Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Als je de malossi / polini ervaringen pagina’s op scooterfreaks leest word het je wel duidelijk waarom ik een malossi multivar heb gekocht.

Scooter is wel anders , maar een ciao multivar van malossi draait iets van 8900 toeren met 70cc en de scooter multivar versie ook zoiets op std 50cc scooter.

Ook zit er bij malossi een drukveer en is de multivar gewoon al jarenlang GOED voor niet al te opgefokte setups. Als mijn multivar op is ( door slijtage ) ga ik een power1 vario bestellen.

Deze schijnen net zo goed als de multivar te zijn en kost maar 24 euro ! geen geld dus… en heeft 3 rollensets 🙂

hansieb
      Moderator

Btw hier is de test:

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showpost.php?p=1711119&postcount=104

Scootervarios zijn naar mijn weten alleen anders door : Gradenplaat , Geleidebus voor de rest is het de same en past het volgens mij gewoon.

P.s het was geen 24 euro maar 32 🙂 nog steeds erg weinig.

murkus
        Bijdrager

maart hansieb wilje dat passend maklen dan ofzo want ze zijn neem ik aan wel iets anders ze passen niet zomaar

hansieb
          Moderator

? alleen de gradenplaat is anders en de geleidebus, deze 2 heb ik beide al van me Multivar malossi voor ciao. Fredzzz had ook een scootervario op zijn ciao, nog een kerel hier in groningen ook enige wat eraan gedaan was was de gradenplaat aangepast en de geleidebus lijkt me….

Ik kan het ook fout hebben 😕

murkus
            Bijdrager

nee ik gloef je wel hoor weet ik dat ook voor e volgende keer:O maar je zou er dusz ook bijv een hebo op kunnen doen als ik het goed begrijp…

joey636
              Bijdrager

alles kan maar het vorderd vaak een paar dure aan passingen

hc_mike
                Bijdrager

Heb nu vario erop zitten, trekt dus goed, maar zit erg hoog in de toeren bij de top.
                  Wat is hier aan te doen? Toch ma weer 70cc?

michel o/

kheb net m’n vario kitje erop gezet maaaaar… hij trekt niet goed op en rijd maar 30/40 km/h en maakt te veel toeren

ik denk zelf dat het aan de v-snaar ligt… want als ik de snaar erop wil leggen… trek ik de v-snaar in de schijven om hem op de bus van de vario te leggen he… maar als ik dan een x m’n vario rond draai blijf de v-snaar gewoon in de schijven liggen hij komt er niet op te liggen zoals het hoort….

vario kit bestaat uit: malossi vario… 7gram… 90mm schijven… gele drukveer… juiste lengte v-snaar

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

is die malossi vario nieuw of mee gereden ? heb je een 13mm snaar ?

als je de gradenplaat op de bus ligt valtie dan helemaal vlak of niet ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

michel o/

Herr FlicK :
                        is die malossi vario nieuw of mee gereden ? heb je een 13mm snaar ?

als je de gradenplaat op de bus ligt valtie dan helemaal vlak of niet ?

mee gereden… het is een 13mm snaar.. en hij valt helemaal vlak 🙂

als ik de snaar erom wil leggen he… trek ik de snaar in de schijven om hem op de bus van de vario te leggen he… en dan als je hem aanloopt hoort hij de snaar op de schijven te leggen he… maar dat doet hij niet

murkus
                        Bijdrager

heb je uhm niet te strak aan gespannen dat ie uhm nie omhoog kan trekken?

hansieb
                          Moderator

Komt door je citta 😀 haha nee ff serieus.

Maak eens een foto ervan klaart meestal een hoop op!

barry
                            Donateur

Probeer het met de originele drukveer ipv de gele.Het kan dat Uw motor te weinig kracht levert , om de spanning van je gele drukveer te overwinnen.Zo trek je slecht & maakt je motor veel toeren.

G-no
                              Donateur

ik heb op mopshop een setje malossi vario-trekveren besteld.
                                welke kleur zou ik bij welke setup hietnaast nodig hebben?
                                bij de 46mm hoort een 19mm carb btw

michel o/

murkus :
                                  heb je uhm niet te strak aan gespannen dat ie uhm nie omhoog kan trekken?

nope hij staat niet te strak ik kan hem nog met gemak op en neer trekken dus…

barry :
                                  Probeer het met de originele drukveer ipv de gele.Het kan dat Uw motor te weinig kracht levert , om de spanning van je gele drukveer te overwinnen.Zo trek je slecht & maakt je motor veel toeren.

met een orginele drukveer is het precies hetzelfde probleem 😛

de snaar blijft op de een of andere manier gewoon laag hangen…

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.