- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 maart 2007 om 18:54 #62380
die bij de multivar zitten,wegen 4,7gram.veel te licht in combinatie met een gele veer.Trouwens,trekveertjes & drukveren doen niets aan de eindsnelheid.Deze zorgen ervoor dat je snel wegkomt & dat je vario gelijkmatig “doorschakeld” naar de topsnelheid,zonder dat je riem gaat slippen.Het afstellen van het ganse geheel,doe je met gewichtjes in de voorvario.
Ik heb een gele drukveer,in de voorvario zitten nu gewichtjes van 6,8 gram.Maar ik heb een ganse andere motor als U , dus kan je dit weer niet vergelijken.
Moest ik nu enkel de uitlaat veranderen,zal ik hoogstwaarschijnlijk ook de gewichtjes moeten aanpassen,daar elke uitlaat een verschillende powerband heeft.Ik hoop dat mijn uitleg goed is & dat je er iets van kan opmaken.
27 maart 2007 om 21:45 #62390Met die 5 grams gewichten is er helemaal geen houden aan,trekt heel hard,maar rijdt maar 45 of zo.
Hij rijdt dus het beste met de plastic ring ertussen en 9,5 grams gewichten.Zonder plastic ring en met 9,5 gram trekt ie weer heel hard en lage snelheid,vergelijkbaar dus met de 5 grams combi.
Voor de duidelijkheid,de achtervario is nog origineel.
Iemand nog een idee?
28 maart 2007 om 12:58 #62397Welke v-snaar heb ik nou nodig? ik heb een citta met een superbravo achterbrug.. of zijn ze evenlang?
28 maart 2007 om 12:59 #62398ja ik had toen ook gewoon een citta snaar op mijn bravo brug;) en die is 2x zo goedkoop;)
28 maart 2007 om 22:47 #624222x zo goedkoop 😕 hoezo dat dan?
28 maart 2007 om 23:22 #62429
.-{2F4OV}-.snapte ik owk al niet;) Lijkt me owk niet kunnen eig..
29 maart 2007 om 16:57 #62459Denk dat ik het al snap, op jmpb staat de superbravo snaar van malossi erop en de gewone citta snaar.. en der zit verschil in van een 10tje.
Maar zijn ze ook verschillend in lengte of alleen ander merk?
29 maart 2007 om 17:04 #62460nou die mhr is van kevlar.. die ken een stuk langer mee
Mike2 april 2007 om 23:03 #62586Ik heb van die jmpb trekveren voor vario, maar die passen dus niet*grrr*. Ik heb dus in mn koppeling die veertjes met een lange kant. Wat zijn ook al weer de alternatieven voor mijn koppeling? Of kan ik beter een andere gebruiken? Of ben ik gewoon dom en moet ik die dingen vet uitrekken:D
gr.
2 april 2007 om 23:05 #62587Mike :
nou die mhr is van kevlar.. die ken een stuk langer meeDe malossi snaar is ook een heel stuk platter he maarja goed snaartje 🙂
@edjuh ga met dat ding naar de brommerhoer en check of ze daar fantsoenlijke trekveren hebben.
Uitrekken zou ik nie doen.
3 april 2007 om 08:42 #62589Edjuh :
Ik heb van die jmpb trekveren voor vario, maar die passen dus niet*grrr*. Ik heb dus in mn koppeling die veertjes met een lange kant. Wat zijn ook al weer de alternatieven voor mijn koppeling? Of kan ik beter een andere gebruiken? Of ben ik gewoon dom en moet ik die dingen vet uitrekken:Dgr.
Als jij die veertjes met 1 lang haakje eraan bedoelt, dan kun je Omega scootertrekveren gebruiken. De slapste, goud of zilver, 1 van die twee. Andere scootertrekveren passen niet.
3 april 2007 om 08:49 #62590hoi
ik heb een vario gekocht maar ik weet niet hoeveel grams rollen erin moeten bij mijn setup
ik heb nog een originele vario mer er komt een mhr aan.
weet iemand hoeveel grams rollen ik nodig heb?
<=zie links mijn setup3 april 2007 om 09:13 #62591Ik zou voor de ori vario, om en om een orginele en dan een 5 gram malossi (die voor ori vario, die kan je vinden op jmpb) dat werkt bij mij ook goed, en voor malossi vario zou je denk ik op 6 a 7 gram zitten 😉
3 april 2007 om 09:17 #62592maar hoeveel grams rollen kan ik met mijn setup het best een een mhr vario zetten
want diej ga ik namenlijk van de week bestellen3 april 2007 om 09:24 #62593ik zeg tog tussen de 6 a 7 gram (eerst eens lezen!), koop gewoon zoon test rollen set van polini ( en jah die passen ook in een malossi vario, en het is geen MHR vario het is een gewonen malossi vario) waar 6 en 7 gram en de tussen maten bij zitten (ook op jmpb)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.