Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tom
    Bijdrager

Ik ben vandaag mijn nieuwe Malossi-vertanding binnen gekregen, en direct ook gemonteerd.
      Alles gaat goed, draait soepel rond, maar op 1 bepaald moment gaat ie wat stroef.. Moet je iets harder draaien aan de as. Maar als ik mn deksel er af haal doet ie dit niet.. 😕 En als ik de vertanding op vrijloop zet ( “fiets-stand” ) gaat het ook soepel, zonder haperen.
      Ik heb alle rondelletjes er terug in gestoken.

Zou het misschien aan een lager kunnen liggen? Of iets anders?

Alvast bedankt,

Tom

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

dat het de fietsstand vrij loopt is dan vrij logisch, de fout word vaak gemaakt in het grote tandwiel

als je hem namelijk op de loop/fiets stand zet dan draaien de 1ste >3< tandwielen, en het grote word omlaag gedrukt. daar moet je dus even naar kiken, die lange as met de veer en de ring. het moet soepel lopen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

hansieb
        Moderator

Pff er kan wat mis mee zijn check dit ff :

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4463

coda
          Donateur

Hallo vario-experts

Zaterdag krijg ik een malossi voorvario,trekveren voor de achtervario,rode drukveer,een een bak rollen van 6,5 tot 9,5 gram binnen.

Om het in 1 keer wel een beetje goed te doen wil ik graag weten welke rollen,trekveren en drukveer ik zal monteren,het is voor de set up die erbij staat.
            (ik dacht dat er bij de malossi vario een gele veer zat???)

Hij moet aardig trekken,maar de top vind ik ook erg belangrijk,als ie keihard trek maar slechts 70 rijd vind ik het niks.

Ik hoor het graag!

coda
            Donateur

hallo:?

Edjuh
              Bijdrager

Gele rukveer, zwarte trekveren ofzo en rollen tussen de 6 en 8 gram denk ik.

coda
                Donateur

De gele?
                  Ik dacht dat ik de rode nodig zou hebben.
                  Iemand anders ook suggesties?

Edjuh
                  Bijdrager

Nee rood is te sterk, en molt de boel sneller(dat laatste is van horen zeggen).

hansieb
                    Moderator

Thomas rijd nu ook met rood , maar ik vind het een beetje te sterk.. volgens mij wil die niet eens erdoor op top komen.

Tonni heeft ook wel eens met rood geprobeert dan wel met 42 alu maar daar was die te sterk voor en trok nie goed door.

Geel is daarom wel aan te rade.

coda
                      Donateur

thanks,en wat voor kleur trekveren en gewichten zou ik er in zetten?
                        Gele met 8 gram of zo?

hansieb
                        Moderator

Jup met 8 gram beginnen en dan kijke waar die het best mee rijd , nie direct 3 gram omlaag gewoon met 0.5 – 1 gram lager of hoger.

Heb nog weinig ervaring met die vario zooi , tis veel aanklooien.

coda
                          Donateur

En de trekveren,maakt dat veel verschil of valt dat wel mee?

.-{2F4OV}-.

Voor helemaal in het begin maakt het wel degelijk uit.. Toen ik die van mij naar zwarte had veranderd trok die van 0 af aan een stuk beter:D En beter trekt mooi door.. Omdat de toeren sneller hoog zitten..

-Roy-
                              Bijdrager

Hey,

ik heb gister de rollen van jmpb STD vario erin gedaan, maar hij komt echt super sloom op toeren dus oook niet veel trekkracht.

Weet iemand hoe dit komt?? ik heb std drukveer, er zaten Groene trekvere in?( kzag ze niet op jmpb staan dus kweet niet welke sterkte het is)

de std rollen van jmpb, in en std voorvario

en nog iets, ik weetniet of dit er mee temaken kan hebben, maar men voor vario is al HEEL snel uitgezet naar buiten als ik 10km per uur rijd is hij al op zijn verste, Wat wil dit zeggen?? Gr roy

pleasure
                                Bijdrager

Dan heb je er veel te zware rollen in zitten, probeer eens met de helft van de rollen er in. Uiteraard het gewicht wel goed verdelen over de voorvario.

15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.