Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,021 tot 1,035 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tijn
    Bijdrager

heb een probleempje met mijn standaard voor vario , de bus waar je poulie voor op ligt ziet er niet zo best meer uit en de schalen blijven ook ni echt mooi zitten

zijn die nog gewoon te koop ?
      of heeft iemand een tekening , zodat ik m kan draaien op me werk miss ??

Tonni
      Topic starter

Kan je beter een andere vario opscharrelen. Die dingetjes zijn genoeg in omloop, de meesten rijden er toch niet mee dus hoeven ze ook niet zoduur zijn..
        Ik heb er ook nog wel een liggen die nog helemaal goed is.
        De onderdelen zijn nieuw ook nog wel te krijgen maar best duur in verhouding.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

KennyVespa
        Bijdrager

hey mensen

heb vandaag de evo engine eronderuit gehaalt en me orginele blok er weer onder gelegt voor naar school

de set up:

42 alu polini
          max geveilde carters
          13/13
          malossi filter
          race kruk
          proma gun
          100mm schijven plus gele drukveer plus malossi vario

nu is mijn vraag welke rollen zou ik nodig hebben en moet ik orginele trekveren gebruiken of zwarte, want draait nu best veel toeren met optrekken

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

6-7grammetje ofzo

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Bartjee
            Donateur

Hey,

Ik had een half jaar geleden ongeveer een vario set gekocht. maar toen ik deze erop zette deed hij t niet. Als je met vol gas wilde wegrijden zette de achterschijven (van de achterkoppeling) uit tegen de achterbrug waardoor hij dus blokkeerde en je niet meer vooruit kwam. Nou kwam ik er achter dat de achterkoppeling gewoon helemaal scheef is! zou dit de reden kunnen zijn waardoor de schijven uitzetten tegen de achterbrug of heeft dit ergens anders mee te maken? Ik kan namelijk van iemand een achterkoppeling kopen maar ik hoop natuurlijk wel dat ie t dan wel gaat doen:)

Mvg,
              Bart

Bartjee
              Donateur

weet helemaal niemand t?:P

FonS
                Bijdrager

zo’n probleem ligt sowieso aan de koppeling, dus als je een andere koopt zoals je zegt, zou het opgelost moeten zijn he 😉

maar, maak eerst eens een foto van de koppeling die je nu hebt. wil even zien wat er precies mee aan de hand is

KennyVespa
                  Bijdrager

iets dat scheef is is nooit goed, want anders was het fabrieks standaard wel zo, en jah dit ligt er dus aan, dus koop maar een nieuwe koppeling

Raadt
                    Bijdrager

Heej, ik heb een vario van polini die er hetzelfde uitziet als een originele vario (dus ziet er niet uit zoals een scootervario). Ik heb de vario een tijdje terug op mijn blokkie gehad en die trok dikke auto-wheelies en had dan een dip vanaf de 20 tot 30 ofzow (typisch speedcontrol dus) Er moeten 8 rolletjes in deze vario…
                      Mijn vraag is nu: is dit de polini speedcontrol of niet?? :con
                      (srry ma kkan geen foto laten zien, fototoestel is kapot:o)
                      Groete, Raadt

Mike
                      Bijdrager

nee die speedcontrol heb er 6 rollen in

ik denk dat je die std immitatie of vervangings ding heb van polini.. dat verklaart overtoeren/ autowheelie betekend gewoon dat je rolle te licht zijn. ( ook die dip )

afstellen…

Mike

Tijn
                        Bijdrager

citta met standaard vario 100mm schijven
                          ik weet de 13mm staat voor de dikte , maar 1050 toch niet voor de lengte in mm ?

maar als ik nou ergens een snaar wil halen , wil namelijk snel beginnen met me vario eronder hangen
                          de brommerboeren hier hebben de snaren niet en willen ze ook niet bestellen
                          en al ga ik naar een autozaak en ik zeg 13×1050 staan ze me raar aan te kijken en weten niet wat ik bedoel

kan je ook een andere snaar halen, iemand ervaring of oplossing ?
                          bij een autozaak ofzo ??

Frits
                          Bijdrager

http://www.jmpb.nl

en bestel voor citta klaar!!:con

Green Machine
                            Bijdrager

hoeveel gram rollen zouw ik nodig hebben met mijn
                              setup en een mallosi mutlivar???

Tijn
                              Bijdrager

ja kan ze altijd daar bestellen maar daar heb ik vandaag niets aan 😛

FonS
                                Bijdrager

Tijn :
                                  ik weet de 13mm staat voor de dikte , maar 1050 toch niet voor de lengte in mm ?

jawel, da’s de lengte (of het de goede is weet ik niet, maar 1050, of bij een ciao 975, staat voor de lengte)

kan je ook een andere snaar halen, iemand ervaring of oplossing ?
                                  bij een autozaak ofzo ??

ik heb er eentje van Gates, heb ik ook voor poelie. goede snaartjes (y) gaan behoorlijk lang mee.
                                  je kunt dus bij een automaterialenzaak vragen naar een 13×1050 Gates v-snaar 😉

15 berichten aan het bekijken - 1,021 tot 1,035 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.