- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 januari 2007 om 18:24 #60192
tom :
Ik kreeg vandaag mijn startsegmenten voor vario binnen die ik besteld had op JMPB. So far, so good. Nu wou ik ze monteren in mijn koppeling maar nu heb ik de vraag of de segmenten niet vastgemaakt moeten worden met een borgring aan de koppelingschaal zelf.. Bij mijn vorige vario dacht ik dat dat zo was..Enkele foto’s:
Op bovenstaande foto zie je het rode omcirkelde deel, daar gaat het dus om…Vriendelijke groentjes,
TomEr komt een plaat overheen, die met een borgveer vast zit op het middelste gedeelte, eigenlijk net zoals bij een gewone koppeling.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...5 januari 2007 om 18:33 #60193Inderdaad 🙂 ik heb de plaat en de borgring van een gewone koppeling er in gezet. Gelukkig past ie er zonder problemen op.
Thnx Tonni 😉
9 januari 2007 om 02:31 #60289kort vraagie :
heb dat setje vario veertjes gekoct van malossi
zwarte , gele en witte zitten daar dus is
ik ben nog steeds bezig met het fijnstellen van de vario..
wat is de volgorde van “slap” naar “strakst” EN welke kleur zal ik nodig hebben op me stuppie hier naast?
many thnx,
Mike
Mike9 januari 2007 om 03:06 #60290malossi
zwart ++++
geel +++
wit ++
orgi +Bron cittaforum
9 januari 2007 om 08:47 #60291klopt niet, want geel is sterker als zwarte
het is met de malossi veertjes =
Geel
Zwart
Wit
Orgi46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel9 januari 2007 om 10:03 #60292
.-{2F4OV}-.Herr FlicK :
klopt niet, want geel is sterker als zwartehet is met de malossi veertjes =
Geel
Zwart
Wit
OrgiKhad zo’n boekje van malossi erbij;) Volges mij is zwart tog egt de sterkste…
Maar kweet het niet meer cker.
9 januari 2007 om 11:25 #60293oke dankjullie voor de reactie.. maar welke zal ik gaan gebruiken voor me setup hier naast.. want met gele drukveer en orginele veertjes doet ie beetje maf net als wat tim had.. maar m’n setup is ff anders
dankje
gr
Mike9 januari 2007 om 16:21 #60294iemand die dit weet.. dan kan ik zometeen gaan afstellen proberen.. sorry voor de kick
Mike9 januari 2007 om 17:07 #60295
.-{2F4OV}-.Mike :
iemand die dit weet.. dan kan ik zometeen gaan afstellen proberen.. sorry voor de kickGooi de zwarte er maar es in;) Kweet bijna cker dat het goed loopt
9 januari 2007 om 17:17 #60296Mike :
oke dankjullie voor de reactie.. maar welke zal ik gaan gebruiken voor me setup hier naast.. want met gele drukveer en orginele veertjes doet ie beetje maf net als wat tim had.. maar m’n setup is ff andersdankje
gr
dit komt omdat je trekveren te slap zijn en dus te vroeg aangrijpen.
hij grijpt te vroeg aan waardoor hij nog niet zoheel veel toeren heeft opgebouwd en dus kan de gele drukveer nog niet goed de schijven uitelkaar kan drukken en de eerste 10km/h het lijkt dat je blok heel veel overtoeren maakt.ik rij nu zelf tijdelijk met orginele drukveer en originele trekveren, maar zo snel mogenlijk koop ik de malossi trekveren en gaat de gele drukveer erook in
9 januari 2007 om 17:54 #60297okee tim bedankt voor je uitleg.. ik heb zojuist idd de gele malossi veertjes erin gezet!! die gele drukeveer had ik er al op namelijk.. dan morgenmaar even testen!
bedankt
ik denk dat witte het ook goed doen btw want die zijn ook al iets sterker dan de normale.. en jij heb over het algeneem denk net ff een sterkere setup
@ sil.. zijn die zwate niet ff te strak voor me setupie?
Mike9 januari 2007 om 18:57 #60298timschilders :
dit komt omdat je trekveren te slap zijn en dus te vroeg aangrijpen.
hij grijpt te vroeg aan waardoor hij nog niet zoheel veel toeren heeft opgebouwd en dus kan de gele drukveer nog niet goed de schijven uitelkaar kan drukken en de eerste 10km/h het lijkt dat je blok heel veel overtoeren maakt.Dit is een beetje een warrig verhaal, en het klopt ook niet. De drukveer drukt de schijven niet uit elkaar, hij wil ze juist bij elkaar houden.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...9 januari 2007 om 19:06 #60299aah oke.. maar het princiepe klopt wel tog? dus doordat ik een gele drukveer heb de orginele veren achter blijven ( of juist sneller ) en dat dus oplost met gele trekveertjes?
Mike13 januari 2007 om 14:08 #60377
Asriemhee ik heb nu ook van de malossie trekveertjes. maar die standaard veertjes in me vario zijn heel anders, die hebben zeg maar een lange voet eraan. Hoe zit dat? heb ik de verkeerde veertjes ofzo?
13 januari 2007 om 14:26 #60378Daarvoor kun je de zwakste omega scootertrekveertjes kopen. Goud meen ik maar kan ook zilver zijn. Passen met enig aanpaswerk.
Beviel mij goed… -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.