Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juli 2008 om 14:11 #42131
Dat is een goeie, ik heb nl nog nooit orgi gereden en eigenlijk wel een goeie vraag. Wat verbruikt een bromblok orgi?
30 juli 2008 om 14:29 #42133hey ik heb een heel klein gaatje gemaakt met de carters frezen hoe kan ik dat opvullen
30 juli 2008 om 14:59 #42138Als ik mijn Malossi 43 mm laat honen, wat voor zuiger moet er dan in? van malossi zelf overmaat of imitatie, of hoe zit dat dan met die spoelpoorten en zuigerveertjes enzo??
30 juli 2008 om 19:19 #42144ff een kleine vraag: ik heb laatst een vork revisie setje besteld bij jmpb. zo een die je ook gewoon bij de brommerboer kan halen overal. maar nu blijkt dat die veer groter is dan dat metalen ophanging geval waar je wiel in gaat? hoe kan dit? is dit een oud model ophanging? en waar zou ik wel zulke veren kunnen kopen?
mvg
30 juli 2008 om 21:38 #42149niet, je kan beter gewoon nieuwe ophanging kopen van je voorband, dat zijn de oudere veren.
groetjes
31 juli 2008 om 06:49 #42159vicious :
Nee, hebben al genoeg mensen geprobeerd lukt niet. Arwid heeft hier een goede methode voor, maar het is en blijft een rotklusje.Eigen vraag: wat zou ongeveer het benzine(mengsel) verbruik van een BROMblok moeten zijn? Dacht iets van 1:25???
Een origineel kan gewoon met 1:50 toe. De afstelling moet gewoon goed zijn, dan heeft ie echt niet meer nodig. Ik rijd zelf opgevoerd ook gewoon 1:50.(euro 98 met octaanbooster en Castrol TTS meestal)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...31 juli 2008 om 06:57 #42160Tonni :
vicious :
Nee, hebben al genoeg mensen geprobeerd lukt niet. Arwid heeft hier een goede methode voor, maar het is en blijft een rotklusje.Eigen vraag: wat zou ongeveer het benzine(mengsel) verbruik van een BROMblok moeten zijn? Dacht iets van 1:25???
Een origineel kan gewoon met 1:50 toe. De afstelling moet gewoon goed zijn, dan heeft ie echt niet meer nodig. Ik rijd zelf opgevoerd ook gewoon 1:50.(euro 98 met octaanbooster en Castrol TTS meestal)
Hij bedoelt het verbruik denk, zal ik dat even melden dan 😛
Een standaard setup rijd ongeveer 1:40, dus 40km met een liter.
31 juli 2008 om 10:36 #42165Weet iemand of Cycle-Tech naar Nederland verzend?
31 juli 2008 om 10:38 #42166ja, ik heb hier wel wat posts gezien van mensen die er iets besteld hadden.
nadeel is, het komt uit zwitserland, dus je moet invoerrechten betalen (zorg dus dat je bestelling de moeite waard is).31 juli 2008 om 13:42 #42171Wie heeft er ervaring met niet orginele schokbrekers op een Si? Ik heb nl gare.
En nog ff iets… misschien een hele “stoute” vraag….
Heeft er iemand een werkplaatshandboek op pdf staan? (Voor een Si)
31 juli 2008 om 14:08 #42172over de schokbrekers, de meesten moet je op de kop monteren, omdat ze anders tegen het frame aankomen, krijg je zoiets;

met deze heb je een grotere kans dat de goedom passen; http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=UN0629
omdat het bovenste montagepunt wat langer is (of ze echt passen weet ik niet, geloof de allerlangte versie wel) ze zijn in 3 verschillende lengtes verkrijgbaar.en hier vind je de workshop manual voor ciao, bravo en si : http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4715
31 juli 2008 om 14:13 #42173SJOX: Die had ik ook al gezien en bedankt voor de tip met het passen. Maar de ervaring met die dingen zijn ze stugger of slapper je kan ze instellen maar waar zijn ze bijv in de slapste stand al stugger dan orgi?
WPHB: Super, maar die had ik al gevonden. Ik heb nl nog geen pc in de werkplaats en daarom wilde ik hem op het werk printen maar ik ga echt geen 100 pagina’s aanklikken. Geen pdf bestand ergens?
31 juli 2008 om 14:16 #42174ikzelf in ieder geval niet, helaas.
ik heb deze manual helemaal uitgeprint 😉 is inderdaad wel ff werk, maar het is gemakkelijker om een papieren versie (in plastic hoesjes) in m’n garage te hebben, dan om de hele tijd naar binnen te lopen om op de pc te kijkenoh en ik heb de instelling van die veren nooit gewijzigd, en daarvoor ook niet met de originele veren gereden dus daar kan ik niks over zeggen…
ik vond ze in elk geval heerlijk rijden, en ik kon fijn iemand achterop nemen met genoeg vering, zonder helemaal in te zakken31 juli 2008 om 14:18 #42175Ja, je hebt hem begrepen. Ik ben bang dat ik er dan toch aan moet geloven. Hahaha.
31 juli 2008 om 14:27 #42176Ik heb weer eens een probleempje met mn citta:con
Hij vonkt alleen maar uit de kabel die uit ut blok komt, zodra ik em op de bobine zet geeft die geen vonk. het vonkt rood/oranje achtig.
Heb de bobine vervangen en boegi/dop, maar zodra ik de boegi op et frame doe vonkt die niet.
Is mn condensator stuk ofzo? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.