Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mo1uh
    Bijdrager

Kwam vanochtend ook hier achter:

Dikke scheur erin, kwam waarschijnlijk omdat ik gister ff stukje moest rijden met 2 man?? heb geeneens volgas gereden gewoon rustig aan gedaan.. maar toen maakte de vario ineens vaag geluid.

Ziet er niet echt fris uit.. maarja zit ook weer voordeel aan.. nu heb k tijd om de malossi vario eronder te gooien.

Setup nu:
      Polini 65cc
      uitgeveild carter
      13/13,powerfiltertje
      citypower
      100mm poelies met al de gele malossi drukveer erin.

Hoeveel gram rollen ongeveer?

Olivier
      Bijdrager

Edjuh :
        Olivier, neem je koppeling er af en kijk of de spie er niet uit gevlogen is, ik heb dat wel eens gehad.

spie was niet gebroken, maar mn moer van de schijven was een stuk los gegaan! 😮 Nu doet hij het weer goed. Alleen ik merk goed dat hij na een tijdje rijden niet meer zo leuk trekt.

En moet ik misschien een nog sterkere drukveer? Als ik stilsta en een beetje sta te gassen dan varieert hij al.

Edjuh
        Bijdrager

Sterker dan geel is echt niet nodig volgens mij.

Olivier
          Bijdrager

Er is iets geks met mn vario aan de hand, net een stukje gereden ging niet harder als 25 meer.. Vsnaar SUPER heet en kwam rook van de achterkoppeling af.

Voorvario was ook heel heet geworden.

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

alles eens uit elkaar halen , voorvario en achtervario en alles checken..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

JL
              Bijdrager

welke drukveer heb ik nodig??

mijn setup

Proma cc
                70deps
                alles gevijld ook krukas gefreesd
                13/13 malo filtertje
                malo vario
                100 mm schijven

woe
                Bijdrager

geel

.-{2F4OV}-.

Olivier :
                    Er is iets geks met mn vario aan de hand, net een stukje gereden ging niet harder als 25 meer.. Vsnaar SUPER heet en kwam rook van de achterkoppeling af.

Voorvario was ook heel heet geworden.

Voorvario en achterkoppeling worden altijd errug heet. Ook de v-snaar. Maar dat er rook vanaf komt klopt niet. Zit hij wel goed gespannen? Ik denk namelijk dat ie slipt;)

mo1uh
                    Bijdrager

Lekt ie geen olie uit de achterklok?

Olivier
                      Bijdrager

Vsnaar staat niet te los, die is precies goed. Olie lekt er volgensmij niet uit, ik zal nu de achtervario even eraf gaan halen en opnieuw bekijken wat het is.

Citta gaat binnenkort toch zoiezo uit elkaar omdat ik het blokje ga tunen en stralen.

Olivier
                        Bijdrager

Ik heb gekeken, en ik zie dat op de klokdeksel een stukje is weggeslepen door de achtervario..

Het stuk waar die kering om de as heen zit zie je dat er een stukje weg is geslepen, ik weet niet of dit erg is? En wat kan ik er aan doen?

Edjuh
                          Bijdrager

Vraagje:

Ik heb vandaag een andere as in een varionaaf gestopt, en dan zit prima. Nu zit de deksel er op, en draait alles soepel, maar zodra ik de bouten aandraai gaat het stroef lopen.

De ringen zitten er allemaal nog tussen zover ik weet.

Iemand een idee wat ik moet doen om hem aangedraaid én goedlopend te krijgen?

Edjuh
                            Bijdrager

Kikkerdekik:pest

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

je hebt gewoon alleen een andere vario-as erin gedaan en verder nix ?? onder die vario as zit zo’n klein ringetje die heb je niet vergeten ???

En boven die vario as heb ik een ringetje met een opstaand randje, heb jij die ook ? zoja misschien zit die verkeerd om ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

Edjuh
                                Bijdrager

Herr FlicK :
                                  je hebt gewoon alleen een andere vario-as erin gedaan en verder nix ?? onder die vario as zit zo’n klein ringetje die heb je niet vergeten ???

En boven die vario as heb ik een ringetje met een opstaand randje, heb jij die ook ? zoja misschien zit die verkeerd om ?

De as die het wiel aandrijft heb ik vervangen. Volgens mij heb ik niks vergeten, want ik heb de boel er meteen weer ingestopt, en volgens mij is er niks uitgevallen, maar ik zal nog even kijken of ik wat mis.

Grazie.

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.