Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-Roy-
    Bijdrager

Hey,
      met een malo voorvario, trek ik dan sneller op EN heb ik dan een hogere top? of 1 van die 2, en iemand toevellig nog 1 te koop:P

woe
      Bijdrager

allebei. mits je afstelling goed is

coda
        Donateur

Heb de 90mm koppeling van JMPB net gemonteerd,dat maakt echt heel veel verschil met die 100mm koppeling!
          Hij maakte namelijk teveel toeren met de 100mm versie,nu maakt ie eigenlijk te weinig toeren,maar dat is een stuk makkelijker op te lossen.

Wel klappert de v-snaar nu een beetje,had ‘m al wel strakker gezet,maar doet het nog wel eigenlijk.
          Hoe stellen jullie ‘m af met 90mm schijven?
          Met de 100mm schijven heb je hier namelijk iets minder last van kwam ik achter,hij staat nu dan ook strakker met 90mm dan met 100mm.

Als je ‘m inknijpt,wel zo dat ie niet in z’n achterpoelies getrokken wordt,komen de boven-en onderkant dan tegen elkaar,of net niet?

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Snaar hoort wel gewoon strak te staan, denk dat het komt door de std. drukveer die in die koppeling van jmpb zit.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

-Roy-
            Bijdrager

Ik heb nog steeds vragen over mijn vario, krijg hem maar niet goed afgesteld,

hij trekt nu redelijk op met alle 8gr rollen erin(std voorvario, 100mm schijven, gele drukveer)

maar dan houd ie ineens in en komt ie heeeeeel sloom op toeren en de top is denk ik rond de 50-55 ofzo.

maar ik wil hem sneller dus op toeren hebbe, want hij trekt dus niet in 1 keer door naar zen top, maar er zit een dip ofzo in.

hoe kan ik die eruit krijgen? is de gele drukveer te sterk voor mij setup? of wat?

Heb net een filmpje erover gemaakt, hier is de link.

http://rapidshare.com/files/26141521/MPG_0001.MPG

je hoort dat ik al lang het gas heb losgelaten en dat pas veel later de vario terug ”schiet”
              hoop dat je hier nog wat meer aan hebt.
              help me ik ben een hopeloze jonge

Ohja,, en mijn voorvario gaat volges mij ook niet zo heel goed meteen trug als ik gas trug geef, dus niet zo’n snelle reactie, en heb hem net wel helemaal schoon gemaakt.

Gr roy

reiniero
              Bijdrager

maakt het wat uit of je het binnenwerk van de achterkoppeling in 100 of 90 mm schijven zet of gaat dat niet passen?

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

De vario op het filmpie ziet er wel goed uit, als je sneller wil gaan zou ik toch denken aan een polini/malossi voorvario.

die is ook een stuk lichter.

Op het moment zou ik er iets lichtere rollen inzetten, omdat hij snel schakelt (door de 8 grammers)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

-Roy-
                  Bijdrager

dit is nog een filmpje hier hoor je dat dipje op de 3-4 seconden, hoop dat je hier wat aan hebt,

gr roy
                    http://rapidshare.com/files/26149332/MPG_0001.MPG

woe
                    Bijdrager

koop dan eerst een fatsoenlijke uitlaat

wil je ooit snel gaan

-Roy-
                      Bijdrager

Aaai pijnlijk:P, kzeg nie eens da t ik snel wil gaan he;) kwil gewoon die dip eruit….

LvDoni
                        Bijdrager

Dag mensen, ik hen een variootje gekocht voor mn vespa`tje, compleet met achterklok en die rommel… alleen heb ik totaal geen verstand van die dingen… ik snap het principe wel, en heb 1x geporbeerd zo`n ding af te stellen, maar het word er alleen maar minder van.

Nu is deze (8 rols?) vario afgesteld op een 65polini… zal dat het een beetje doen op een 50cc standaard? zelf weet ik bijna zeker van niet…

En vraag 2: zijn er ook rolletjes voor te krijgen? ook in groningen bij de bekende brommerboeren?

Alvast bedankt 😉

PS: hij hangt nog onder de citta van een kameraad, en heb geen idee welk merk het is, wel 8 rols.. maar of dta nou goed is of slecht weet ik ook niet 🙂

PoliniCiao
                          Bijdrager

8 rols is een originele voorvario.

Hier zijn rolletjes voor te krijgen op JMPB, ik denk niet bij de bromboer wat dit is een hele aparte maat.

Afgesteld op 65 polini? Wat meent hij dan drukveer, trekveren?

LvDoni
                            Bijdrager

Geen idee, gewoon alles denk ik, dat hij bij het goeie toerental optrekt enzo. zal wel alleen de rolletjes zijn denk ik 😉

En trekt dat een beetje, zo`n vario op een 50cc getuned met proma cc? iemand ervaringen?

Maar die rolletjes zijn dus wel te krijgen, gelukkig 😉 dan ben ik al een heel stuk verder. Bedankt!

PoliniCiao
                              Bijdrager

Nou, ik zou echt een andere voorvario kopen. Is een wereld van verschil met die originele!

LvDoni
                                Bijdrager

Owwwwww oke 😉

trekt dat sneller op? harder op top?

Pff… heb ik een puch-sprinter, en stel ik nog zulke vraagjes 😀

en waar haal ik zo`n voorvario? JMPB again? ik zal wel ff rondzoeken!

THX again 😉

15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.