Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timschilders
    Bijdrager

7.5 gram rollen, gele veertjes, of witte. en gele drukveer

.-{2F4OV}-.

Gele drukveer is voor 60cc vaak net teveel;)

Moet je net iets te zware rolletjes neme voor goede “variatie”…

Probeer t is met std en lichte rolletjes:thumb

FonS
        Bijdrager

okee, tnx 😉 (die 41mm heeft idd niet veel daar… / de luchtgekoelde iig niet)

bestel hem wel meteen mee.

reiniero
          Bijdrager

en wat heb ik voor rollen nodig? check effe 3 post erboven

Toad
            Bijdrager

was net in de stad had ff gevraagd of ze std drukveer in me achterkoppeling wouden zetten, nou hadden ze alleen die mallosi gele drukveer eruit gehaald en moest ik zelf die STD drukveer erin proppen (wat een ongeloofelijke schijtklus…) maargoed hij zit er nu in maar nou is mijn vraag moet die moer helemaal strak vastgedraaid of niet heel vast maar wel een beetje vast?

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Zo’n erge klote klus is het helemaal niet eigenlijk.
                De moer moet wel gewoon strak maar niet zo strak dat je eraan moet gaan hengsten (kwartslag voor het doordraaien ophouden :D)

zo doe ik het altijd :

-Huis in de bankschroef
                -Borgmoer plat meppn/draaien
                -Lange sleutel met dop 32 erop zetten
                -Losdraaien (goh ;))
                -Schijven vast houden voor het los springen

Erop zetten is het makkelijkste, je zet de drukveer alvast in je koppeling (pinnetje door het gaatje) idem bij de schijf.
                dan de bovenste schijf erop.
                Dan zet je dat op de grond, ga je met je knie erop zitten, en met 1 hand.
                Hierbij heb je nog 1 hand om de borgring met moer erop te draaien en voila

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Toad
                Bijdrager

aha nja handig voor de volgende keer 😛
                  je wilt niet weten hoe ik het heb gedaan… laten we het erop houden dat ik elke keer weer 1 hand tekort kwam….

FonS
                  Bijdrager

ik heb de malossi trekveren (wit-geel-zwart), kan iemand me die even ordenen van minst sterk naar strekst?

en bij de speedcontrol zitten 2 sets rollen, gele en blauwe. ik geloof dat de gele het zwaarst zijn, klopt dit?

tnx

Stino
                    Bijdrager

hey, ik heb sinds n tijdje vario, maar die is nog helemaal standaard dus trekveertjes, drukveer en rolletjes
                      nou is m’n vraag wat voor afstelling heb ik nodig ongeveer op een 70cc DR evo 13/13 sproeier 70(te groot?) inlaat uitgeveild spoelpoortjes doorgetrokken, dus welke rolletjes, trekveertjes en drukveer zou ik nodig hebben? Greetz Stino

Thomasc
                      Bijdrager

de rolletjes moet je zelf testen want dat is bij alles anders.
                        Maar je heb wel een gele drukveer en gele trekveertjes nodig.

Jelle
                        Moderator

Stino :
                          hey, ik heb sinds n tijdje vario, maar die is nog helemaal standaard dus trekveertjes, drukveer en rolletjes
                          nou is m’n vraag wat voor afstelling heb ik nodig ongeveer op een 70cc DR evo 13/13 sproeier 70(te groot?) inlaat uitgeveild spoelpoortjes doorgetrokken, dus welke rolletjes, trekveertjes en drukveer zou ik nodig hebben? Greetz Stino

heb je er ook een andere voorvario op?

ik heb namelijk ook een 70 dr evo 13 13 bewerkt karter en kruk

ik heb er een 68 sproeier in 6,5 gr rolletjes standaard drukveer/trekveertjes op een 90mm koppeling.

en dit rijd fantastisch….. (rond de 77 km/u)

Stino
                          Bijdrager

ik weet niet wat de standaar gewichten zijn an die rolletjes maar ze zijn standaard:P met 100mm schijven en ik ga binnekort nog even een andere vario kopen als het geldschip weer binnenvaart:)
                            of als iemand nog een vario voor me heeft liggen voor een zacht prijsje:)

FonS
                            Bijdrager

hoever hoort een speedcontrol te varieren?

hij variert maar tot ongeveer de helft, en ik rij dus maar langzaam, maar veel toeren…

is dat normaal? snaar staat strak genoeg, 100mm schijven

Edjuh
                              Bijdrager

Rollen te licht, moet wel hoger dan de helft komen!

FonS
                                Bijdrager

heb er rollen van 4,6 gram tot 7,5 gram erin gehad, en bij allemaal hetzelfde :con (bij die hele lichte varieerde hij geloof ik wel minder ja)

dus 7,5 is nog niet genoeg ofwat? -> std drukveer

15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.