Vespa-Ciao.NL
:: Kleine vonkjes ipv één goede

Home Forums Techniek Problemen oplossen Kleine vonkjes ipv één goede

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Remco
    Topic starter

Hallo,
      Ben nieuw op het forum en wellicht is deze vraag al eerder aan bod gekomen maar heb ik hem bij het zoeken over het hoofd gezien.
      Heb een Vespa Si, liep altijd prima totdat hij uiteindelijk met wat knallen in stationair er mee stopte. Hij slaat wel aan, maar loopt dan slecht en knalt. Er mee rijden gaat niet meer.
      Bougie en dop heb ik vervangen. Si heeft een elektrische ontsteking dus CP’s checken ging niet.
      Wat me opvalt is dat hij bij de bougie vele vonkjes geeft ipv één goede. Heeft iemand een idee of tip wat dit zou kunnen zijn en daarmee het probleem kan verhelpen?

Remco
      Topic starter

Hallo allen,

Eventueel reageren is niet meer nodig. Ik heb de 3 aderige kabel van de ontsteking tot aan de cdi vervangen. Daarna was het probleem opgelost en loopt hij weer als een zonnetje.

Topic kan gesloten worden.

Crullie
        Donateur

Dus er zat sluiting in de kabels en daarom meerdere vonkjes van de bougie in plaats van op het dode punt ???.
          Weet je ook zo nog welke draden contact maakten met elkaar ?
          Lijkt me interessant namelijk !

TICKLING BARN
        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.