Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,481 tot 3,495 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JJtm19
    Bijdrager

Het is gelukt! Bedankt:thumb

yellowcitta
      Bijdrager

Hallo

ik was bezig met mijn achternaaf (vario+vrijloop) te reviseren.
        maar ik had iets gelezen dat met een malossi vertanding de tekst dan omhoog moet van je tandwiel omdat je het anders niet uitkomt met de vrijloop.
        maar is dat bij de orginele vertanding ook van toepassing? of maakt dat niet uit hoe die erin zit?

Groeten Dennis

Tonni
        Topic starter

Je moet gewoon kijken welke kant van dat tandwiel de grootste vlakke kant heeft, die kant moet boven. Heeft op zich niks met de tekst te maken.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Helios
          Bijdrager

Is een afstandsbus van een standaard vario gelijk aan die van een Malossi/Polini?

Martino
            Moderator

yellowcitta
              Bijdrager

Bedankt @ Tonni :thumb ,
                bij nadere inspectie zag ik inderdaad ook de loopsporen op het vlak waar de vrijloop tegenaan komt.

abject
                Bijdrager

hey, heb een probleempje
                  ik heb een ciao met CDI blok,ori cilinder
                  heb hier een proma circuit op gezet en malossi vario.
                  had ok de gele drukveer gestoken maar die was te sterk dus maar de ori terug gezet.
                  heb dus ook de bijgeleverde malossi rollen gebruikt.
                  nu als ik rijd trek hij wel hard op maar heeft bij de top erg overtoeren.
                  nu moet ik dus zwaardere gewichtjes steken? de ori van malossi zijn 4.7 dacht ik, dus welke steek ik het beste?

mvg

W-Y
                  Bijdrager

@ Abject. Heb bijna de zelfde setup als jou, daar heb er 9 grams in met de normale drukveer! 10 zou ook nog wel kunnen. Het lijkt veel maar dat heb je wel nodig anders krijg je de snaar amper bovenin je malossi vario!

abject
                    Bijdrager

Had nog 5.5 liggen heb deze eens gestoken is al stukken beter, maar de snaar komt nog niet helemaal boven.
                      dus ik ga 6,8,9 gram halen. lijkt idd veel.

paulhermens

weet iemand hier waar ik een vario naaf revisieset kan vinden of in elk geval de keering voor de lange as ?
                        JMPB heeft deze setjes niet meer op vooraad :'( en begin het goed zat te worden om elke week nieuwe olie
                        in mijn naaf te gooien en wil ook weer ééns een werkende achter rem hebben :'(

pepko
                        Donateur

@paulhermens: http://link.marktplaats.nl/1001748057

wel even navragen of het plaatje bij de advertentie de juiste is, het plaatje is namelijk van een cif vertanding, en niet van de revisie set.

Helios
                          Bijdrager

Dat is geen revisie set dat zijn de tandwielen zelf 😛

Misschien hier even mailtje heen sturen? :
                            http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?nl/shop/Citta/Motordelen&d=00001975

pepko
                            Donateur

@helios: zie wat ik eronder gezet heb. trouwens, de jouwe is niet voor vario?

paulhermens

bij Q parts ook tijdelijk niet leverbaar, ook de losse keeringen niet,
                                leuk een citta met vario, totdat je een onderdeel zoekt :boos

M2 Trading dus ook niet, alleen de cif tandwielen

19roland70
                                Bijdrager

Ik heb bij mij een nieuwe Malossi V snaar op de vario gelegd ,
                                  probleem is dat deze ontzettend piept al na 200Km .
                                  Waar ligt dit aan en wa kan ik er aan doen?

15 berichten aan het bekijken - 3,481 tot 3,495 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.