- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 4 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 oktober 2006 om 20:54 #58459
michel o/foto’s

zo blijft hij liggen… zoals je op de volgende foto’s ziet is de v-snaar niet te strak 🙂

iemand die het probleem ziet ? 😛
25 oktober 2006 om 20:56 #58460en de vario loopt niet tegen het frame aan en je weet zeker dat je spie heel is?
25 oktober 2006 om 21:01 #58461
michel o/ja de spie is gewoon goed en hij loopt nergens tegen het frame aan… anders zou ik het wel horen en zien he…
25 oktober 2006 om 21:04 #58462hij valt heel laag in de achterpoelies….
25 oktober 2006 om 21:10 #58463
michel o/joh 😛 dat is het probleem… als je de snaar over de vario bus heen wil trekken moet je hem in de poelies trekken… maar dan hoort hij z’n eigen te spannen maar dat doet hij niet :((
27 oktober 2006 om 16:38 #58493ik heb nu voor de tweede keer een probleem met mn achterklok…
een tijdje terug liep mijn achterklok vast… uitelkaar gehaald en toen weer overnieuw inelkaar gezet, geen probleem verder…
nu dat mn ciao weer rijdt op zn nieuwe evo setup voel ik dezelfde trillingen van mn achterwiel/klok komen.
als ik gas geef en de achterklok draait, hoor ik trillingen en allerlei geluiden.
ik heb deze video even gemaakt om te laten zien dat er speling op de as zit. Heeft iemand suggesties?
Hopelijk hoef ik niet een compleet nieuwe vertanding want dit is al een oh zo speciale 1 op 10 vertanding.
http://video.google.com/videoplay?docid=-4000277994866666663
27 oktober 2006 om 16:46 #58495Dat is wel erg veel speling! Kun je er niet een nieuw lager inzetten? Misschien ligt het daar aan… Dat hoop ik trouwens wel voor je
27 oktober 2006 om 16:53 #58496michel o/ :
joh 😛 dat is het probleem… als je de snaar over de vario bus heen wil trekken moet je hem in de poelies trekken… maar dan hoort hij z’n eigen te spannen maar dat doet hij niet :((snaar is gewoon te kort, tis logisch dat je m verder kan indrukken als ie al erop zit.
27 oktober 2006 om 17:00 #58497michel o/ :
joh 😛 dat is het probleem… als je de snaar over de vario bus heen wil trekken moet je hem in de poelies trekken… maar dan hoort hij z’n eigen te spannen maar dat doet hij niet :((heb je al gekeken of de half poelie wel soepel over de geleide bus glijd? Gewoon als je de boel los hebt bedoel ik. En anders, als je de halfpoelie gewoon met de hand tegen de veer intrekt, komt ie dan wel terug en geeft genoeg weerstand?
Zit er misschien (redelijk veel) speling op de halfpoelie (de messing bus) waardoor de snaar de boel scheef trekt? Daardoor kan hij ook diep hangen blijven.
Mocht dit allemaal wel goed gaan/zijn, dan denk ik dat het allemaal een beetje hakerig is vanwege de roest op de achterschijven. Schuur ze dan maar eens glad en schoon.
Ik vind het vooral bijzonder dat hij zelfs met de gele drukveer blijft hangen, terwijl die toch al behoorlijk sterk is.
Kan je hem overigens wel gewoon aanlopen of slipt ie met het starten gewoon door? Anders moet je hem zelf eerst even zo goed mogelijk weer bovenin leggen door rustig met de decompressie hendel ingeduwd aan de snaar de boel een paar keer rond te draaien. Ik doe dit ook altijd eerst even om de snaar weer boven in de schijven te leggen na montage.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...29 oktober 2006 om 16:22 #58518
michel o/allemaal bedankt… het is opgelost 🙂 daarvoor heb ik een nieuwe achterkoppeling moeten kopen… de achterkoppeling van jmpb hebt ik gekocht.. maar daar zit ook weer een luchtje aan 😛 de moer van de achterkoppeling komt tegen de klok aan….
hoe is dit te verhelpen ?
is ook alweer verholpen 😛 2mm van het schroefdraad afgeslepen 🙂
29 oktober 2006 om 23:17 #58529michel o/ :
allemaal bedankt… het is opgelost 🙂 daarvoor heb ik een nieuwe achterkoppeling moeten kopen… de achterkoppeling van jmpb hebt ik gekocht.. maar daar zit ook weer een luchtje aan 😛 de moer van de achterkoppeling komt tegen de klok aan….hoe is dit te verhelpen ?
is ook alweer verholpen 😛 2mm van het schroefdraad afgeslepen 🙂
Grappig. Ik heb al met meerdere mensen gesproken die deze koppeling hebben, en ze gevraagd of ze dit probleem hadden. Niemand. Maar ik had precies hetzelfde!!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...29 oktober 2006 om 23:37 #58530er zit ook verschil in de uitgaande as ben ik achter.
mn broer heeft een dikke achterbrug net als bij jmpb te koop is.
de schijven liepen eerst aan en de achterbrug was dus aangepast dat het allemaal vrij liep.
andere klok erop en de koppeling werd helemaal vast geklemt :S geen beweging meer in te krijgen als je de moer van de schaal vast draaide.
verder heb ik wel het probleem dat de moer mn klok een klein beetje slijt.
snap er nog steeds niks van waarom daar geen lager of iets dergelijks tussen zou moeten. 😕30 oktober 2006 om 00:12 #58532Gewoon even 2mm van de achterkant afslijpen. Ik heb mijne nagemeten, en hij is gewoon iets langer. Vaag, maar waar.(kan ook best kloppen dat ie een stukje langer is, de poelies kunnen immers ook verder uit elkaar bij deze vario..)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...30 oktober 2006 om 12:10 #58547ik heb hem ff gelijk geslepen met de moer
maar ik kan er geen 2mm af halen hoor :Oals ik dat doe dan steekt de moer 1.5mm uit.
30 oktober 2006 om 12:37 #58548ik heb ook zo’n koppeling van jmpb als ik kijk is die nieteens geborgd achter hebben jullie dat ook?:?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.