Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timschilders
    Bijdrager

heb 2 vsnaren geprobeerd zoals ik ook schrijf, 1tje is zelf bijna nieuw. snaar staat best strak, maar hij gleid er gewoon overheen, hij grijpt nergens aan, al zou ik de brommer met 5 man aanduwwen gaat ie nog niet aan

stijnvleut
      Bijdrager

ik ga mallosi voorvario op jmpb bestellen. maar welke test rollen set kan ik het beste kopen, met mijn setup <<< ? en welke druk veer? en moet ik de trek veertjes ook veranderen??

Mike
        Bijdrager

drukveer en trekveren hoeft niet per see maar met 70cc in het aan te raden als je je blok ook tuned.. voor de egte fijn stelling

ik heb ong het zelfde maar dan met getunde carters.. ik heb gele veer en gele ( of zwarte trekveren ) ze doen het allebei wel goed.. ik heb om jmpb de set polini rollers gekocht > 6.6 tot 9.5 gram van 14,50 want je zit ff ruw geschat tussen de 6 en de 8 gram.. jij hgaat omdat je niet tuned hebt nog.. richting de 8 gram

succes : thumb

Mike

Jelle
          Moderator

ik rijd nu al een tijdje met een orginele piaggio 15mm snaar (die standaard ipv 10mm. op een ciao mix met poelie zat???) kan dit na lange tijd kwaad voor mijn vario? en of worden de prestaties minder?

snaar slijt niet overdreven ofzo:?

want anders koop ik binnenkort ff een nieuw 950×13 snaartje

alexx
            Bijdrager

Ik zou het niet doen, snaar loopt voren hoger op dan de bedoeling is en komt achter niet diep genoeg in de poulie. je haalt niet het maximale uit je variosysteem. prestaties worden dus sowieso minder en slijtage van poulies in ook onregelmatig. ff een goeie snaar halen dus

Robbert
              Bijdrager

heeft het nut om strakkere druk- en trekveren in je koppeling te zetten met een standaard voorvario?

Rebel

Ik weet niet of het al gevraagd is ergens maar leek me wel handig om te weten:

als ik een nieuwe vario koop via marktplaats ofzo,
                  waar moet ik dan naar kijken als ik hem ophaal

zodat ik weet dat er niets ernstigs mee is?

Jelle
                  Moderator

dat er in de koppelingsschaal geen barstje/ scheurtje zit…

J3sp3R
                    Bijdrager

Rebel :
                      Ik weet niet of het al gevraagd is ergens maar leek me wel handig om te weten:

als ik een nieuwe vario koop via marktplaats ofzo,
                      waar moet ik dan naar kijken als ik hem ophaal

zodat ik weet dat er niets ernstigs mee is?

Ik zou gewoon opzoek gaan naar een SI zonder kenteken en vragen of er vario opzit. Dan weet je zeker als ie nog goed is als ie loopt. Ik heb destijds een Avanti op de kop kunnen tikken. Je woont in Limburg? Daar is nog ergens een SuperBravo voor een prikkie te koop (incl kickstart & vario). Edit: Klik. Dr zitten ook leuke velgjes onder. (:

Edjuh
                      Bijdrager

Dat alles soepel draait, dat de tandjes op de grote as die je wiel aandrijft mooi zijn.

Rebel

K Thnx

Jaspur ja oke maar ik hoef eigenlijk alleen nog maar de achtervario delen dus de naaf en de koppeling
                          en dan vind ik 200 wat veel want zon frame heb ik nog liggen en kickstart zou wel vet zijn ma heb ik niet zoveel aan he 😉

iig bedankt voor moeite en rest bedankt voor reacties

J3sp3R
                          Bijdrager

Rebel :
                            K Thnx

Jaspur ja oke maar ik hoef eigenlijk alleen nog maar de achtervario delen dus de naaf en de koppeling
                            en dan vind ik 200 wat veel want zon frame heb ik nog liggen en kickstart zou wel vet zijn ma heb ik niet zoveel aan he 😉

iig bedankt voor moeite en rest bedankt voor reacties

Voor minder dan 200 gaat ie volgens mij ook wel weg.. 😛 Als je die hele achterbrug koopt voor 100 euro ben je mooi binnen. 🙂

HELLRAISER
                            Bijdrager

K sie net dat me vario geen loop/fiets stand heeft kan ik die gewoon van een andere klok er opzitte?

tom
                              Bijdrager

Ik kreeg vandaag mijn startsegmenten voor vario binnen die ik besteld had op JMPB. So far, so good. Nu wou ik ze monteren in mijn koppeling maar nu heb ik de vraag of de segmenten niet vastgemaakt moeten worden met een borgring aan de koppelingschaal zelf.. Bij mijn vorige vario dacht ik dat dat zo was..

Enkele foto’s:

Op bovenstaande foto zie je het rode omcirkelde deel, daar gaat het dus om…

Vriendelijke groentjes,
                                Tom

Tonni
                                Topic starter

HELLRAISER :
                                  K sie net dat me vario geen loop/fiets stand heeft kan ik die gewoon van een andere klok er opzitte?

Dat kan wel, dan moet je het systeem uit je andere naaf deksel halen en overbouwen op de vario naafdeksel. Het gat waar de pen doorkomt en het gat waar de hevel mee vast zit, moet je dan zelf boren. Let er wel op dat de maat van het gat waar de pen door komt, precies op de goede maat moet zijn, om olie lekkage te voorkomen. Het is te doen, maar niet heeeel gemakkelijk.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.