Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,691 tot 3,705 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Joukel
    Bijdrager

Herr FlicK :
      Dit klopt niet nee, heb je wel originele rollen erin?

Ja voor zover ik weet, 14×14 gemeten met die plastic dopjes erop

Oldtimer fanaat

Tonni
      Topic starter

De bus lijkt te kort te zijn…
        Wat voor achterste schijf is dat, dat lijkt niet de originele te zijn?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

ChrisNL
        Bijdrager

Herr FlicK :
          Waarom zou je 16grams rollen willen hebben? Ben even benieuwd.

Ik heb een origineel snel 50 blokje, en dat hoeft geen 8000 toeren te schreeuwen. ben dan al tevreden met een middenmoot. Beetje stadtoeren zeg maar.

De 14 grams die er nu inzitten komen wel zeer goed in de buurt van wat ik wil.

mitcheman
          Bijdrager

Florian :

mitcheman :
            Ik ben mijn achterklok aan het vervangen voor een met een lange naaf. Maar nu past mijn tandwiel met moer niet op de as…help! Is dat m14? Of kan ik de as omzette van mij andere klok? Want ik kan het tandwiel er 2,5 slag opdraaien en dan durf ik niet door te draaien.

Please help.

Zou gewoon moeten passen. Is wel dikke draad wat je niet zo snel dol draait, je zou best wat kracht kunnen zetten.

Bekijk anders eerst even de staat van het draad (as & moer) Als deze beschadigd is of viezigheid tussen zitten kan dat erg stroef gaan.

Kan ik mijn tandwiel moer ook vervangen met een normale moer? Want het zit me niet lekker. Ik wil namelijk die as niet kapot draaien…

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Weet je nou al of het rechts of links draad is en of de moer het zelfde type draad is want daar lees ik verder niks over.
              Probeer anders de moer op een andere as te draaien en kijk hoe dat gaat.

mitcheman
              Bijdrager

Lennaert :
                Weet je nou al of het rechts of links draad is en of de moer het zelfde type draad is want daar lees ik verder niks over.
                Probeer anders de moer op een andere as te draaien en kijk hoe dat gaat.

Draad oogt hetzelfde. En het betreft normale draad geen omgekeerde. Want ik kan een 2/2,5 slag maken en dan komt het punt dat ik moet doordraaien met flink wat kracht. Want dat is gewoon m14 draad toch?

Lennaert
                Sleutelbeheerder

Een foto zou meer duidelijk maken dan deze tekst want wellicht is je draad gewoon op / verkeerd / mysterieus anders.

mitcheman
                  Bijdrager

Ik zal zsm een foto posten.

sandertjuhhh
                    Bijdrager

waarom vreet mijn vario naaren?
                      ik heb een mallossie voorvario met 6 gr. rollen en koppeling met standaard drukveer.
                      ik weet niet waar het probleem zit, maar ik kan nog geen 100 km rijden met een snaar dan is die helemaal kapot.
                      Er zitten geen uitstekende, scherpe dingen aan de vario dus daardoor kan het niet kapot gaan.

zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

gr. Sander

JoeriH
                      Bijdrager

Ik neem aan dat de snaar dan slipt? Naar horen en zeggen zijn je rolletjes ook veel te licht.

sandertjuhhh
                        Bijdrager

nee snaar slipt helemaal niet
                          dat de rollen te licht zijn kan wel maar dan zou de snaar tog niet van kapot moeten gaan?

JoeriH
                          Bijdrager

Hoe weet je zeker dat je snaar niet slipt? Ergens zal er wrijving moeten zijn, loopt hij aan op je brug?

Als je vario niet varieert kan je wel degelijk een slippende snaar krijgen. Pas eerst de rollen eens aan en kijk dan verder.

sandertjuhhh
                            Bijdrager

de snaar slipt niet dat weet ik zeker
                              en de vario varieert wel gewoon goed

ChrisNL
                              Bijdrager

wellicht een braam op 1 van je schalen, kostte mij ook een snaar per week destijds.

Joukel
                                Bijdrager

Even een vraagje m.b.t. het gewicht van de variorolletjes:
                                  Ik heb nu een malossi vario i.c.m 90mm schijven, gele drukveer, witte trekveertjes.
                                  Alleen heb er 3x7grams rollen in, (tot 21gram) hiermee trekt het met ene concstant toerental op, en ook zeer hard.
                                  Wat ik vreemd vind is dat bijna iedereen hier alle rollen erin heeft, en dan meestal rond 7 gram, met dezelfde setup.
                                  Als ik alle 6 rollen erin doe maakt ie veels te weinig toeren, zelfs met alle 4.7 grams rollen.

Iemand een idee hoe dit komt?

Oldtimer fanaat
                                15 berichten aan het bekijken - 3,691 tot 3,705 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.