Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,376 tot 3,390 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

W-Y
    Bijdrager

Bedankt pepko, het is gelukt met de rollen, 8 was echter nog iets te licht, heb nu 9 en dat rijdt prima!

Tevens heb ik een nieuwe snaar besteld voor de vario maar heb niet helemaal gekregen wat ik bedoelde. Iemand ervaring met dit type/deze snaar, of gewoon proberen? Maten zijn wel goed (13 x 965).

AK-87
      Bijdrager

Een vario vraagje…

Ik heb vandaag een vario setje binnen gekregen met Malossi voorvario en 10,5 vertanding.
        Hier zit ook een gele drukveer in, heeft het nut om deze te monteren met mijn setup?
        Of moet ik eerst een standaard drukveer gaan halen?

Gr, Kasper

MarcoS
        Donateur

ik zou maar voor een standaard drukveer gaan.
          geel is echt veel te zwaar….

ciaofan
          Bijdrager

Welke rollen zou ik moeten hebben

Setup:
            43mm polini cilinder
            12/12 carb Malo filter @64
            std Kickstart kruk
            std belgisch kickcarter
            leovince handmade
            std drukveer
            std trekveren achter
            polini speedcontrol

kevin 27
            Bijdrager

Ik heb een probleem en wordt er helemaal gek van!!!!!.
              Ik rij met de setup hier links , had eerst een 1 11 vertaning en toen liep het maar 60 65 , nuheb ik een malossi vertanding , en loopt hij mar 55 60.
              Mijn geleidingsbbus van de achterkoppeling is vrij veel ingesleten , maar hij varieert nog proima, hoe kan dit,,,,??????????
              Heeft iemand suggesties? Want word er helemaal gek van.
              Alvast bedankt
              Gr kevin 27

niek1992
              Bijdrager

achterkoppeling vervangen, en goed gewicht rolletjes monteren. Klinkt mij alsof je veels te zware rollen gemonteerd hebt, en de vario al helemaal uitgevarieerd is & dus niet in ze powerband zit/komt.

beunhaaz
                Bijdrager

Kan iemand me zeggen wat dat zou kunnen zijn,

rij met setup hier naast 55 (eerst 60? en niks aan veranderd) + heb nu op top vaker dat die trilt. Heel raar dus :S maar niet constante tril, echt zoon 1x in de ronde trilling (bedoel dan ongeveer 1x in de 5 secs)

niek1992
                  Bijdrager

dat is je schijf die tegen je koppeling zelf aan komt. Oftewel meer varieert als een standaard vario zou doen.

Is volkomen normaal, en bijna (voor zover ik weet) heeft iedereen die opgevoerd rijd dit euvel.

beunhaaz
                    Bijdrager

Raar, aan het begin eigenlijk nooit gemerkt (maar ook nooit op gelet)

Kan ik dit niet eventueel oplossen door strakkere drukveer(momenteel std)

niek1992
                      Bijdrager

Een drukveer lost dit niet op. Heb er zelf ook een keer over na gedacht of je dit zou kunnen oplossen. Scooters die schieten de toeren in op het moment dat hun overbrenging(vario dus) volledig uitgevarieerd is. Waarom hebben ciao’s dit niet?

Rede: Voorvario heeft meer bereik als de achtervario geven kan. Hierdoor wilt de voorvario verder variëren(je rolletjes worden nog steeds verder naar buiten geslingerd). Mijn oplossing tot het probleem, een “dunne” vario-ring fabriceren waardoor als je koppeling uitvarieerd is, de voorvario tegen die ring aan komt & dus in de toeren schiet. Resulterend in een snelheidswinst.

Je blokje kan opeens meer toeren maken, waar hij normaal nog steeds probeerd te variëren.

kevin 27
                        Bijdrager

Klein vraagje, heb ik dat ringetje wat om de drukveer zit persee nodig?, zoja waar kan ik deze dan nog krijgen?

Spulleke!

nee is niet direct nodig, gebruik hem zelf ook niet,
                            tenminste ik neem aan dat je die gene bedoel die in de segmentenhouder gaat?

kevin 27
                            Bijdrager

Die ligt tegen de halfpoelie met geleidingsbus, en daar zit zo’n gaatje in waar de veer doorheen gaat., volgens is daardoor mijn geleidingsbus heel hard gaan slijten

niek1992
                              Bijdrager

nee. Ik rij zelf al 2,5 jaar zonder zo’n ding, en heeft er bij mij eigenlijk nooit ingezeten. Kwestie van goed onderhoud & goed in elkaar zetten scheelt een hoop. De bussen zijn geperst met messing.
                                Dit soort metaal heeft net zoals goud de eigenschap dat het niet roest. Toch zal er een “laagje” vormen als dit lange tijd in aanraking komt met vocht (denk aan vochtig weer). Dit laagje slijt eraf, en door dit slijten onstaat warmte. warmte laat het uitzetten, meer slijtage etc. Hierdoor slijt je messing bus in je schijf.

Heb het niet vaak meegemaakt dat de bus van de koppeling op is. Laatst wel een geval hier op V-C.nl, waar hij nadat een nieuw geplaatste schijf alsnog speling had. Zelf heb ik mijn koppeling gemonteerd met een heel klein beetje kopervet. nadat ik de bus & de geleidebus grondig schoongemaakt had. Hier rij ik nu al 2,5 jaar mee rond zonder enig onderhoud.

kevin 27
                                Bijdrager

leuk dat je dat zegt, ik heb er olie tussen gedaan, omdat dit materiaal olie opneemt en zelfsmerend is dus, maar zou dit dan niet goed zijn?
                                  ik ga iig zelf een busje maken morgen , zodat ik wel de tour naar vaals mee kan rijden!!!!
                                  dan probeer ik wel zonder , want hij was dus ineens foetsie

15 berichten aan het bekijken - 3,376 tot 3,390 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.