveertjes zijn misschien nog wat.

pieter-ciao
                  Bijdrager

Hallo,

Past een leovice krul voor een citta op een ciao?
                    Zo niet,wat zou ik moeten doen om hem passend te maken?

Groeten Pieter

leon ciao
                    Bijdrager

nee past niet 😉
                      tenminste de leo krul voor ciao paste niet op mijn si [zelfde als citta], dus neem aan dat die van citta ook niet op je ciao past.
                      Bij mij kwam de uitlaat zo tegen het carter dat je hem niet eronder kon hangen.
                      Wat je eraan kunt doen om hem passend te maken weet ik niet.

Correct me if i’m wrong, ben niet 100% zeker van, maar wel vrijwel zeker 😉

Daan777
                      Moderator

Past wel.
                        Ik heb de citta leo onder m’n ciao gehad, ik moest het plaatje dat om de demper geklemt zit aanpassen (langer) om het te kunnen monteren.

lennartcitta
                        Bijdrager

wat is de richt prijs ong van een 2de hands achterklok “??

ik heb hier eentje wat zou ik er ong voor moete geven?
                          http://link.marktplaats.nl/216821377 :!

en als ik met vario wil gaan rijden wat is dan beter een snor vertanding of een bromvertanding ? ..
                          maar als ik met vario wil gaan rijden dan wil ik Snel optrekken en een top van ong 45 hebben
                          wat is dan slim
                          een snor of brom vertanding.:?
                          en wat voor setupje :lol

niceVespa
                          Bijdrager

dit is opzich wel een goeie prijs als alles nog goed werkt. volgens my kan je beter een Brom vertanding hebben maar dat weet ik niet echt zeker meer;)

GTZ NV

lennartcitta
                            Bijdrager

haha ik kom dr net achter dat ik hier een snor vertanding heb liggen dus koop ik denk ik een brom vertanding :d

Glenneman
                              Bijdrager

Mensen, ik weet niet of er onder jullie zijn die hun
                                Ciao ooit hebben laten spuiten, professioneel dan?
                                Heeft er iemand een idee van wat het kost om te laten spuiten,
                                als je zelf hebt reeds hebt geschuurd en gladgezet?

Gr. Glenn

Snake_Freak
                                Bijdrager

Mense..
                                  ik heb un vraag
                                  mijn ciao is verzekerd op mijn vaders naam.
                                  maar volgens een van mijn vriende mag ik er dan helemaal niet op rijde :O
                                  klopt dit?
                                  en hoe kan ik dit veranderen of gaat dat niet meer?

Gr Seppe

15 berichten aan het bekijken - 2,116 tot 2,130 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.