- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 september 2013 om 16:58 #116699
Dank je voor de reactie Niek, ik was van plan om er een te bestellen in Amerika ( hier zijn ze niet leverbaar, toch), maar daar betaal ik 92 euro voor een nieuwe koppeling incl. 100mm schijven. Dat is volgens jou dus wat aan de prijzige kant.
29 september 2013 om 17:41 #116700@Zweverd ik zou gewoon hier een koppeling zoeken er worden regelmatig dergelijke spullen te koop aangeboden.
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi9 oktober 2013 om 18:33 #116183Iemand idee welke rollen ik moet?
Polini speedengine
polini 80 cc
simo calibrata
13/13 @ malossifilter
Vario standaard (voorvario bewerkt door Florian dacht ik? dat hij niet begrenst) 100 mm schijven
standaard bromkrukas
Polini 80 kopje11 oktober 2013 om 23:22 #103571SpeedyVespa :
Iemand idee welke rollen ik moet?
Polini speedengine
polini 80 cc
simo calibrata
13/13 @ malossifilter
Vario standaard (voorvario bewerkt door Florian dacht ik? dat hij niet begrenst) 100 mm schijven
standaard bromkrukas
Polini 80 kopjeJij hebt een originele voorvario, hier passen geen andere rollen in dan die welke erbij zaten. Je kan pas echt de vario afstellen met een ”race” vario. Dan kun je verschillende gewichten rolletjes testen.
Ik heb eigenlijk geen idee of die originele voorvario bewerkt is. Ik heb het in ieder geval niet gedaan. Heb gewoon de netste uit het krat gegrabbeld en die heb ik erbij gedaan. Verder heb ik er niet naar gekeken
13 oktober 2013 om 15:32 #106497florian@ dat word speedcontrol / multivar dus.
7 januari 2014 om 23:36 #66212In een varioklok zitten 3 asjes(excl uitgaande richting driehoekslager), de 2 korte asjes, daar horen geen ringetjes onder toch? Alleen bovenop?
De lange as heeft wel beide kanten.klopt dit?
7 januari 2014 om 23:39 #66210voor zover ik weet niet.
als een klok goed geshimd is (en de lagers dus op de goede diepte zitten) horen er aan beide kanten shimringen te zitten. Althans, zo is het altijd bij mijn klokjes geweest.
7 januari 2014 om 23:54 #66211Idd aan alle kanten horen deze ringen. Bij een revisiesetje krijg je ook meestal 5x van deze kleine ringen erbij. 4 voor de kleine tussenasjes aan beide kanten en 1 voor de ingaande vario as. Deze vario as gebruikt ook nog een grotere ring.
8 januari 2014 om 00:00 #66208Okee, dan moet ik hem morgen nog weer eens even openhalen.

Ik raakte een beetje verward doordat op de 2 tussenasjes aan de onderkant al een opstaand randje zit en de as is een hele tijd geleden uit elkaar gehaald.
8 januari 2014 om 00:32 #66209Ik zal het je nu nog wel wat verwarrender maken. Ik lees toevallig net een onderdelencatalogus door en daar wordt in de tekening bijna geen ringen gebruikt. 😀 Deze refereert alleen de grote ringen bij de uitgaande en ingaande as. Laat dus geen van de 5 kleine ringen zien en tevens ook geen ring op de uitgaande as welke het dichtst bij de uitgaande lager zit. :con
Toch zal ik gewoon overal ringen tussen plaatsen. Ik ben nog nooit anders tegen gekomen.
11 januari 2014 om 16:21 #86398Ik zou graag willen weten hoeveel gram rollen ik ongeveer moet heb, zodat ik deze kan bestellen, voor de volgende set-up:
Polini speed engine
46mm polini cilinder
Std. Krukas
13-13 carb
proma cc/polini top one
malossi multivar met 1:10,5 vertandingHoop dat iemand me kan helpen.
11 januari 2014 om 17:22 #116060Er van uitgaande dat je met een orginele drukveer rijdt. Ik lees daar niks over zal ik gaan voor een setje Polini rollen.
http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/variodelen-vespa-ciao/rollenset-polini-5-6-7-7-gram.htmlElke setup is anders en met deze gewichten zit je in de buurt en kan jij hem goed afstellen.
11 januari 2014 om 17:49 #115669Dat ben ik vergeten te zeggen, sorry.
Ik rijd met een gele drukveer.
Veranderd dit veel voor het gewicht van de rollen?In dat geval zal ik een setje zwaarder gaan. http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/variodelen-vespa-ciao/rollenset-polini-6-6-9-5-gram.html
Bedankt voor het antwoord. :lol
EDIT:
Hallo,
Aangezien ik niet nog een post kan maken in het kleine vario vragen topic doe ik het even zo.
Ik heb op het forum geprobeerd te zoeken maar kon niet mijn exacte antwoord vinden, vandaar dat ik hem nu zo stel.
Wat voor gewicht rollen heb ik ongeveer nodig voor de volgende set up:Carters: Polini Speed Engine
Cilinder: 46mm Polini
Krukas: Standaard
Carburateur: 13-13
Mallosi mulivar
Vertanding: 1:10,5
Schijven: 100mm
Drukveer: Geel
Trekveertjes: Nader te bepalen
Uitlaat: Leovince Handmade straightHoop dat iemand me wil helpen zodat ik het goede setje kan bestellen bij JMPB.
26 januari 2014 om 15:12 #117270@EJ,
Polini afstelrolletjes kopen van 5,5 gram tot 7,7 gram en dan kijken welke jij het lekkerste vind rijden.
9 februari 2014 om 16:13 #115821Ik krijg wanneer ik wat harder ga rijden +-60 km/h een trilling, geen constante maar korte heftige stoten. Verder uit elkaar dan de touren van het blok of de rondjes die het wiel maakt. Nou loopt er binnen het blok niks aan dus gok ik dat het aan de overbrenging ligt.
Om een lang verhaal kort te maken, kan iets bij de vario b.v. het slippen van de koppeling deze aparte trillingen veroorzaken? Zoja welke schoentjes moeten er in een achterkopp. Met centrale trekveer en drukveer zonder haakje?
Lang verhaal voor het ‘kleine vragen’ topic maar het komt neer op 2 kleine vragen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.