- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 mei 2006 om 16:24 #55988
Ja, dat kan:) heb ik zelf namelijk ook:)
As is exact gelijk;)
15 mei 2006 om 16:36 #55990Vespaflappie :
Ja, dat kan:) heb ik zelf namelijk ook:)As is exact gelijk;)
Dank (y)
Ga ik maar eens een keertje zo’n klok opentrekken(nog nooit gedaan).
15 mei 2006 om 17:47 #55991Edjuh :
hansieb :
Edjuh :
Ik heb een vraag:Ik heb 1 varioset waarvan de tandjes op de as(die het wiel aandrijft) gedeeltelijk versleten zijn. Ik kreeg deze klok ook niet in een achterwiel(heb ook niet veel kracht gebruikt want ik was bang dat het wiel er ook onder zou lijden).
Kan ik deze as vervangen? Als ze niet nieuw te krijgen zijn, kan ik er dan een as van een poulieklok in doen?
gr.
Nieuw schroefdraad tappen 🙂 kan je zo kopen voor 8 euro zon blokje. Dan tap je zo nieuw m8 schroefdraad erin en anders PM AA-t die heeft nog zon as nieuw liggen.
Lezen jij stonede aap:D:con Ik bedoel de as aan de andere kant, die het wiel aandrijft, niet die waar de koppeling op zit.
Haha 🙂 naja aa-t heeft iniedergeval nog zon asje liggen. We praten toch gewoon over de lange as neem ik aan.
15 mei 2006 om 17:55 #55992hansieb :
Haha 🙂 naja aa-t heeft iniedergeval nog zon asje liggen. We praten toch gewoon over de lange as neem ik aan.
Mijn hemel, we praten over de as die het wiel aandrijft!!!
De lange as is de as waar de koppeling op zit, je zou kunnen zeggen dat deze ook het wiel aandrijft, maar dan indirekt.De as die ik bedoel, drijft het wiel direkt aan!, hij steekt door het wiel heen en de tandjes zetten het wiel in beweging.
Nu duidelijk?:!
16 mei 2006 om 01:38 #55993Het past gewoon, en is niet moeilijk om over te zetten. De as is zelfs bij een snor vertanding gewoon gelijk.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...16 mei 2006 om 11:55 #55996Edjuh :
hansieb :
Mijn hemel, we praten over de as die het wiel aandrijft!!!
De lange as is de as waar de koppeling op zit, je zou kunnen zeggen dat deze ook het wiel aandrijft, maar dan indirekt.De as die ik bedoel, drijft het wiel direkt aan!, hij steekt door het wiel heen en de tandjes zetten het wiel in beweging.
Nu duidelijk?:!
Ja oke nu is het duidelijk beetje verkeerde interpretatie van mij excuus. Dus deze as:
Daar komt dan een groot tandwiel op en dan nog een klein tandwiel althans bij bromvertanding snor vertanding heb ik nog niet open gehad.
16 mei 2006 om 13:50 #55999Yes

Ik heb nog nooit een klok opengemaakt dus wordt wel interessant denk ik.
Weet iemand welke lagers je precies nodig hebt om te reviseren?
Bij jmpb.nl hebben ze zo’n revisiesetje, maar kan je die ook voor een varioklok gebruiken??16 mei 2006 om 19:06 #56016gaat er vooral om dat je lagers zat hebt voor 4 asjes….
Overigens lijkt het me een behoorlijk kutwerk, hoe krijg je zoiets in godsnaam eruit???
pak ik liever een goede snorklok:)
16 mei 2006 om 19:15 #56018Bedoel je hoe krijg je de lagers er uit? Zooooo moeilijk zal het toch niet zijn? Het moet toch gebeuren anders heb ik niks aan die vario set, ja ik kan hem verkopen aan een echt handige vent(tonni ofzo) voor een miezerig prijsje.
Niet dus:no
16 mei 2006 om 19:18 #56020uitboren? 😕
16 mei 2006 om 19:22 #56021erwinko :
uitboren? 😕Ervaring mee?
17 mei 2006 om 01:09 #56029Die lagers tik je er zo uit en weer in met een passende dop uit je doppendoos. Denk er wel om dat je de speling van de assen in principe afsteld met de lagers. Houdt daar dus rekening mee als je er nieuwe inzet. Opspannen is niet zo moeilijk (gewoon iets verder tikken), maar als het te strak zit en denkt: ik tik wel even op de as om de minimale speling erin te krijgen die nodig is om de boel soepel te laten draaien, loop je kans dat je as de achterkant van de gesloten lagerhuls eruit tikt. Afstellen van de lagerspeling moet dus met geduld en beleid gebeuren!!! Gewoon as voor as, steeds de ‘pot’ in elkaar zetten, kijken of het goed is, zo niet, weer loshalen, lager iets verder opspannen, enz. enz.
Succes!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 juni 2006 om 07:24 #56262Waar zit die begrenzer die moet wegveilen bij een originele vario,en heeft iemand foto’s daarvan?
2 juni 2006 om 08:41 #56263Kay :
Waar zit die begrenzer die moet wegveilen bij een originele vario,en heeft iemand foto’s daarvan?[url]http://www.vespafreak.nl/vespa/tuningparts/variokoppelingdelen.htm[/url]
Bij de ‘kit overdrive’ je dan kijken.
O ja nog bedankt tonni! Moet ik nu trouwens zelf uitvogelen welke lagers er in moeten of heb je daar toevallig wat gegevens van? Een revisiesetje van een normale bromklok(18euro@ Jmpb.nl) zal niet werken toch?
2 juni 2006 om 22:14 #56264Hoe zwaar zijn de rollen in een standaard voorvario ( 8 rols)?
De rollen moeten toch zwaarder als je sneller wil?Ik heb nu superveel overtoeren,moet morgen even die ring wegveilen,maar snap nog niet waar die zit. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.