Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,406 tot 3,420 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

kan zijn dat hij gewoon iets te vol is dus dan lekt hij via het overloop gaatje 😉
      kijk het even een paar ritjes aan wel iets langere ritjes 😉

als hij daarna nog steeds lekt dan idd even pakking kijken.

niek1992
      Bijdrager

Klinkt mij meer naar een pakkingprobleem. Hij lekt ook als hij stil staat. en dan komt er echt geen olie meer uit via het overloop gaatje.

Je zou even kunnen kijken of je pakkingvlak van je naafdeksel nog in orde is. Desnoods haal je hem over een schuurpapiertje geplakt op een spiegel ofzo. Is ie weer mooi glad, en zou de meeste problemen verhelpen. Lekt hij dan nog? Kijk waar hij lekt en smeer hier een druppeltje vloeibare pakking op.

Succes!

pieckmeister
        Bijdrager

Lijkt mij ook een gevalletje pakkingprobleem maar ik kan me niet voorstellen dat daar bij het assembleren niet op gelet is.
          Kan het ook aan de pakking zelf liggen trouwens? Revisiesetje was van CIF.

Ciao

niek1992
          Bijdrager

natuurlijk kan het aan de pakking liggen, je hebt een rode/groene. deze is een stuk dikker als de bruin papieren pakking. Maat van me had ook altijd problemen met lekkende klok. met vloeibare pakking opgelost. Zit prima!

pieckmeister
            Bijdrager

Ok.. Ik denk dat ik de plek van het lekje heb gevonden, precies boven aan de klok.
              Want toen ik net olie bijvulde vanuit de tube, kwam er uit de bovenkant van de klok lucht sputteren.
              Dus enerzijds hoef ik me niet echt zorgen te maken denk ik maar anderzijds kan er nu ook ws troep van buiten de klok in komen.

Gaat het demonteren een beetje makkelijk of niet?
              Kwestie van 4 schroeven los en ik kan de deksel lichten denk?

En kan vloeibare pakking icm de originele pakking of is het beter om die op zichzelf te gebruiken?

Lennaert
              Sleutelbeheerder

of even wat vloei gewoon russen de naad doen zodat er geen vuil binnen loopt

19roland70
                Bijdrager

Als ik een malossi vario op mijn setup zet , moet ik dan de drukveer ook vervangen .
                  Ikheb nu de originele vario voor en achter.

W-Y
                  Bijdrager

@ Roland als je met die setup rijdt als naast je profiel dan kan je het beste je normale drukveer houden. je blok zal anders niet genoeg vermogen hebben om de snaar tussen de schijven te trekken.

niek1992
                    Bijdrager

pieckmeister :
                      Ok.. Ik denk dat ik de plek van het lekje heb gevonden, precies boven aan de klok.
                      Want toen ik net olie bijvulde vanuit de tube, kwam er uit de bovenkant van de klok lucht sputteren.
                      Dus enerzijds hoef ik me niet echt zorgen te maken denk ik maar anderzijds kan er nu ook ws troep van buiten de klok in komen.

Gaat het demonteren een beetje makkelijk of niet?
                      Kwestie van 4 schroeven los en ik kan de deksel lichten denk?

En kan vloeibare pakking icm de originele pakking of is het beter om die op zichzelf te gebruiken?

Wat je kan doen is;

Demonteer je velg&klok in zijn geheel, Laat de klok in de velg zitten & draai de 4 bouten los. Hierdoor loopt de olie er niet uit & kan je alles makkelijk schoonmaken. Als je de naafdeksel monteerd zonder pakking kan het zijn dat het net allemaal wat krapper zit binnenin & dus niet soepel draait. Als ik me klok zonder pakking monteer, draait die van mij niet eens.

Ik hoop dat ik je weer eens geholpen heb haha!

petertje!!

hallo

weet iemand mischien wat voor drukveer/trekveer en +/- hoeveel gram rolletjes ik nodig heb?

mijn setup:
                        65cc malossie
                        malossie hd
                        speed engine
                        13/13
                        malossie luchtfilter
                        leo handmade

malossie voor vario

alvast bedankt.

mvg peter

Sil Hugelier
                        Bijdrager

Geel en geel

gewichten rond de 5,5 tot 7,5 denkek.
                          Zoiets is voor een licht opvoerde setup.

tom
                          Bijdrager

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in het vario wereldje dus daarom mijn vraag.

Ik heb een Polini vario met 100mm schijven. In de achterkoppeling zit een gele drukveer en gele trekveertjes.
                            Nu is mijn vraag welke gewichtjes ik best in mijn voorvario moet steken.
                            Ik heb momenteel blauwe en gele loodjes van Polini (geen idee hoeveel gram die zijn), maar mijn voorvario ‘varieert’ niet helemaal zodat de 2 schijven korter tegen elkaar komen. Als je kijkt op de schijven zie je een soort afdruk van hoe ver de snaar komt, en dit is maar 1/3 van de schijven dus dit kan beter denk ik…

Ik zat al in mezelf te denken dat de loodjes dus zwaarder moeten zijn maar is dit ook effectief zo? En is de gele drukveer misschien iets te hoog gegrepen en kan ik beter mijn originele veer terugzetten?

Setup staat hiernaast (ter info)

Alvast bedankt

Groeten
                            Tom

Vespadrift
                            Bijdrager

zou dit op me vespa kunnen komt van een aprilia ditech

lars-ciao
                              Bijdrager

even een vraagje,

ik krijg mijn vario maar niet mooi aan het lopen..

ik heb de links staande setup malossi vertanding gele druk en trekveren polini voorvario met 5,6 gram rolletjes( heb er al veel geprobeert) maar hij loopt naar mijn mening gwn te langzaam.. denk dat ik de 60 net aan tik op volle snelheid..

heeft iemand een idee? of een verbetering aan de afstelling ofzo?

ik hoor het graag.

Martino
                                Moderator

@ Vespadrift; Het korte antwoord luidt “Nee”

@ lars-ciao; Een verbetering zal een lichtere vertanding zijn. Ook zal je het probleem van de lage top misschien in iets anders moeten zoeken dan louter de vario afstelling en moet je eerst motorisch uit sluiten.

15 berichten aan het bekijken - 3,406 tot 3,420 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.