- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 maart 2007 om 00:44 #61865
Ik moest vroeger ook wel eens lang lopen, maar dat bleek aan een scheve koppakking te liggen.
Nu start hij echt heel makkelijk, gelukkig! Hij maakt meteen veel toeren als je loopt.
Als je achterwiel los zit blokkeert hij en krijg je hem er niet doorheen, maar dat zal het probleem niet zijn.
Dus miss. even pakkingen vervangen, meer heb ik helaas niet als tip.
11 maart 2007 om 20:41 #61922vraagje: hoe krijg je de moer van de achterkoppeling (vario) los? dus voor de drukveer te veranderen. er zitten 2 gaatjes waar een schroevendraaier in past binnenin (dus langs de binnenkant van de moer). weetniet of ik iets moet doen met die gaatjes ofniet… hoe krijg ik die moer los?
11 maart 2007 om 20:42 #61923die 2 inhammetjes moet je niks mee doen, onder die moer zit een ring (borg ring) die moet helemaal plat.
dan moet je sleutel/dop 32 losdraaien
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 maart 2007 om 20:43 #61924de borgring heb ik volledig plat gedaan. maar hoe krijg ik die moer eraf?? ze zit namelijk muurvast… moet ik die koppeling tussen een bankschroef steken??ofzo…
11 maart 2007 om 22:29 #61927Vraagje:
Heb nu vario met de teknoetre modificatie kit, maar ik vind hem niet lekker lopen met std rollen, uber veel trekkracht maar geen top (60/65 ofzo) ik heb wel die malossi rolletjes voor std vario liggen maar welke zou ik dan erin moeten doen, wat zou mijn totale gewicht van de vario moeten zijn? vriend van me heeft 42 gram (cittadriver) als volledig gewicht van de rolletjes maar dan wel met een speedcontrol, wat zou ik moeten hebben??? wil wel eens kijken wat voor een top ik heb met die modificatie set (speedcontrol komt zowiezo nog maar wil eerst dit testen
wie zou me kunne helpen
en hoe zit het nu?
zwaardere rollen: meer trekkracht?
lichtere rollen: meer snelheid?hopelijk kunne jullie me helpen
11 maart 2007 om 22:35 #61928zou leuker zijn als je zegt met welke setup je rijdt.
meestal is zwaardere rollen betere top en lichter beter optrek
ik denk niet dat die rollen van malossi voor je standaard vario veel zin hebben, 2 tot 5 gram
met mn 42alu en 5.5 gram vloog ik @gele drukveer en zilvere trekverenwaarom hebben mensen altijd 1000en dingen tussen hun setup lijst staan
ik weet niet meer wie t was maar die had echt een waslijst aan troep bij zn setup lijst.
5x brom 1x evo 3x onbewerkt blablablablabla
ik kan ook alles opnoemen wat in mn schuur ligt, maar heeft weinig nut11 maart 2007 om 22:37 #61929kijk eeens links kerel ;), DR EVO natuurlijk hahah :P, en doe niet zo dom kerel want heb maar 2 blokken, en heb ook 2 broms dus effe dimme he,
ik zou dan wel om en om kunne doen,
std rol
malossi rol
std rol
malossi rolenz enz
11 maart 2007 om 22:39 #61930ik heb nu 90 mm schijven maar die zijn kapot, kan ik nu gewoon 100 kopen?
dit maakt toch geen verschil met de achterkoppeling ofzo he?
en waar zit de centreerring in je vario?
11 maart 2007 om 22:47 #61931KennyVespa :
kijk eeens links kerel ;), DR EVO natuurlijk hahah :P, en doe niet zo dom kerel want heb maar 2 blokken, en heb ook 2 broms dus effe dimme he,ik zou dan wel om en om kunne doen,
std rol
malossi rol
std rol
malossi rolenz enz
dat ding links is ook om info te geven over je setup zodat mensen je beter kunnen helpen.
als je 1000 dingen erop hebt, hoe moeten mensen ruiken met wat je rijdt?dat rol om en om zetten zou moeten werken, tis een kwestie van proberen
11 maart 2007 om 22:47 #61932ik heb nog een 100 mm setje liggen 😉 (dus hele achter achtervario)
11 maart 2007 om 22:49 #61933Hoe duur? en wat voor drukveer?
11 maart 2007 om 22:49 #61934pm me je bod maar ;), ouuuhhh orgineel 😛
11 maart 2007 om 23:18 #61935Kenny ik had trouwens 6.1 gram rollen (ik had me vergist) met gele drukveer en strakkere trekveertjes weet alleen de kleur nie meer….
11 maart 2007 om 23:20 #61936aha oke, ga morgen eens testen met om en om
std rol
malossi rol
std rol
malossi rolenz enz, en dan kijke wat het beste rijd 😉
nog bedankt he collin 😉
en die slogan van je (burn rubber not your soul) komt tog uit biker boys, kwam ik toenstrax achter 😛
13 maart 2007 om 12:27 #61999:?vraagje, ik heb ’t hele forum afgestroopt naar de maat van een varioriem voor een bravo… of ik ben scheel, blind of dom, of ’t staat er echt niet.. breedte= 13… maar dan? zelfde maat als citta:? maar hoe lang is die dan:? help!!!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.