- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 februari 2012 om 16:10 #102141
ik heb vandaag ff me vario onder me snor geknald maar zit nu met een probleem. Het betreft een std snor met Giannelli city power. De vario heeft een 1:13,5 vertanding met std drukveer en malossi voorvario. Heb er nu al verschillende rollen geprobeerd maar de snaar klimt niet omhoog…
17 februari 2012 om 16:14 #102117Nog zwaardere rollen dan.
Ik had met een standaard begrensd blokje ook 9 grams geloof ik.17 februari 2012 om 17:14 #115312heb net 9.2 gram geprobeerd maar helpt niet…
17 februari 2012 om 17:45 #101944Kan het variohuis wel verschuiven over de bus? Kunnen de schijven wel uit elkaar bewegen? Kijk alle bewegende delen even na of deze soepel verlopen.
17 februari 2012 om 17:54 #101827zal morgen even kijken. Als ik het achterwiel optil doet hij het wel gewoon..
23 februari 2012 om 15:33 #101692Cilinder : 42 ALU
Carters : Elc. Speedengine
Carb. : 13 / 13 @ 70
Vario : Vario Malossi + 90mm
Trekveertjes : Std.
Drukveer : Std.
Rolletjes : ~7gr.
Uitlaat : Gianelli Fire
Krukas : ARWelke trekveertjes raden jullie mij aan? Want hij kan echt nog wel veer meer toeren hebben bij het wegrijden.
Op middengebied is het prima zo, met een std. drukveer.23 februari 2012 om 16:47 #100668@ Helios; Ik weet niet wat je met dat tilde ~ teken aan wilt geven, maar ik zal allereerst je rollen veel lichter nemen. 7 gram icm met een standaard drukveer voor jou setup is te zwaar. Je zal veel meer toeren moeten gaan draaien.
Door het gebruik van deze lichtere rollen zal je ook je trekveren hierop moeten aanpassen. Denk aan Malossi geel bijv.23 februari 2012 om 16:54 #49332“~” staat voor ongeveer. Deze rollen zaten bij mijn voorvario en zijn testrollen geen idee hoe zwaar ze zijn. En geen mogelijkheid tot wegen. Maar zijn vrij zwaar dus schat ze rond de 7gr.
Maar, lichter? vario varieert echt prima op midden gebied. Héél veel meer toeren moet hij niet gaan draaien lijkt mij?
23 februari 2012 om 17:00 #101843De Fire is erg hoogtoerig en mijn ervaring met soortgelijke setup is dat rond de 5,5 gram gewichten de beste resultaten geeft. Het is toch wel belangrijk dat je het aantal grams gewichten weet, wil je gaan fijnafstellen. Zoals ik begrijp weet je dus niet precies wat de gewichten zijn? Een weegschaaltje is dan geen overbodige luxe.
Heb je Polini testrollen dan gaan deze per 0,7 gram stapjes meende ik. Aan de hand van welk setje mist uit je verpakking is het gewicht bij benadering te weten te komen.
23 februari 2012 om 17:04 #102949Martino :
Heb je Polini testrollen dan gaan deze per 0,7 gram stapjes meende ik.Klopt, ik heb eerder een test setje gehad inderdaad, maar probleem is. Dat deze 6 testrollen bij deze voorvario zaten. Ik heb dus geen compleet test setje. Het is daarom erg lastig schatten welk gewicht ik heb…
Zal toch eens kijken of ik ergens een grammen weegschaal op de kop kan tikken.
En toch maar een Rollenset Polini 5.5>7.0 aanschaffen.Denk eraan. Ik heb verschillende testrollen setjes nagemeten en de grammen stroken niet met de werkelijkheid. Of Polini moet qua grammen nieuwe standaarden hebben genomen.
23 februari 2012 om 17:11 #103038
paulhermensik gebruik altijd gewoon ééntje van de blokker, alle 6 de rollen tegelijk erop en dan delen door 6.
23 februari 2012 om 18:09 #102837vraagje,
Vandaag vario geinstalleerd, voorvario maakt toeren, de snaar draait mee, achter gaat ie wel niet vooruit.Heb al 3verschillende gewichtjes geprobeerd van 5.5 tot ergens 7.
Setup staat links, is met een gele malossi veer.
Moet wel zeggen dat mijn blok helemaal achteruit staat en mijn achterpoulie iets openstaat maw de snaar ligt er al in.
hopelijk iemand die antwoord weet?
23 februari 2012 om 18:16 #103052
paulhermensik heb achter een standaard drukveer en 10 grams rollen, dus met een onbewerkt snorcarter gooi die gele veer
er maar gerust uit.
je blok draaid niet genoeg toeren voor die gele veer.24 februari 2012 om 23:02 #105393Het is nu ondertussen al geen kleine vraag meer, maar op weer ff in te haken op mijn vario verhaal.
Ik heb vandaag veel getest met een rollensetje en een weegschaal!
Mijn rolletjes waar ik mee reed waren 7,6gr. Ik heb allereerst 4,7 om gelijk met een groot verschil te meten.Véél te veel toeren en kwam amper vooruit. Toen rond de 7gr. geprobeerd iets meer toeren als 7.6gr Toen zwaarste rollen geprobeerd 8gr. Reed bijna gelijk aan 7.6gr iets minder toeren op top.
En nog een mixje geprobeerd wat uit zou komen op 6gr.Maar 7,5-8gr blijft veruit het beste rijden. Wat ik toch vreemd vind, omdat iedereen altijd wel redelijk laag in de rollen zit. Maar ik zit met eigenlijk elke setup die ik gehad heb over de 7gr. Toch vreemd?
25 februari 2012 om 15:39 #100026Ik ben zelf ook erg onder de indruk waar mijn citta mee rijd.
reedvalve met 46 pinasco etc.
malossi vario met 9.5 grams rollen
trekt super en rijd goed hard, nog geen gemeten snelheid.
maar het lijkt mij aan de zware kant voor deze setup, heeft iemand hier een verklaring voor?Moet alleen nog controleren wat voor vertanding in de ass zit, moeten rollen zo waar als je bijvoorbeeld 1:13.5 vertanding hebt?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.