Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,766 tot 3,780 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

schuurke_ciao
    Bijdrager

Als ik met volgende set up ga rijden is dan de cif 1/9.5 te zwaar of niet?

Dr evo
      Bewerkte carters
      Bewerkte kruk
      13/13 malo filter
      Simo Racing
      Polini voorvario

Shaker
      Bijdrager

Ik heb zelf letterlijk met die setup gereden en reed prima

Vespaatje
        Donateur

Kan ik mer de setup hier links gele malossi veren monteren (druk- en trekveren) ?
          Zoja wat voor effect heeft dit en met welke gewichten?

ritze
          Bijdrager

ik zou het niet doen omdat je koppeling en vsnaar veel sneller gaat slijten, (mijn mening)
            het enige wat je daardoor gaat krijgen is dat je met meer toeren kan wegrijden, dus het zal harder gaan optrekken.

het nadeel is dat je relatief zware rollen nodig hebt om de boel te laten variëren, meestal zit je rond de 7 gram rollen met die setup

het is maar wat je zelf fijn vind, als ik jouw was zou ik eerst een malossie voor vario erop zetten, dat scheelt enorm en je hebt een veel beter bereik van je vario, ook kan je veel beter afstellen ten opzichte van je originele vario

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Vespaatje
            Donateur

ritze :
              ik zou het niet doen omdat je koppeling en vsnaar veel sneller gaat slijten, (mijn mening)
              het enige wat je daardoor gaat krijgen is dat je met meer toeren kan wegrijden, dus het zal harder gaan optrekken.

het nadeel is dat je relatief zware rollen nodig hebt om de boel te laten variëren, meestal zit je rond de 7 gram rollen met die setup

het is maar wat je zelf fijn vind, als ik jouw was zou ik eerst een malossie voor vario erop zetten, dat scheelt enorm en je hebt een veel beter bereik van je vario, ook kan je veel beter afstellen ten opzichte van je originele vario

*ik heb de malossi voorvario al, was ik vergeten neer te zetten.
              Ik heb gewichten van 4,7 t/m 9,0 gram.

Mkuijper
              Bijdrager

Goede morgen, ik heb een snor ciao setup van hier naast

Standaard piaggio vario set 100 schijf achter, ik heb nu die “ijzeren” polini trek veertjes er in en standaard druk veer.
                Zit tedenken om malossi vario tekopen maar wat raden jullie aan kwa trekveertjes / drukveer en rollen?

Ik ben opzoek naar meer trek kracht hoeft verder niet hard tegaan.

Noetiepoerker26
                Donateur

Is het met mijn setup het beste om met 1:13,5 of 1:11,5 vertanding (100mm schijven, standaard voorvario) te gaan rijden als ik niet harder dan 40 kmh wil?

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

1:13.5

Noetiepoerker26
                    Donateur

Top! En daar krijg ik geen overtoeren mee neem ik aan?

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

Noetiepoerker26 :
                        Top! En daar krijg ik geen overtoeren mee neem ik aan?

Ligt aan meerdere factoren waaronder je afstelling.

Noetiepoerker26
                        Donateur

Nou oké, dan kan ik in ieder geval vooruit. Bedankt voor het advies Lennaert!

dirkwim
                          Bijdrager

Kleine vraag wbt vario. In de achterkoppeling zitten segmenten zag ik. Ik vroeg mij af of deze los (nieuw) te koop zijn en/of erg onderhevig zijn aan slijtage?

FonS
                            Bijdrager

Nieuw in de winkel zijn ze niet verkrijgbaar, wel nieuw via forumleden zoals bijv. Martino:

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=36307

Slijtage is afhankelijk van o.a. je rijstijl, motorische setup en vario afstelling (voornamelijk trekveren). Ik heb nog nooit segmenten hoeven te vervangen, maar moet daarbij zeggen dat ik gewoon veel verschillende brommers en koppelingen gebruikt heb de afgelopen 10 jaar :lol

Strikert
                              Bijdrager

Wat is aan te raden ?; een 16mm sha of phbg carburateur.

zevenenergie
                                Donateur

De sha carburateurs zijn eenvoudig af te stellen(1 sproeier geen gasnaald)

De phgb carburateurs leveren (indien juist afgesteld) in elke stand het juiste mengsel.
                                  Maar dat vind ik bij grotere afmetingen pas echt echt tot zijn recht komen.

Ik geef de voorkeur aan de phgb om dat ik een tunings fanaat ben.

Maar voor een 16mm op een DGB (dagelijks gebruik brommer) vind ik 1 sproeier wel prettig.
                                  En daar komt bij dat de sha een luchtfilter heeft.

Hoe minder onderdelen, hoe minder problemen, zeg ik altijd.
                                  En presteren doet het toch wel.

Als je de sha kiest, koop dan het model met de kabel bediening.(choke)

15 berichten aan het bekijken - 3,766 tot 3,780 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.