Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 841 tot 855 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kapot
    Bijdrager

OK bedankt voor de info… Met ik gewoon proberen welke het beste past of kan ik voor snel optrekken het beste de 975 nemen aangezien die losser zit en daarom hoger op de achterkoppeling zal liggen, of is dit onzin?

Wouz-LwB
      Donateur

Ik heb wat vraagjes :

– Zou je met een 50cc blokje + compleet std vario die begrenst is doormiddel van die ring op de voorvario normaal en lekker kunnen rijden ?
        – Gaat de v-snaar dan lang mee, slijt hij niet snel door die ring op de voorvario ?
        – Hoe hard zal het dan ongeveer lopen ?

.-{2F4OV}-.

Tuurlijk kun je daar normaal en lekker mee rijden. En slijtage wordt door die ring waarschijnlijk alleen maar minder;) Want er komt dan minder druk op de zijkant van de snaar te staan. Dus da zal cker nix uitmaken.

Kdenk dat de snelheid “std” is.. dus rond de 40 a 50 km/u. Wel std drukveer en trekveren natuurlijk;)

hansieb
          Moderator

Wouz-LwB :
            Ik heb wat vraagjes :

– Zou je met een 50cc blokje + compleet std vario die begrenst is doormiddel van die ring op de voorvario normaal en lekker kunnen rijden ?
            – Gaat de v-snaar dan lang mee, slijt hij niet snel door die ring op de voorvario ?
            – Hoe hard zal het dan ongeveer lopen ?

Niet doen wouz…. :no

Ga je vespatje maar eens spuite ipv vario erop zetten.

50cc met vario is geen bal aan kan je beter een grote poelie doen rijd een stuk relaxer dan vario en al dat gejengel. Wil je echt lekker rijden ben je al snel aan een malossi voorvario gekoppeld.

Alrik zijn si met vario trok niet eens zo lekker met vario enzo.. mijn citta trok even hard op.

Wouz-LwB
            Donateur

Hmm nou , vond thomas z’n brommer met dat 50cc blokje van mij nog best lekker rijden hoor…
              en ’t is ook niet gelijk dat ik een vario koop joh..
              Vakantie’s komen er weer aan enzo. Vespa blijft nu eerst zo alleen std maken dan..:)

-Roy-
              Bijdrager

Ik heb een vraag,

Ik zit nu al tijdje te klote met me vario afstelling, maar het lukt me toch maar niet goed,
                Ten eerste: mijn standaart voorvario is al helemaal omhoog op 25 km/u ofzo.
                2d: ik heb gele drukveer, en groene trekveertjes, en gemixte rollen van 8 en 3 gram, hij heeft geen dip maar lijkt mij dat hij Veeeel te snel varieert omdat ie al zo snel uit staat.

Moet de vario niet top op de TOP varieren?

En als ik slomer ga gaat mijn voorvario nie geleidelijk weer naar binnen maar op 10 km/u schiet hij weer naar binne zodat ik dus niet hard optrek bove de 10 km omdat hij dan nog naar boven staat, hoe moet ik al die dingen oplossen.

En is die gele drukveer wel goed voor mijn setup ?? want mijn top is nu 48

ArvidW
                Donateur

Roy, was jij niet diegene op de meeting die zijn rollen er verkeerd in had zitten ?:P

Vario moet eigenlijk pas geheel maximaal gevarieerd zijn als je bijna op topspeed rijdt, met een std voorvario zou je die dus pas op 55-60 uitgevarieerd moeten zijn.

Te snel “opschakelen” heeft te maken met te zware rollen of te strakke drukveer, maar 3 en 8 gram’s rollen is best behoorlijk voor je setup (met std drukveer iig)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

erwinko
                  Bijdrager

met een strakke drukveer trekt hij er juist minder snel in 🙂

dus te zware rollen of een te lichte drukveer 😉

-Roy-
                    Bijdrager

Hehe nee arvid ik was niet de gast die ze er verkeerd in had zitten nee:P ik was met de citta met de vastzittende vario schijve…. dus wel op de meeting..

Maaar zowals ik al zei, heb ik gele drukveer dus strak genoeg, dus dan zou je toch zeggen dat hij juist NIET zo snel moet varieren, en dat doet ie dus wel,

en de rollen: ik heb al veel geprobeerd en als ik ze lichter ga doen maakt ie nog meer overtoeren, dus dat is zeker niets….

moet ik dan toch me std drukveer ofwat? want Nu maakt ie zelfs n og beetje overtoeren met zo zware rollen erin, en TOCH nog zo snel uitzetten dus zeker niet helemaal door naar top varieren..

en ook nog van dat trug SCHIETEN van de voorvario, dat hoord soepel en geleidelijk te gaan maar bij mij schiet ie op 10km/u ongeveer gewoon INEENS in elkaar dat klopt dus ook niet? ik heb hem al helemaal schoongemaakt, maar het lijkt dus of ie echt blijft hake en als je dan HEEL sloom gaat dat ie wel trug moet en dan schiet ie dus de schijve voor weer uit elkaar

-Roy-
                      Bijdrager

Dus ik snap het niet??

LvDoni
                        Bijdrager

Hallo, ken iemand mij vertellen hoe ik een vario erop moet zetten?

achterding zit er al op enzo, maar die voorkoppeling met ringetjes… of wijst het zich vanzelf? als ik ergens dus geen verstand van heb is het vario`s … en erg veel ervaring heb ik niet met vespa`s … dus tja 😉

kep nog 3 ringetjes over volgens mij, die ergens bij de voorkoppeling horen…

alvast bedankt 😉

erwinko
                          Bijdrager

http://cittafreaks.info/forum/showthread.php?t=4995

hier heb ik het allemaal uitgelegd:)

LvDoni
                            Bijdrager

Ah geweldig! bedankt… nu nog een V-snaar voor vespa 😉 Vario komt van een citta, en moet nu op een ciao… dus als iemand dit leest en nog een snaartje heeft liggen.. 😉

LvDoni
                              Bijdrager

Oke, weer even een vraag, nu over de v-snaar. ik heb me rotgeocht naar de maten, maar kon ze alleen voor citta vinden. Welke maat v-snaar moet ik hebben voor mijn vario? volgens mij heeft hij 100mm schijven (wat moet ik meten om erachter te komen? de achterkoppeling past nog maar net in m`n frame… dus dan ga ik uit van 100mm)

En voor de groningers: heb cor hamstra zulke snaren? of moet ik ergens anders naartoe?

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

Ik haal me snaren altijd bij delftechniek, die zit dicht bij TSO (Twee wieler sloperij)

voor ciao moet je 13×950 snaar hebben, kost 11 of 12 euro dacht ik.

msn me maar even herrflick@clansites.net

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 841 tot 855 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.