Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,346 tot 3,360 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ChrisNL
    Bijdrager

Helios :
      Het is nu ondertussen al geen kleine vraag meer, maar op weer ff in te haken op mijn vario verhaal.

Ik heb vandaag veel getest met een rollensetje en een weegschaal!
      Mijn rolletjes waar ik mee reed waren 7,6gr. Ik heb allereerst 4,7 om gelijk met een groot verschil te meten.

Véél te veel toeren en kwam amper vooruit. Toen rond de 7gr. geprobeerd iets meer toeren als 7.6gr Toen zwaarste rollen geprobeerd 8gr. Reed bijna gelijk aan 7.6gr iets minder toeren op top.
      En nog een mixje geprobeerd wat uit zou komen op 6gr.

Maar 7,5-8gr blijft veruit het beste rijden. Wat ik toch vreemd vind, omdat iedereen altijd wel redelijk laag in de rollen zit. Maar ik zit met eigenlijk elke setup die ik gehad heb over de 7gr. Toch vreemd?

zal wellicht met je drukveer te maken hebben? welke heb je er in zitten?

Helios
      Bijdrager

Mijn schoentjes blijven niet meer goed op zijn plaats zitten omdat 2 van de 3 palletjes wat lam zijn geworden. Ik heb het hier over :

Hoe kan ik deze weer vast krijgen? Lassen lijkt me erg lastig, omdat de schoentjes weer op een vlak gedeelte moeten liggen.

ChrisNL
        Bijdrager

je zou ze opnieuw kunnen klinken met een busje met daarin een gat die over het palletje valt, en dan met een hamer aan de andere kant weer vast slaan.

yttrium
          Bijdrager

Heb vandaag een malossi vario binnen gekregen. Welke rollen heb ik nodig voor mijn setup?

Robertez
            Bijdrager

yttrium :
              Heb vandaag een malossi vario binnen gekregen. Welke rollen heb ik nodig voor mijn setup?

Ik zou beginnen met 8 grams rollen of zwaarder.

yttrium
              Bijdrager

Zo, net even de malossi vario geprobeerd. 8 gram was te zwaar. Welke ik er nou in heb geen idee. Ik heb een set van polini met daarin 6.6 tot 9 gram, ik heb de 1 naar lichtste erin dus dat zal 7.? zijn. Toch heb ik het idee dat het nog wat lichter kan. Hij heeft een mindere topsnelheid het optrekken gaan lekker maar hij kan iets meer toeren draaien denk ik.

Als ik lichtere rollen erin zet trekt hij dan ook weer harder? Want ik vind dit toerental eigenlijk wel lekker rijden maar hij mag nog wel wat vlotter optrekken.

elmagnifico
                Bijdrager

kan het zijn dat de draad van mijn varioklok bij de as waar het driehoekslager vast zit dikker is dan een gewone achterklok voor poulie

Helios
                  Bijdrager

Het lijkt me niet dat deze dikker is. Hoezo kun je de moer er niet opdraaien? Dan is het waarschijnlijk een linkse graad.

Kijk hier eens :
                    http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=431452#431452

elmagnifico
                    Bijdrager

ben een beginnend vario rijder, maar wat voor rollen zitten er in een standaard voorvario.
                      en kan ik daar eventueel zwaardere voor krijgen??

paulhermens

welke rollen zouden het goed doen op naaststaande sutup ?

misterd11
                        Bijdrager

hoeveel gram rollen zal ik met linksstaande setup moeten met gele drukveer en zwarte trekveren??

M.v.g.
                          Daniel

Helios
                          Bijdrager

Iemand een idee hoe dit weer te repareren valt?

Robertez
                            Bijdrager

elmagnifico :
                              ben een beginnend vario rijder, maar wat voor rollen zitten er in een standaard voorvario.
                              en kan ik daar eventueel zwaardere voor krijgen??

Ik meende 7 grams, zijn geen zwaardere voor te krijgen.
                              Wel lichtere bij b.v. een teknoetre modificatieset.

@Helios
                              Die koppeling kun je wel weggooien, geheel stuk gedraaid.
                              Enige optie is nog laswerk.

niek1992
                              Bijdrager

ik zou die koppeling idd niet weggooien. Slijp wat van je segmenten af zodat je bij je trekveren kan komen, Monteer een gemiddelde drukveer die met vrijwel elke setup mee kan en die koppeling kan gewoon nog lang mee.

Even goed in het vet zetten & vastlassen. zo heb ik het ook gedaan met eenzelfde koppeling. Kan eventueel foto’tjes maken op aanvraag.

criminalmindz
                                Donateur

Als ik een Malossi Voorvario koop, welke rollen zou ik dan nodig hebben op naaststaande setup?

15 berichten aan het bekijken - 3,346 tot 3,360 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.