Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-Roy-
    Bijdrager

Ja het is ook de originele voorvario

ciaoracer
      Bijdrager

Dan ligt het naar mijn idee toch aan de slappe drukveer.

-Roy-
        Bijdrager

Ok, dankje, dan ga ik maar eens een gele bestelle.

coda
          Donateur

Hallo,

Heb net de malossi vertanding gemonteerd in het achterwiel en deze doet het goed,draait mooi soepel etc.

Voor heb ik de malossi vario met 9,5 gram erin,achter 100mm vario met gele veer en zwarte trekveren.

Hij rijdt nog steeds langzaam,65 ongeveer,hij pakt pas op bij aardig wat toeren (door de zwarte terkveren???) maar trekt wel goed op.
            Alleen heb ik het idee dat ie op top niet “doorschakelt” zeg maar,dus dat ie naar een iets lager toerental gaat.
            Wat kan ik hier aan doen???
            Moet ik de voorvario veranderen,of er de ori drukveer weer inzetten,of iets anders????

Die zwarte ring heb ik er trouwens niet tussen,omdat deze volgens Barry als een soort begrenzer werkt.

………………………………………………………….

Dit had ik eerder gepost,wat is nu het verschil tussen de gele en zwarte trekveren,en kan ik misschien beter de ori drukveer terugzetten????

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Mike
            Bijdrager

nee niet orginele veer terug zetten, maar je moet een stuk lichter in rollen gaan.. dan komt ie stuk beter op toeren..
              rond de 6 gram ofzo en zwarte trekveertjes grijpen ff later aan als de gele:)

Mike

bobbie88
              Bijdrager

coda :
                Hallo,

Heb net de malossi vertanding gemonteerd in het achterwiel en deze doet het goed,draait mooi soepel etc.

Voor heb ik de malossi vario met 9,5 gram erin,achter 100mm vario met gele veer en zwarte trekveren.

Hij rijdt nog steeds langzaam,65 ongeveer,hij pakt pas op bij aardig wat toeren (door de zwarte terkveren???) maar trekt wel goed op.
                Alleen heb ik het idee dat ie op top niet “doorschakelt” zeg maar,dus dat ie naar een iets lager toerental gaat.
                Wat kan ik hier aan doen???
                Moet ik de voorvario veranderen,of er de ori drukveer weer inzetten,of iets anders????

Die zwarte ring heb ik er trouwens niet tussen,omdat deze volgens Barry als een soort begrenzer werkt.

………………………………………………………….

Dit had ik eerder gepost,wat is nu het verschil tussen de gele en zwarte trekveren,en kan ik misschien beter de ori drukveer terugzetten????

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Je moet idd een stuk lichtere rollen er in doen! 9,5gram is al zwaar voor de ”standaard” setups volgensmij, dan moet je tussen de 8 en de 9,5 zitten geloof ik..

coda
                Donateur

Ok,ik zal er gele trekveren inzetten,want nu maakt ie een hoop toeren voordat ie vertrekt,of zijn originele nog beter?
                  Gewichten zal ik ook aanpassen naar een gram of 6,5.

Hoe hard zal ie eigenlijk moeten kunnen rijden met deze set-up,mits goed afgesteld?
                  Met poelie kon ie ongeveer 85 digi,met SP iets harder.

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

met mijn 80polini setup heb ik ook 80-83 gehaald, dus reken maar een 80.
                    weetniet meer met welke uitlaat, ik dacht simo racing.

gele trekveren, en gele drukveer met ongeveer 6-7 gram zal je in de buutt zitten.

gewoon even veel dingen proberen en opschrijven wat goed rijd, zo door stoeien

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

-Roy-
                    Bijdrager

Ik heb een probleempje soms.

Soms blijft de originele voorvario uitstaan als ik stil sta? hoe kan dit? dan moet ik hem soms uit elkaar halen of anders gewoon ff snel rijden en dan schiet ie soms weer trug.

Maar waarom blijft ie soms hangen?

ohja eve nog edite,..

Maik3l hier ook op het forum heeft een stuk dunnere vsnaar voor zijn originele vario,? hoe kan dit, ik heb 13mm (dat hoort blijkbaar) maar hij heeft volgens mij maar 11 of 12 ofzo teminste wel dunner, kan het zijn dat hij daarom sneller optrekt? omdat ie dan voor er beter in kan enzo??

-Roy-
                      Bijdrager

HEeft iemand dat eerder gehad

Tonni
                        Topic starter

Het kan goed zijn dat de banen waarin de rollen lopen, uitgesleten zijn waardoor de vario schijven te ver uit elkaar komen te staan. Hierdoor kan de snaar er dan op de uiterste stand klem tussen blijven staan. Hetzelfde kan door te versleten rollen, of door een snaar die te smal is, of te zwak op de zijkanten.
                          Als je 100mm schijven hebt, kan een te smalle of te soepele snaar ook te diep in de schijven komen, waardoor ie kan blijven haken. Dan gaat automatisch je voorvario ook naar zijn uiterste stand, al met stationair draaiende motor.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

-Roy-
                          Bijdrager

het rare is, ik heb net nieuwe rollen een 13 mm snaar, en maikel heeft dunnere snaar, maar dankjewel
                            kga verder kijke wat ik eraan kan doen

-Roy-
                            Bijdrager

en ik heb ook door dat mijn vsnaar helemaal onderaan in de achterkoppeling komt,

Ik bedoel dus dat de schijven nog veel verder uit elkaar zouden moeten kunnen, ?

.-{2F4OV}-.

Heb je niet plastic busje tussen je voorvarioschijven zitten? (soort begenzer)

-Roy-
                                Bijdrager

nope, want ik heb standaard en op de meeting had ik het ijzer busje die aan je voorvario zit weggevijld op advies van barry

dus de voorvario KAN helemaal tegen elkaar, maar men snaar kan er niet helemaal tussen omdat hij te dik is:P
                                  En hij is wel 13mm gewoon,

maar achterin gaat hij er ook niet ver genoeg in, teminste schijven KUNNEN verder uit elkaar dat is zeker

15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.