Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,436 tot 3,450 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

thierry93
    Donateur

Blokje iets naar voren dan staat je snaar strakker en gaat die net iets makkelijker aan!

niek1992
      Bijdrager

Ik denk dat dat het probleem niet is. Kevin heeft een 46Pina & een reedvalve. Zal best wat compressie hebben. Snaar heeft gewoon niet genoeg grip (als deze koud is). Dus een kwestie van snaar strakker zetten is geen optie.

Ik heb mensen wel is de platte kantjes van de geleidebus iets lager veilen. hierdoor komt je variohuis iets dieper te liggen. En hierdoor krijgt je snaar iets minder ruimte om te bewegen. En hierdoor heeft de snaar meer grip.

kevin 27
        Bijdrager

Dat is idd misschien een goed idee !! , ga eerst proberen de snaar iets strakker te trekken nog , en anders veil ik ze iets weg, theoretisch klopt het 100%
          Bedankt voor de tips:thumb
          Gr kevin 27

thierry93
          Donateur

Heey, ik vroeg me af welke rollerset ik nodig heb voor myn malossivoorvario van jmpb voor myn onderstaande setup. En welke voor me linkstaande setup. Ik wil graag dat me blokje iets minder toeren maakt op top ook.

Dacht zelf aan de rollenset Polini 6.6>9.5 Gram of 5.5>7.0 Gram

Alvast bedankt!

Gr

Interceptor
            Donateur

@ Thierry93; met de eerste moet het wel lukken denk ik.

weet iemand waar je die ring koopt die onder de moer van de variokoppeling moet?

thierry93
              Donateur

Dus 6.6 tot 9.5 gram. Is deze mix allesbij goed voor die 2setups’s?.
                En ik zoek nog een opvulbus voor me malossi vario, kan ik gewoon de zelfde gebruiken als van een orgi voorvario?

Bvd

19roland70
                Bijdrager

Ik heb een polini voorvario op mijn ciao gemaakt , deze werkt goed .
                  Ik vind alleen dat de grote moer voor op de vario er niet helemaal opgedraaid kan worden.
                  In de howto zit de as gelijk met de moer bij mij zit de as verder erin .
                  Waar ligt dit aan ?

thierry93
                  Donateur

Zit er wel ewen borgplaat achter? Misschien is de moer niet goed, of je tapdraad van je kruk is kapot

19roland70
                    Bijdrager

Er zit een borgplaat achter , moer is goed en de draad ook.
                      Het lijkt net of de krukas 3 mm te kort is .

thierry93
                      Donateur

Misschien heeft iemand hem ooit een stukje afgehaald. Anders moet je een dunner borgplaat en een dunnere moer. Anders heel goed vast zetten. En een flesje kopen voor tapdraad en moeren was te houden. Soort lijm is dat. Kweet alllen neit meer hoe het heet

19roland70
                        Bijdrager

zo te zien is er nooit iets afgehaald.

thierry93
                          Donateur

Heel raar, meet de trapdraad eens op? Is je afstandbus niet te groot?

19roland70
                            Bijdrager

Ik heb nu de soort revet met verloop erin eraf gehaald , deze zat tegen het vliegwiel.
                              Nu past het wel .
                              Ik weet alleen niet of ik dit goed heb gedaan ,mag deze er wel vanaf?
                              Waar is deze revet eigenlijk voor?

Xior
                              Bijdrager

@thierry93 bedoel je loctite?

thierry93
                                Donateur

Dus 6.6 tot 9.5 gram, ik moet het wel zekker weten dan bestel ik ze vandaag?. Is deze rollermix allesbij goed voor die 2setups’s?. Dus die links staat en onderin
                                  En ik zoek nog een opvulbus voor me malossi vario, kan ik gewoon de zelfde gebruiken als van een orgi voorvario?

Bvd

15 berichten aan het bekijken - 3,436 tot 3,450 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.