Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

woe
    Bijdrager

ik snap nog steeds niet hoe jij met 4.9 reed sil.

zelfs met een standaard snorblok zijn ze te licht.
      kheb met 100 en 90 schijven gereden, bij geen 1 setup kon ik mn 5.5 gebruiken.

ook niet met gele drukveer en zilvere trekveren

PoliniCiao
      Bijdrager

Ik heb een hele tijd met een orgineel bromblok met polini vario en HM gereden. Die reed goed met 6,5 gram. Bij mn nieuwe setup zal ik wel zwaardere nodig hebben maar dat test ik dan wel. Met 4,9 moet hij toch ram veel toeren maken :o?? Vind ik ook raar ja..

Tonni
        Topic starter

timschilders :
          ik hoor steeds meer dingen dat je de multivar zelf nog moet afwerken en nog wat dingen moet bewerken.

wat moet ik dan precies bewerken? en waarom?

Je MOET helemaal geen aanpassingen doen aan de multivar. Beter kan je hem gewoon eerst proberen. Sommige exemplaren hebben een iets te lange geleidebus (de glimmende lange bus die over je krukas komt) waardoor de snaar in de begin positie niet mooi klem ligt tussen de schijven.
          Als dat bij jouw exemplaar zo is, dan merk je dat vanzelf doordat je brommer dan slecht aan te lopen is (doorslippen van de snaar) en/of hij maakt te snel te veel toeren met het optrekken.
          In dat geval moet je een kleine aanpassing doen.

Zoals je misschien al hebt gelezen heeft niet iedereen hier last mee, dus is het helaas weer een volledig opgeblazen verhaal, dat iedereen dan meteen voor waarheid aanneemt zonder eerst zelf te kijken/testen.

Mocht je deze problemen wel hebben, dan laat het maar weten, de aanpassing is niet moeilijk. (staat ook al ergens beschreven hier..)

Gr. Tonni.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

stijnvleut
          Bijdrager

ik heb een std voorvario , maar ben de rollen kwijt… was klein ongelukje en toen waren ze weg gevlogen :pest
            nu is de vraag, moet ik er gwn originele rollen voor kopen? of beter een andere maat pakke met mijn setup? en wat is de maat en gewicht van std rollen?

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

de rollen kun je kopen op jmpb.nl onze sponsor.

link staat helemaal onderaan de site. kost iets van 8 euro die orginele rollen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

timschilders
              Bijdrager

of je koop de malossi rollen voor de standaart voorvario.

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3274

dat je nog een beetje kunt afstellen op jou setup;)
                kosten 15 euro en heb je een setje van 2 verschillende gewichten.

.-{2F4OV}-.

woe :
                  ik snap nog steeds niet hoe jij met 4.9 reed sil.

zelfs met een standaard snorblok zijn ze te licht.
                  kheb met 100 en 90 schijven gereden, bij geen 1 setup kon ik mn 5.5 gebruiken.

ook niet met gele drukveer en zilvere trekveren

Khad toen ook da testsetje van polini ghaald en daar zat ook een gwicht van 5,4 gram ofsow in… optrekke werd een stuk minder… in het middengebied iets sneller naar top en top was ong even hard;)

Ook 7,7 gram ofsow erin gedaan… trok voor geen meter, maar hij liep wel 80km/u…

Hij liep denk ik rond de 75 dus voor die 5 km/u ga ik cker niet zoveel trekkracht inleveren:no

Mja..

Nu heb ik nog steeds 4,9 gram erin.. en dit is tog wel te licht voor 80cc… Maar hij doet het wel goed:D
                  Hij trekt superhard op, maar loopt denk ik ma 65 km/u nu…

Dus nu moet ik wel ff zwaardere erin denk ik.. ma denk niet zo heel veel zwaarder eigenlijk;)

Kga deze vrijdag denk trwns ook nog 2,3 gram rolletjes hale:lol kijke wat er dan gebeurd…

timschilders
                  Bijdrager

ik vind maar gek:P ik had de standaard 4.7 gram er eens een gedaan en liep kut! kwam amper voorruit.
                    mij rijd hij het beste met 7.5-8.5 gram. met originele drukveer.
                    maar elk blokje is verschillend. net als bv de sproeier bij veel blokjes anders zijn

PoliniCiao
                    Bijdrager

Ja, dan moet hij toch ram veel toeren draaien =). K heb dat met orgineel blok al met 4.6 dat hij toeren maakt als een gek..

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

de lichte rollen kun je gebruiken voor std drukveer, hoe sterker je drukveer hoe zwaarder je met de rollen moet gaan.

opzich is 5 gram niet zo erg, maar wel met std drukveer dan

met sterke drukveer en lichte rollen trek je hard op maar trekt ie m lang niet erdoorheen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

stijnvleut
                        Bijdrager

Herr FlicK :
                          de rollen kun je kopen op jmpb.nl onze sponsor.

link staat helemaal onderaan de site. kost iets van 8 euro die orginele rollen

ja maar dan zijn de verzend kosten meer dan die rollen kosten, en als ik gewicht en maat weet kan ik even bij de bromboer om de hoek gaan kijken 😉

.-{2F4OV}-.

Hey stijn,

De rollen voor standaard vario zijn niet bij de bromboer te krijgen;)

Ze hebben alleen maar 13mm rolle..

Daarom moet je bestellen op jmpb of racevario kope.. (daar zitte wel 13mm rollen in)

Succes:thumb

stijnvleut
                            Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                              Hey stijn,

De rollen voor standaard vario zijn niet bij de bromboer te krijgen;)

Ze hebben alleen maar 13mm rolle..

Daarom moet je bestellen op jmpb of racevario kope.. (daar zitte wel 13mm rollen in)

Succes:thumb

oke bedankt, dan weet ik genoeg

Edjuh
                              Bijdrager

Vraag: Ik heb een tiffany snornaaf, waarvan de as beschadigd is(waar de poulie op moet, steekt 2cm verder uit dan gewone poulie as).

Nou heb ik een lange as over voor vario, en ik vroeg me af of ik die op de kapotte as kan laten lassen? Is dat sterk genoeg?

eddi
                                Bijdrager

als ie niet slingert en opnieuw uitgehard word zal dat wel goed komen denk ik..

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.