Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 871 tot 885 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frits
    Bijdrager

Ok bedankt doe ik dat maar
      want linksdraaiende moeren zijn niet te krijgen ja
      das mijn probleem

J3sp3R
      Bijdrager

Frits :
        Ok bedankt doe ik dat maar
        want linksdraaiende moeren zijn niet te krijgen ja
        das mijn probleem

Dat zijn engelse moeren, en die zijn wel in ijzerhandels te verkrijgen hoor. 😉

Frits
        Bijdrager

@jaspur
          ja dat zal maar heb net het asj,e van de gewone poelieklok overgezet. Toen liep er olie uit
          dus ff de achtercardan olie bijvullen tot het nodige
          en dan moer erop en klok erin doen dan wiel weer in vespa
          en racen met die vario 😀

LvDoni
          Bijdrager

Hoi hoi… nu heb ik mn mooie vario erop… maar dat ding trekt voor geen meter! kep er nu 4 rolletjes uit.. en hij begint al wat meer te janken, maar optrekken? totaal niet! hij begint ookal bijna bij stationair.. dan grijpt hij aan en begint hij te janken.

wat mot ik doun?

reiniero
            Bijdrager

ik heb als ik rijd met mijn vario dat de snaar heel erg trilt zo erg dat hij tegen het frame aanslaat en dat voor aardige harde tikken zorgt wat kan dit zijn staat hij te strak of wat?

hansieb
              Moderator

@lv doni….

Jongen heb jij nou al strakkere trekveren erin gedouwt?

Probeer mijn snaar ook maar eens volgens mij kan het ook vrij hard aan je snaar liggen.

barry
                Donateur

Dat heb ik ook constant.200km & de riem vervangen.Ik ga terug met de originele rijden waarschijnlijk.
                  De riem komt te hoog & komt op de platte vlakken van de voorvario waardoor de spanning op de riem wegvalt en zo begint de riem te slippen en te slaan.

Mike
                  Bijdrager

reiniero :
                    ik heb als ik rijd met mijn vario dat de snaar heel erg trilt zo erg dat hij tegen het frame aanslaat en dat voor aardige harde tikken zorgt wat kan dit zijn staat hij te strak of wat?

blok naar voren doen.. dus gewoon snaar strakker zetten… je moet het niet te serieus nemen. dat de snaar niet strak moet zitten.. die van mij zit redelijk strak namelijk en hij heeft alle ruimte om te varieren omdat wat voor omhoog kan.. zakt ie achter in..;)

enne ik heb geen problemen met snaar.. ik had eerst die 975 mhr belt maar die was ff te groot voor die 90 mm schijfies.. en nu heb ik een 950 gates automasters snaar en die houd zich prima!

Mike

Mike
                    Bijdrager

@ barry.. hoe hard loopt dat ding van jou nou eigenlijk op die std vertanding? jij heb geen malossi vertanding toch

Mike

reiniero
                      Bijdrager

Mike :

reiniero :

blok naar voren doen.. dus gewoon snaar strakker zetten… je moet het niet te serieus nemen. dat de snaar niet strak moet zitten.. die van mij zit redelijk strak namelijk en hij heeft alle ruimte om te varieren omdat wat voor omhoog kan.. zakt ie achter in..;)

enne ik heb geen problemen met snaar.. ik had eerst die 975 mhr belt maar die was ff te groot voor die 90 mm schijfies.. en nu heb ik een 950 gates automasters snaar en die houd zich prima!

ja maar mijn blok staat al helemaal naar voren en staat al redelijk strak en nog blijft het klapperen??

PoliniCiao
                        Bijdrager

Heb je een 975?
                          je moet een 13X950 hebben 😉

reiniero
                          Bijdrager

ja ik heb die van jmpb gewoon dus..

-Roy-
                            Bijdrager

nou heb ik toch een vraag,

weet iemand hoe het kan komen dat mijn voorvario niet soepel trug gaat als men gas teruggaat,
                              hij gaat tot heel sloom en dan schiet ie trug dus dan kan ik in die tusse tijd echt niet optrekken;s

zit gele drukveer in nu, ori voorvario

.-{2F4OV}-.

miss niet goed gesmeerd waardoor die niet soepel loopt;)

Maar meer waarschijnlijker is dat de rolletjes niet goed meer lopen? Dus ff kijke of die niet geklemd zitten, of kapot zijn of iets..

barry
                                Donateur

Alles van je voorvario eens goed met brake-cleaner ontvetten & zonder vet of olie terug monteren.

15 berichten aan het bekijken - 871 tot 885 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.