- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 augustus 2012 om 23:55 #86728
thierry93 :
Vraagje,
Heb laatse me malossivoorvario er onder gezet. En wat me opvalt is dat me brommer nu veel meer trilt bij gas los of bij afremmen. Het zijn geen kleine schokken maar ik vlagen dus steeds was zacht bij afnemende snelheid. Net alsof je bij een Scooter de subframe rubbers kapot of op zijn. Het is moeilijk uit te leggen:p
Dit is alleen met die malossivario trouwens.Het enige wat ik niet heb is de de afstandbus(Mallosi)heb nu gwn van de orgivoorvario gepakt
Heb 9.0gram polini rollers erin.Kan het hier aan liggen?
Vriend van mij zij dat het met de rollers zijn:?Iemand een idee of heeft het zelfde gehad.
Alvast bedankt
20 augustus 2012 om 12:39 #86442thierry93 :
Vraagje,
Heb laatse me malossivoorvario er onder gezet. En wat me opvalt is dat me brommer nu veel meer trilt bij gas los of bij afremmen. Het zijn geen kleine schokken maar ik vlagen dus steeds was zacht bij afnemende snelheid. Net alsof je bij een Scooter de subframe rubbers kapot of op zijn. Het is moeilijk uit te leggen:p
Dit is alleen met die malossivario trouwens.Het enige wat ik niet heb is de de afstandbus(Mallosi)heb nu gwn van de orgivoorvario gepakt
Heb 9.0gram polini rollers erin.Kan het hier aan liggen?
Vriend van mij zij dat het met de rollers zijn:?Iemand een idee of heeft het zelfde gehad.
Alvast bedankt
En je hebt zeker niet met polini vario gereden? De rede waarom je nu opeens veel meer getril voelt, is omdat de vario meer bereik heeft dan je achterkoppeling leveren kan. Daarom trek je nu ook harder op, en ga je harder. Je overbrenging is langer als met een standaard vario.
Dit is eventueel te verhelpen met een dunne varioring ertussen te plaatsen, zodat op het moment dat je achterschijven niet meer snaar kunnen leveren, je voorvario blokeert & dus in de toeren schiet. waardoor (theoretisch) je snelheid hoger zal liggen & de trillingen (in golven) zullen wegblijven.
De gebruiker Tonni hier heeft (volgens mij) in zijn perso laten zien dat je de achterkoppeling ook nog lichtjes aan kan passen voor meer schijvenbereik. Ik heb dit zelf ook gedaan, en moet zeggen het werkt wel! Kan de pagina zo even niet vinden.
Groetjes, Niek.
20 augustus 2012 om 16:07 #86791Nee nog nooit met polini gereden. Dus ik zal een varioring moeten kopen? Waar ken ik die halen van een malossi vario
ik zal tonni even pm dan.
Tanks mainn
20 augustus 2012 om 17:00 #86718thierry93 :
Nee nog nooit met polini gereden. Dus ik zal een varioring moeten kopen? Waar ken ik die halen van een malossi varioik zal tonni even pm dan.
Tanks mainn
zal je zelf moeten maken/afdraaien, omdat de ‘standaard’ vario-ringen ook begrenzend zijn. dus bij de 35 al blokkeren & dan met 40 + volle overtoeren verderrijden. Dus je zal hem zelf moeten fabriceren.
en aangezien dit alleen makkelijk kan op een draaibank(alles moet recht zijn, anders breng je alsnog onbalans in het spel) denk ik niet dat jij dit zelf kan.
Koppeling kan je overigens wel gewoon zelf aanpassen. Slijptol of slijpmachine deed het werk prima bij mij.
En ik zou gewoon eventjes zijn topic doorspitten. Die gozer heeft serieus veel handige dingetjes die je kan doen. T kan echt geen kwaad
(tenzij je natuurlijk het veels te druk heb )26 augustus 2012 om 13:56 #88550ik heb een probleem.
mn blok staat helemaal naar voren
maar met mn malossi voorvario zit de snaar gewoon los en slipt die.
met mn std voorvario is het goed zoals het hoord.
of de voorvario zit verkeerd inelkaar ofzo…er zit een malossi ciao snaar op.?
en 90 mm schijven.
kan iemand helpen.
bedankt
Tis altied moar eem!26 augustus 2012 om 15:15 #85950had je perso al eventjes doorgespit, maar kon geen foto’s vinden van het geheel. Sinds jij gezegd heb dat jij een ‘speciale’ achterkoppeling hebt..
Snaar kan iets dieper liggen als een standaard vario, maar dit moet te verwaarlozen zijn. Allebei de geleidebussen zijn even dik. Alleen de helling van de vario is anders (daardoor is een malossi vario beter als std). Schiet er eventjes een paar foto’s van en post die hiero, is voor ons ook wat duidelijker om jou te helpen!
26 augustus 2012 om 15:34 #85888zal ik na het eten even maken.
maar het probleem is.
dat mn blok op zn allerverst naar voren staat en slap is echt heel erg slap(met malossi voorvario)
en met std voorvario gewoon normaal strak (zoals het hoort)Tis altied moar eem!26 augustus 2012 om 15:40 #53538Met vario moet je sowieso je blok je helemaal naar achteren zetten. Met vario kun je namelijk de snaar niet spannen. Daarnaast win je er ook trekkracht mee.
Is alles wel goed vet vrij?
26 augustus 2012 om 15:41 #53539voorvario is nieuw.
de rest is schoon.
maar dat de snaar slap is geeft dus niks?Tis altied moar eem!26 augustus 2012 om 17:53 #85291als je de voorvari oeen paar slagen draait zet ie de snaar zelf strak.
edit: moet je met 90mm schijven geen andere maat?
26 augustus 2012 om 18:13 #85292deze snaar zat erbij.
Tis altied moar eem!26 augustus 2012 om 18:20 #85293hoe zou het toch komen dat een multie var veel harder trekt dan een ori?
de bus is kleiner waar de snaar om heen gaat dus kortere overbrenging.als je blok naar al helemaal vooraan zit met je ori voor vario dan kan je niks met multi vario van malossi
koop dus een fatsoenlijke snaar van gates en niet zoon elastiekje malossi ding en je problemen zijn gefixed
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.26 augustus 2012 om 19:21 #84972Malossi snaar ga je wel wat harder mee is ook mijn ervaring.
26 augustus 2012 om 19:29 #84973@ hans
origineel vespa snaren voor de vario rijd nog mooier ten opzichte van een malossi snaar.. enige nadeel is de prijs.. 20 euro plus
27 augustus 2012 om 07:55 #88108nog een vraag.
ik kwam er dus achter dat de as in mijn vario waar normaal een tandwiel zit engels draad heeft.
ik heb nu mn bromklok ontleed en die over gezet.
maar nu mijn vraag waarom is diebengels en niet gewoon normaal?
het is niet getapt.Tis altied moar eem! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.