- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 4 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 oktober 2006 om 12:40 #58549
klopt
ff borgringetje bestellen 😉
30 oktober 2006 om 12:48 #58550borgring zit er wel maar die is niet omgeslagen tegen de moer 😕 want bij me orgineele 100mm koppeling is de borging al 2 x losgegaan terwijl die goed geborgd was weet iemand hoe dat kan want heb al 2 koppelingen verneukt erdoor en 1 vario klok
30 oktober 2006 om 13:04 #58552beter vast draaien
beetje loctite gebruiken
en op 2 plaatsen borgring omslaan (tegen over elkaar)ik draaide hem altijd vast met een waterpomp tang, dan kan je hem niet goed strak draaien en kan is lostrillen (heb ik ook 1 keer gehad)
nu heb ik een grote bahco gekocht van eigen merk van praxis. gaat tot 40mm koste 17 euro 🙂
werkt prima 🙂 was voor de 1e keer bang dat ik hem dol zou draaien 😛30 oktober 2006 om 13:18 #58553voor die 17 euro kun je beter een dop 32 bij de praxis kopen + een stang waar die ratel op past. kost intotaal misschien net 8-10 euro.. en werkt beter als een bahco
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 oktober 2006 om 13:26 #58554een moer van M8 & een carroserie rondel werkt prima.Ik heb er zelf ééntje aan Thomas gegeven in TITANIUM.
30 oktober 2006 om 13:27 #58555barry hij bedoelt de grote moer achterop de achtervario, die hele grote die achterop de vario schijven zit
Gele Racefrikandel30 oktober 2006 om 13:31 #58556ik gebruik liever kutmoeren 🙂
die moeren zijn mijn redding vaak
je draaid moer er scheef op of te strak, dan is ie dol.
maar dan is het draad nog helemaal in takt en moer helemaal verrot 🙂30 oktober 2006 om 13:56 #58558Heb sinds een weekje een klein beetje speling op de achterkoppelinghuis. voordat ie speling had zag je dat de achterkoppeling recht bewoog als je reed, nu zie je m heel klein beetje afwijken.
Kan dit kwaad en door wat kan dit komen?
2 november 2006 om 01:03 #58661hoeveel km/h harder kun je gaan met een malossi multivar ten op zichte van een standaard voorvario en verschilt dit veel met zo’n overdrive kitje?
dit met standaard cilinder en met 70 dr evo?
2 november 2006 om 07:06 #58663Reken dat je een 10km/h sneller gaat,maar de gele drukveer die erbij zit mag je niet gebruiken.Motor heeft te weinig kracht om de kracht van de veer te overwinnen.
2 november 2006 om 12:09 #58664barry :
Reken dat je een 10km/h sneller gaat,maar de gele drukveer die erbij zit mag je niet gebruiken.Motor heeft te weinig kracht om de kracht van de veer te overwinnen.maar met 70cc DR erop red hij dat toch wel?
ik zit namelijk te twijvelen of ik die 70 erop gooi of niet, als dat nou niet doe koop ik namelijk denk alleen zo’n overdrive kitje en anders die multivar.(moet je ook 10 km harder mee gaan toch)
2 november 2006 om 12:13 #58665het probleem zit hem niet zo zeer bij de standaard voorvario, met een std voorvario kun je ook wel hard gaan.
maar met die std voorvario kun je gewoon niet veel afstellen en denk dat je met die kit overdrive een ongelovige dop op top krijgt en daarom lijkt het alsof die doorschakelt (daarom kan ie best wel sneller gaan hoor 🙂 )
dus ik ben van mening dat als je die kit overdrive met die malossi rolletjes koopt voor std vario dat ie het best leuk kan doen maar toch nooit zo goed als een malossi (liever polini) vario.
Toch vind ik het jammer dat malossi steeds minder word, de baan van de vsnaar slijt snel. hebben nu al 2 mensen last van. en het starten en nieuwzijn van die dingen botsen.
omdat die gelijdesbus net iets langer is gemaakt valt de gradenplaat er niet goed op en moet je die altijd bewerken.daarom ben ik veel meer tevreden over mijn polini, nergens last van en goede kwaliteit en geen vsnaarstootrand.
Gele Racefrikandel2 november 2006 om 12:55 #58666oke nou weet ik wel wat meer, maar nu twijvel ik nog meer..
en die overdrive kit in combinatie met 70 DR zal dat werken of moet dan soweiso ook een andere drukveer?2 november 2006 om 13:53 #58667Herr FlicK :
omdat die gelijdesbus net iets langer is gemaakt valt de gradenplaat er niet goed op en moet je die altijd bewerken.
daarom ben ik veel meer tevreden over mijn polini, nergens last van en goede kwaliteit en geen vsnaarstootrand.
Ik heb hem niet bewerkt, en hij doet het prima.
Jelle, ik ben van mening dat een zwaardere veer niet nodig is.
2 november 2006 om 14:28 #58668Edjuh :
Herr FlicK :
omdat die gelijdesbus net iets langer is gemaakt valt de gradenplaat er niet goed op en moet je die altijd bewerken.
daarom ben ik veel meer tevreden over mijn polini, nergens last van en goede kwaliteit en geen vsnaarstootrand.
Ik heb hem niet bewerkt, en hij doet het prima.
Jelle, ik ben van mening dat een zwaardere veer niet nodig is.
ook niet met 70cc erop?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.