Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

@Barry: Daar heb je gelijk in. Miss zouk mijn koppelingsschoentjes ook nog es wat lichter moeten maken;)

vespa ciao het gebakje
      Bijdrager

weet iemand hoe je de grote moer van de achterkoppeling er goed afkrijgt? als ik hem eraf probeer te draaien draait de complete koppeling mee ik krijg er geen goeie hou vast op. en hoe krijg je de moer er weer fatsoenlijk opgezet want die veer zal natuurlijk wel aardig terug duwen als ik de moer erop probeer te krijgen..?

alvast bedankt.

.-{2F4OV}-.

Je pakt een stevige buis. (eventueel een doek eromheen zodat je velgen niet beschadigen) Deze steek je tussen de spaken, zodat het wiel niet meer rond kan draaien. Nu kan je de moer goed aandraaien:thumb

PoliniCiao
          Bijdrager

Hij bedoelt de grote moer aan de andere kant, zodat hij andere schijven erop kan zetten.
            Jammergenoeg heb ik dat kreng ook nog nooit zelf uiteen gehad :lol, bij bromboer hebben ze zon ding daarvoor..

Edjuh
            Bijdrager

vespa ciao het gebakje :
              weet iemand hoe je de grote moer van de achterkoppeling er goed afkrijgt? als ik hem eraf probeer te draaien draait de complete koppeling mee ik krijg er geen goeie hou vast op. en hoe krijg je de moer er weer fatsoenlijk opgezet want die veer zal natuurlijk wel aardig terug duwen als ik de moer erop probeer te krijgen..?

alvast bedankt.

Ik heb er speciaal een klein goedkoop bankschroefje voor gekocht(12,50=nu al stuk:D) waar hij nét in pastte, omdat het me verder ook niet lukte. Sowieso eerst de borgring platmaken.

Die bankschroef is de enige oplossing die ik weet, mn bromboer kwam nog met een soort spanband aanzetten maar die had ook geen grip.

Ik zou ook een bahco nemen en geen waterpomptang(moer is wel verkrijgbaar op jmpb mocht hij lelijk worden).

Moer er op is gewoon een grote stoeipartij(ja je vriendin zal jaloers worden als ze het ziet hahaha).
              Ik had mn knieen op de schijven en dan die moer er op, maar ik heb het eerst tig keer moeten doen voor het lukte dus SUCCES!

.-{2F4OV}-.

Ow die moer:D

Da kan zoals edjuh zegt met je knieen… redelijk pijnlijk;)

Maar hoe ik het de laatste keer heb gedaan. Ik heb de koppeling tussen de bankschroef gezet. Dan met de handen de schijven dichtgeknepen en dan moet iemand anders ff snel die moer er een stukje opdraaien. Wat zo gepiept:D Khad het mn neefje van 10 laten doen:thumb

barry
                Donateur

wat een beunhazen zeg,amaaaaaai.Bacho=fout.Een goede ringsleutel=goed.
                  Je moet hem inspannen in een bankvijs,juist tot tegen koppelingschoenen.Dan duwt de bankvijs tegen een vlakke plaat & kan je hem goed strak inspannen.
                  Terug monteren gaat het beste,als je met 2 personen bent.

hansieb
                  Moderator

Sleutel 32 kopen 🙂 mijne ging ook niet los met sleutel 32 en veel mankracht wel!

erwinko
                    Bijdrager

of je doet het met een lucht tolletje met dop 32 geloof ik 😛

hansieb
                      Moderator

Jah dop 32 bedoelde ik eigenlijk 🙂 met 1/2 inch ratel.

Tonni
                        Topic starter

Ik draai de moer er vrij gemakkelijk op hoor. Ik leg de koppeling ook gewoon op de grond met alles al voor bereid op positie. Dan duw ik de schijven op de koppeling, en ga er met mijn hakken ( als een soort Charlie Chaplin dus) bovenop staan, met dus mijn tenen gewoon op de grond. Dan draai je de moer er ook gemakkelijk alleen op. Het is even balanceren, maar het werkt perfect.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

timschilders
                          Bijdrager

vraagje,
                            een vriend van me kwam met zijn nieuwe superbravo naar me toe.
                            hij trok vrij slecht. ik zag het meteen, de rolletjes zijn er verticaal ingezet.
                            dus ik vario eraf gehaald en de rollen er horizontaal ingelegt, ook heb ik de vario plaat bewerkt door die ring weg te veilen( dat is volgens mij eensoort begrenzer).
                            oke alles erop gelegt, shit de snaar slipt, krijg hem onmogenlijk aangeduwd.
                            daarna mijn orginele voorvario( ook de begrenzer weg geveild maar liep wel op mijn ciao) op zijn bravo gezet, shit slipte nog.
                            nu multivar erop gezet, shit slipt nog steeds!
                            heb 2 soorten snaren geprobeerd. de 13mm vario snaar en een 11mm poulie snaar, allebij staan ze ”redelijk” strak.

weet iemand waarom een snaar kan slippen over de geleidebus buiten deze bovengenoemde redenen?

Marcc
                            Bijdrager

afstand op de bus te groot om de een of andere rede… ik had at met mn multivar daar heb ik ook n milimeter van die bus af late draaie…

timschilders
                              Bijdrager

multivar en de andere(Ook bewerkte) orginele voorvario zijn lopend van de ciao afgehaald. dus snap het niet dat er verschil kan zitten dat hij op de ene wel loopt en op de andere niet

erwinko
                                Bijdrager

vette v-snaar

snaar ff strakker zetten

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.