Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

ik ben wel van mening dat een zwaardere drukveer beter/goed rijd. een gouden drukveer van polini of een gele van malossi is goed.

het voordeel van een zwaardere drukveer is dat je zwaarder in de rollen kan gaan, rustiger kan rijden. meer afstellen (in een zekere zin)

je kunt hierbij dus ook strak in de trekveren mee gaan om een dip weg te werken.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Edjuh
      Bijdrager

Rustiger rijden? Ik had juist het omgekeerde, hij reedt hardstikke nerveus(onderin).

Misschien lag het aan de afstelling(wel 8,4 rollen geprobeerd) of te weinig power maar ik ben de 2 keren dat ik de gele veer heb gebruikt er erg van afgeknapt.

Ik had ook ’70cc'(43mm) ja, nu met de athena rij ik ook met std veer en het bevalt me prima.

Jelle
        Moderator

Edjuh :
          Rustiger rijden? Ik had juist het omgekeerde, hij reedt hardstikke nerveus(onderin).

Misschien lag het aan de afstelling(wel 8,4 rollen geprobeerd) of te weinig power maar ik ben de 2 keren dat ik de gele veer heb gebruikt er erg van afgeknapt.

Ik had ook ’70cc'(43mm) ja, nu met de athena rij ik ook met std veer en het bevalt me prima.

wat voor rolletjes heb jij er nu in?

woe
          Bijdrager

weet iemand of de half poulie van een malossi vario op een polini past?

die inham waar mn geleide bus in moet is een btje fucked.

Edjuh
            Bijdrager

jelle :

wat voor rolletjes heb jij er nu in?

Ik weet niet precies, ze komen uit zo’n polini setje waar de maten niet op staan, maar ik denk dat het 6 a 7 gram is ongeveer.

citta geel
              Bijdrager

ik wil me trekveertjes vervang in me koppeling van me achtervario
                maar ik krijg die bout niet los
                in werkbankgezet werkteniet
                ene vast houden en de ander draaien werkteniet
                nog iemand iedeeen

cittadriver
                Donateur

luchthamer :thumb😉

citta geel
                  Bijdrager

wat is een luchthamer

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

zo’n luchtsleutel geval, wat ze ook bij F1 gebruiken. met dat geluid.

maar je kunt een dop32 kopen en die erop zetten en los draaien, heb je je borgring wel omgebogen?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

citta geel
                      Bijdrager

ja dat wel ja maar ik kan me koppeling niet goed vast zetten

Asriem

hee ik ga een ciao brom die standaart loopt kopen. en heb een polini voorvario met een gewone achter vario en in de klok zit race vertanding. zou ik mijn frame dan moeten versteviggen?? omdat ie dan veel harder trekt.

Edjuh
                          Bijdrager

Nee is niet nodig, je krijgt toch niet meer vermogen van die vario en hij zal hem ook niet kromtrekken.

Schijnt wel lekker te rijden met zo;n versteviging.

Asriem

Edjuh :
                              Nee is niet nodig, je krijgt toch niet meer vermogen van die vario en hij zal hem ook niet kromtrekken.

Schijnt wel lekker te rijden met zo;n versteviging.

ik krijg niet meer vermogen met een vario? ik heb die van polini en welke vario geeft er dan wel meer vermogen? maar het gaat tog harder op trekken.. of is dit frame gewoon stevig genoeg? want ik vergelijk het met een citta en die moet dan weet ik wel zeker verstevigt worden.

PoliniCiao
                              Bijdrager

Het blokje houd evenveel vermogen, alleen je overbrenging is anders waardoor je harder trekt/rijd.

.-{2F4OV}-.

Kheb nu 80 Pinasco Alu eronder ipv 70 DR Evo. En hij loopt nu egt niet fijn met vario. Heeft ook overtoeren. Kheb er 4,9 gram in zitten. Malossi HT-Roll..

Maar volges mij heeft die 80 meer power (duh) en minder toeren. Dus moet ik er zwaardere rollen indoen;)

Iemand anders dit ervaren? Overstap van 70cc naar 80cc met vario….Wat gedaan qua afstelling?

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.