- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 4 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 september 2006 om 18:07 #57719
Kom op zo vast kan die niet zitten, goeie dopsleutel iemand houd die schaal vast en voila flink kracht erop.
Je voorvario moet je ook op 1 of andere manier maar blokkeren als je spie gebroken is is het mooi kut…. ik heb al eens een halve koppeling verneukt door een kapotte spie.
6 september 2006 om 18:08 #57720@ jasper
hij bedoelt het spietje in je achtervario…
maar volgens mij heb jeje achter varioschaal er nog niet af, toch? (daar zit namelijk dat spietje achter)
maar probeer er nog eens met beleid een tik op de schaal te gewoon aan de kant wara je je moertje er af hebt.6 september 2006 om 18:08 #57721hansieb :
Kom op zo vast kan die niet zitten, goeie dopsleutel iemand houd die schaal vast en voila flink kracht erop.Je voorvario moet je ook op 1 of andere manier maar blokkeren als je spie gebroken is is het mooi kut…. ik heb al eens een halve koppeling verneukt door een kapotte spie.
Wat is een spie? :$
jelle :
hij bedoelt het spietje in je achtervario…
maar volgens mij heb jeje achter varioschaal er nog niet af, toch? (daar zit namelijk dat spietje achter)
maar probeer er nog eens met beleid een tik op de schaal te gewoon aan de kant wara je je moertje er af hebt.Achterschaal zit er nog op ja.. maar wat je zegt werkt niet.. :S Echt tè vaag :L
6 september 2006 om 18:11 #57722een spie is een soort van half maantje van ijzer.
maar probeer eerst je voorvario en je achter schaal er maar af te halen…6 september 2006 om 18:12 #57723jelle :
een spie is een soort van half maantje van ijzer.
maar probeer eerst je voorvario en je achter schaal er maar af te halen…Oke zou ik ff proberen. Klere iets.. 😛
Ik dacht dat t wel in 1 middag klaar zou zijn, maar niet dus :L6 september 2006 om 18:40 #57724Mischien domme vraag maar wat is het verschil tussen 90mm schijven en 100mm schijven? want ben ook op zoek naar een vario en dan weet ik ong. welke ik moet hebben
6 september 2006 om 19:21 #57725Met 90 schijven kun je geloof ik iets harder rijden, en met 100 iets sneller optrekken. Heeel erg veel zal dit niet uitmaken….
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 september 2006 om 19:40 #57726
.-{2F4OV}-.@ jaspur: Kheb in mn laatste post op de vorige pagina uitgelegd hoe die moer los moet!!! Zo moet het lukke! Naaf in de velg en dan in het frame. Buis ertussen en dan kun je m gwoon losdraaie!!
Mja als je niet wil luistere.. kloot je ma zo verder..
Les voor iedereen! Altijd eerst de achterkoppeling losmaken en dan pas de naaf:!
Succes
6 september 2006 om 21:06 #57727Waa, eindelijk los gekregen. Eerst grote hefboom gemaakt van lange buizen en toen kwam er steeds een beetje kracht in! Hij moest niet naar links, maar naar rechts gedraaid worden kwamen we ook achter.. 😛
Nu alles weer opbouwen en scheuren.6 september 2006 om 21:17 #57728
.-{2F4OV}-.Naar rechts? Wat is dat voor onzin…
Er zit dus linksom schroefdraad op je lange as;) Lijkt me sterk mja…
6 september 2006 om 21:19 #57729nee niet bij vario..
das rechtsom schroefdraad…
maar jaspur dat had ik je toch al gezegd bij het kleine vragen topic6 september 2006 om 21:32 #57730Mijn vario maakt een heel gek geluid sinds vandaag.. Ik hoor in de achterkoppeling een wazige tik, en hij trekt ook niet meer super.
Ik heb er een gele drukveer in zitten, maar zodra ik stilsta en gas geef varieert hij al.
Waar kan dit aan liggen?
6 september 2006 om 21:34 #57731jelle :
nee niet bij vario..
das rechtsom schroefdraad…
maar jaspur dat had ik je toch al gezegd bij het kleine vragen topicJa klopt en daardoor is het dus gelukt 🙂 bedankt daarvoor. Maar had eerst een te kleine hefboom, deze was wel goed genoeg om de moer bij de vario weg te krijgen, maar voor die moer aan de rechterkant van het wiel was een nog grotere nodig; muurvast! 🙂
6 september 2006 om 21:54 #57732oke dan heb jeje voorvario er al af?
6 september 2006 om 22:01 #57733Olivier, neem je koppeling er af en kijk of de spie er niet uit gevlogen is, ik heb dat wel eens gehad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.