- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 februari 2007 om 21:08 #61225
zeker niet..
19 februari 2007 om 21:11 #61226en ze schelen in dikte ook.
20 februari 2007 om 18:11 #61240Nu heb ik weer wat anders aan de hand.
Ik heb dan toch maar weer mijn originele trekveren er in gedaan, Hier heb ik hem dan ook mee gestart, maar bleek dus dat mijn rollen te licht waren, want hij maakte veel toeren maar reed nog geen 60 denk ik.
Nu heb ik de eerste van de testrollen van polini er in gedaan van 6.6 – 9.3 dacht ik. maar als ik nu rond de 30 rij en ik geef lichtjes gas of ik hoef dan nog geen gas te geven dan hoor ik mijn rollen klapperen :'( Wat is hier het probleem van?En nog een ander probleem sinds dat ik met die trekveren heb gezeten.
Als ik gas heb gegeven en laat mijn gas dan weer volledig los dan remt die op de een of andere manier vanzelf. Niet hard ofzo, maar hij rolt niet uit gelijk die eerst wel deed. Als hij dan rond de 10 per uur rijd dan rolt die wel weer rustig uit, maar als ik harder rij en stop met gas geven dan remt die vanzelf:?Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Alvast bedankt.20 februari 2007 om 18:32 #61242ciaoracer :
En nog een ander probleem sinds dat ik met die trekveren heb gezeten.
Als ik gas heb gegeven en laat mijn gas dan weer volledig los dan remt die op de een of andere manier vanzelf. Niet hard ofzo, maar hij rolt niet uit gelijk die eerst wel deed. Als hij dan rond de 10 per uur rijd dan rolt die wel weer rustig uit, maar als ik harder rij en stop met gas geven dan remt die vanzelf:?Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Alvast bedankt.Heb niet alles gelezen, maar neem aan dat het over vario gaat? Het ‘afremmen’ op de motor is vrij normaal bij vario, omdat de vario als je het gas loslaat meteen gaat ’terugschakelen’. Dit hoor je ook in het enigzins blijven hangen van het toerental. Dat ie dan rond de 10 km/u wel gewoon uitrolt komt dan dus omdat de vario dan klaar is met schakelen.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...20 februari 2007 om 19:31 #61243Oh ok dan is dit dus geen probleem:D Bedankt.
Ik zit dan wel nog met het andere probleem als ik dus gas geef hoor ik de rollen ratelen. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Dus dat ze beginnen te tikken. Dit is rond de 30 km per uur. Tot het volgas rijden en dan blijven ze ook ratelen.
20 februari 2007 om 20:27 #61244klappert je snaar misschien tegen je frame aan achter ? heb ik ook vroeger gehad (klonk net als rol probleem)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 februari 2007 om 21:02 #61245Omdat hij te los hangt dan? Moet hij dan mss strakker staan de snaar?
20 februari 2007 om 21:23 #61246ja, je snaar klappert tegen de L vorm van je achterbrug
DENK IK
Gele Racefrikandel20 februari 2007 om 21:27 #61247Ik zal morgen eens fatsoenlijk gaan kijken dan. Want ook als ik mijn brommer aan wil doen slipt mijn snaar vanvoor een beetje door. Is dit normaal of moet ik dan toch mijn cilinder wat meer naar voor gaan zetten?
22 februari 2007 om 22:03 #61347Zoals misschien hier op de foto wel te zien is, zijn de ”pikkies” van mijn gele drukveer er af. Dit zijn de puntjes die vast zitten in de segmentplaat en in de halfpoelie. Deze zitten hier dus niet meer op, en nu kan ik hem dus niet vast zetten.. Kan dit kwaad? Ik heb overigens toch al een nieuwe besteld op JMPB, maar vraag me evengoed af of dit kwaad kan..
22 februari 2007 om 23:18 #61352Ik heb hetzelfde probleem, maar denk niet dat het veel uitmaakt. Ik had het al toen ik hem 2 de hands kocht. Ik hoop zelf dat het niks uitmaakt anders moet ik mij ook een nieuwe drukveer gaan aanschaffen.:'(
22 februari 2007 om 23:26 #61354het moe’t haast wel uitmaken bob.. want anders draaie die dele los van mekaar zoals we zelf al concludeerde.. en zou de boel door gaan draaie.. en als je kijkt naar de veer ( ik heb um egt gezien ) lijkt her oof of die pikkies er via kracht af zijn geslepe/gesleten..
en @ ciaoracer… dat je snaar slipt is niet raar en dat klapperen ook niet.. je snaar hangt nou eenmaal gewoon los.. stel je stationair wat hoger af.. dan komt ie dus wat hoger te liggen 😉 ij spant zichzelf zoals je weet
en dat ie slipt komt dus omdat ie slapt hang.. en ook weer als ie spant is dat weg.. dat hou je wel een beetje! je moet gewoon je snaar bijmekaar kunne knijpe int midde;):)
Mike22 februari 2007 om 23:29 #61355die pinnetjes moeten er volgens mij juist WEL opzitten, anders draait die ene grote schijf door (de andere richting t frame zit wel vast), dus volgens mij komt dat niet helemaal goed.
misschien denk ik er niet helemaal fris over na maar het maakte dacht ik wel iets uit, was ooit eerst ook een vraag over
Gele Racefrikandel24 februari 2007 om 13:04 #61430Hey,, ik heb vraagje ik ga een origineeel bravo blok voor mijn citta kopen, maar die jongen (ik vind het beetje raar maja) dat op kickblok een bepaalde vario moet die nie op normale carters kan, klopt dit?
en is een bravo vario hetzelfde als de originele vespa vario’s??
iemand?
gr Roy24 februari 2007 om 13:57 #61433de “orginele vespa vario’s”…. komen van de bravo!!!
miss bedoelde hij dat der geen scootervario op kan…
maar je ken der gewoon de vespa vario opzetten of koppeling….Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.