Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,361 tot 3,375 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

paulhermens

als ik met naaststaande setup 60 kmh rijd met 1/11,5 vertanding hoeveel kmh zou ik dan inleveren
      met een 1/13 vertanding ?
      en welk gewicht rollen zouden het leuk doen op deze setup ? wil graag dat hij in één mooie
      lijn doortrekt.
      vind dat hij nu te hard loopt (nouja ik niet maar oom agent)

misterd11
      Bijdrager

hoeveel gram rollen zal ik met linksstaande setup moeten met gele drukveer en zwarte trekveren??

M.v.g.
        Daniel

criminalmindz
        Donateur

Rond de 6,5/7gram

beunhaaz
          Bijdrager

Welke rollen zou ik moeten hebben

Setup:
            Pinasco 42mm silver
            13/13carb Malo @58
            Kickstart kruk
            leovince navigator
            gele trekveren achter
            polini speedcontrol

zit nu in setje van polini 6.6 t/m 9.5 de 2e rij van lichtste( dus als het voor je ligt de 2e rij met een na grootste gaatjes erin)

paulhermens

mijn nieuwe 13mm snaar slipt nu (na een week) alweer door met starten, kan het zijn dat die bus van de malossi vario.
              en hoe los ik dat gezeik op ? bus inkorten zal wel niet lukken.

Helios
              Bijdrager

Wat voor snaar gebruik je? Ik kan een Gates autosnaar adviseren!
                Houden het bij mij een stuk langer uit dan de Malossi snaartjes die slijten zomaar weg…

lars-ciao
                Bijdrager

ik ben de hele tijd bezig met de afstelling van mijn ciao.

de setup.

reedvalve
                  43 pinasco deps.
                  19mm carb @ 84
                  pinasco kruk
                  genelli mega/ leovinci sigaar.
                  vario polini + 100mm schijven

heb nu gele druk veer en trekveren trekt mooi op maar te veel toeren en loopt maar 60 hoeveel gram zou ik niet weten.

hoeveel moet hier ongeveer in doen?

en zijn de druk en trekveren geschikt voor deze setup?

heel graag reacties

ciaofan
                  Bijdrager

Welke rollen zou ik moeten hebben

Setup:
                    38.2 piaggio
                    12/12 carb Malo filter @52
                    std Kickstart kruk
                    std belgisch kickcarter
                    leovince handmade
                    std drukveer
                    std trekveren achter
                    polini speedcontrol

adriaan
                    Bijdrager

Wat voor soort vario raden jullie mij aan met de setup van hiernaast< Wat er nog aan gaat veranderen aan de setup is dat er waarschijnlijk een 16mm carb onder komt en dat de cilinder nog bewerkt word. Hierdoor zal hij nog wel wat meer toeren gaan draaien en dus een hogere top hebben. Ik wil graag en topsnelheid van ongeveer 80/85 km/h. Het mooiste lijkt mij ook om autowheelies te kunnen maken maar ik denk dat deze 2 dingen niet echt samen gaan. Dus welke soort voorvario raden jullie aan? Malossi of Polini? Zit hier verschil in? Welke achterkoppeling raden jullie aan? Gewoon origineel (ben niet van plan hier nog heel veel extra geld aan uit te gaan geven zoals een ivano schaal Wat voor soort vertanding? Malossi of CIF vertanding 1:9,5 of 1:11. En welke soort schijven? 100mm of 90mm en wat is het verschil hier tussen? Heb al in het deel tuning gekeken maar hier staat niet echt het verschil onderling in. Alvast bedankt.

Mike
                      Bijdrager

ik zou gewoon eerst eens kijken hoever je komt met een normale varioset..

dat wil zeggen : Malossi of Polini voorvario ( maakt geen drol uit ) en dan met een achterkoppeling met 100mm schijven. ( meest voorkomend ) Gele drukveer erin.. strakkere trekveren en eens kijken wat het doet met een 1 op 10,5 vertanding.

Volgens mij kom je dan al echt een heel eind. Daarna zou ik pas gaan kijken naar Cif of Malossi vertanding en als laatste pas uitlaatpoort verhogen/verbreden.

Succes

Mike

adriaan
                        Bijdrager

Oke dan neem ik een malossi of polini voorvario, rolletjes en drukveren lijkt mij gewoon een kwestie van proberen?

Waarvoor dienen de 90mm schijven of de 100 mm? Bij de 100mm lijk mij dat hij een hogere top heeft, wat is het voordeel van een 90mm schijvenset en het nadeel tegen over de 100mm schijven?

1 op 10,5 vertanding is dus standaard. Met lichtere behaal je zeker geen hogere topsnelheid? En met een veel zwaardere (malossi) zeker veel minder trekkracht?

criminalmindz
                          Donateur

90mm ga je harder t.o.v. dan 100mm schijven.

Ja met de MHR vertanding lever je trekkracht in t.o.v. van de 1”10,5

adriaan
                            Bijdrager

Owja natuurlijk had ff 90 en de 100 omgedraaid..

Dus malossi/polini voorvario, 90mm schijven en een originele vertanding hoe hard zou dit gaan?

En hou hard zou dit gaan met 100mm schijven? 10km/h zachter of nog meer vergeleken met 90mm schijven?

W-Y
                              Bijdrager

Moi forumleden, Ik heb een vario vraag.
                                Ik heb een aardig tamme setup <-- (zie die oranje kolom aan de linkerkant van deze tekst.8)) Nu heb ik een vario gemonteerd met malossi multivar. De varionaaf is 1 op 10.5 Vertanding, en heb 100mm schijven. Maar naar mijn idee heb ik nog te lichte rollen, de standaard was 4,7gr.. natuurlijk veelste licht maar toch ff proberen, kwam geen meter voor uit. Dus ongeveer een schatting gemaakt wat ik moest hebben en een setje 7.5gr gehaald, echter heb hiermeer de eerste paar kmpu nog overtoeren. Na de 10 tot 15 kmpu is het al beter en trilt niet meer zo erg, gaat dan redelijk stabiel door naar de 45 maar nog redelijk hoogtoerig. Nu hoop ik toch tegen de 60 te halen met deze setup. Ik denk zelf iets zwaardere rollen halen. 8.5 of 9 ofzo.. De snaar komt namelijk nog net niet boven in bij de multivar. Nu moet ik wel zeggen dat me snaar ook niet de nieuwste meer is, ik meet hier 12,35 mm de schuifmaat. Snaar en alles zit er goed omheen helemaal volgens Flick zijn vario guide.. Om een kort verhaal lang te maken. Nieuwe rollen halen, zwaardere? nieuwe snaar? of allebij... Alvast bedankt voor het meedenken!

pepko
                                Donateur

gewoon een setje polini testrollen halen bij jmpb. ik rijd er zelf ook mee, gaat prima.
                                  ik denk dat je met 8 gram wel redelijk in de buurt zit.

en een verse snaar is natuurlijk wel zo lekker. ik zou dan wel een gates snaar nemen, de malossi is nogal slijtage gevoelig.

15 berichten aan het bekijken - 3,361 tot 3,375 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.