- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 april 2017 om 07:40 #122696
Hallo,
Wat voor rolletjes en drukveer moet ik omenabij hebben voor mijn setup.
43mm wpoort polini getuned
Belgen kickcarter getuned booster/ spoel en inlaat.
13/13 met malossie lucht filter
Leo krul
1/10.7 vertanding
zwarte malossie koppeling veertjes.
Momenteel standaard druk veer.
100mm schijven.Ik las dat een standaarddruk veer misschien te slap is voor deze set up? wordt geen dagelijkse rij brommer. Moet gewoon maximaal kracht in zitten haha. Ik heb nog een Polini grijs en een malossie gele veer liggen.
Ook heb ik nog gele en witte trekveertjes liggen.
rolletjes tussen de 7 en 5 gram?21 april 2017 om 12:38 #122697Gele drukveer en rollen rond 6,5 of 7 gram en gele malossi trekveren.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!28 april 2017 om 18:52 #122643Hallo,
Ik heb sinds kort een standaard vario gemonteerd op mijn ciao en wil een Malossi multivar vario gaan monteren maar heb geen idee van welke rolletjes, trekveertjes en drukveer er in moet kan iemand mij helpen zie links mijn setup.
Mvg Bart5 februari 2018 om 08:50 #537103Vraagje:
Zijn de startsegmenten in een vario dezelfde als in een monokoppeling?
En waar kan je er kopen die niet van CIF zijn?
15 februari 2018 om 17:40 #667971Gegroet,
Ik heb een tijdje geleden een vario gemonteerd onder mijn SI omdat ik ziek wilde optrekken maar geen superhoge top.
Ik merk alleen erg weinig verschil ten opzichte van een poelie 95. ik wordt er zelfs uitgetrokken door vrienden van me met een (lagzamere) setup met poelie.
mijn setup:
41mm
onbewerkt std bromcarter
13/13 dellorto met malossi powerfilter
leovinci SP
piaggio 8 rols voorvario (geprobeerd met 5.1 & 7.5 grams maar weinig verschil)
std achterkoppeling 100mm met std drukveer en groene trekveren (had er een gele malossi drukveer in maar reed het zelfde)
1:10.5 vertanding.
wat kan ik doen waardoor mijn optrekken sneller gaat maar mijn top relatief laag blijft. momenteel 40KM/h
15 februari 2018 om 19:17 #6697031:13 vertanding kopen
en een aftermarket vario.
Het varioverloop in deze is veel beter.
grof gezegd loopt de rolbaan van een piaggio vario zo _/
Die van een aftermarket is een mooi kommetje3 maart 2018 om 11:47 #724086Hoi jongens!
Ik heb mij verdiept in de vario en heb n complete set aangeschaft. Nu ben ik een nieuwe v-snaar gaan halen bij de brommer winkel. Ik heb alles mooi meegenomen zodat ik niet de verkeerde v-snaar kon krijgen. Na 4 dagen wachten had ik eindelijk mijn v-snaar. Ik tik het nummer in op de Malossi website en daar staat dat het een Ciao vario snaar is die 978mm lamg is. Op een how-to las ik dat het maximaal 975mm mocht zijn. Gaat die 3mm verschil voor problemen zorgen of niet? Staat benoemd als Malossi Ciao Vario Belt…
Alvast bedankt! <3
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!3 maart 2018 om 14:54 #724194Die van Malossi werkt uitstekend!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 april 2018 om 11:07 #768943Welke rollen zou ik nodig hebben?
- 50 Athena/Eurocilindro
- Kickstart carters (inlaat 13mm, standaard inlaatvlak en gevijld voor de 50 Athena)
- Standaard kickkruk
- 13/13 (twijfel nog tussen brom of Malossi filter)
- Leovinci SP
- Malossi voorvario
- 100mm schijven
En denken jullie dat ik hiermee goed zit of raden jullie wat anders aan?
- Gouden drukveer Polini
- Zwarte trekveertjes Malossi
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.4 april 2018 om 22:48 #770687Up
Zit ik met 7 gram goed? Hoger of lager?
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.5 april 2018 om 07:05 #770694Ik zou het eens eerst zelf proberen, ik denk dat hier maar weinig mensen zijn die met die setup rond rijden, de cilinder is vrij hoogtoerig dus het lijkt me vrij logisch dat je de setup hoogtoerig houd. Ik denk koppeling aangrijpen bij 5k rpm en dan variëren bij 7k rpm, daar zou ik voor gaan
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 april 2018 om 16:53 #770706Bedankt voor je reactie, dan wordt het inderdaad een boel testen en uitproberen. AC RACING heeft aangeboden zijn testrollen even te gebruiken, hij heeft alle gewichtensetjes van Polini dus dat komt goed uit. De juiste rollen koop ik daarna dan wel los.
Je hebt gelijk dat ik de setup hoogtoerig wil houden, de zwarte Malossi trekveren zouden bij 5000 toeren moeten aangrijpen dus dat zit dan al goed. Voor de rest is het lang geleden dat ik een vario heb afgesteld dus we gaan het ervaren. 🙂
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.10 april 2018 om 11:35 #770990Hallo allemaal!
Ik heb me rot gezocht naar de maat van de vario keerring van de uitgaande as… De as waar de spie en de koppeling op zit… Ben naar de winkel gegaan, samen opgemeten en toch de verkeerde meegekregen. Kan iemand mij vertellen wat nu wel de juiste maat keerring is? Ik wordt het een beetje zat 2 redelijk populaire winkels en geen enkele die mij heeft geholpen… Het keerring grapje begint duur te worden…..
Wie o wie kan mij gewoon de maat geven? Mijn oude keerring stond niks op.
Alvast bedankt! <3
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!10 april 2018 om 19:28 #77100113x22x4
http://www.atd.nl heeft ze wel
24 april 2018 om 07:39 #771411Hallo ik heb een vraag ik heb een vespa ciao 50cc met 13mm carb en city power uitlaat alleen nu heb ik een originele vario set gekocht alleen ben niet te vreden over de snelheid hij is veel langzamer trekt nu wel lekker op wat kan ik er aan doen ? Andere rolletjes zal vgm niet gaan
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.