Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,316 tot 3,330 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timmm
    Bijdrager

Dus het geld wel waard?!

Een waardeoordeel waar ik persoonlijk met “ja” op antwoord.

ritze
      Bijdrager

voordelen:

trekt harder
        loopt sneller.
        veel makkelijker af te stellen

nadelen:

de vario zelf (waar de rollen in zitten) slijt als een gek maar gaat toch wel minstens 10.000km mee
        bij sommige snaren is het lastig aan duwen omdat de snaar slipt.

dus zonder deco ga je hem niet aan krijgen als je pech hebt

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Sil Hugelier
        Bijdrager

iemand idee welke veren ik zou moeten steken met
          DR70 evo, proma cc rest standaard? ik heb gele, witte en zwarte liggen van malossi.

beun_ciao
          Bijdrager

Ik heb een varioklok 1:10,5 met loopstand, maar de lange as heeft best veel speling. Zijn hier nog revisie setjes voor te krijgen? of kan ik ook bussen uit een bromklok of zo gebruiken?

beunhaaz
            Bijdrager

Malossi halfpoelie
              Normale halfpoelie

Welke van deze 2 moet ik hebben op een polini voorvario? Mijn halfpoelie is vanmiddag zwaar beschadigd 🙁

Anoniem

Volgensmij moet je de Malossi halfpoelie hebben maar dan moet er nog een busje bij, deze zit bij een Polini eraan vast en bij een Malossi los. Misschien kun je deze van je Polini af halen o.i.d.?

beunhaaz
                Bijdrager

Zie linkstaand setup. Er zitten nu 9.5 rollen in. Alleen kom nog niet hoger dan 54.5 -,- heb std trekveren en eerst met poelie op bromblok ree ik met 80 poelie al de 56 … Weet dat je met vario iets minder hard ga. Maar heb nu getuned blok en ga even hard… Vind dit niet echt logisch. Met getuned blok en vario ging ik onafgestelt al 60. Vond dat wel leuke snelheid voor dagelijks gebruik.. Kan iemand me dit uitleggen? Of welke rollen ik moet pakken? Want heb nu al vanaf 6.6->9.5 geprobeert (dat polini rollensetje van jmpb) en nog aantal rollen van 5.6 en 6.0 maar lijkt allemaal geen verschil te hebben. En vind dat hij raar geluid maakt eenmaal bij de 40. (Alsof de snaar heel erg op en neer gaat en dan bij de 50 wordt dat weer minder)

pepko
                  Donateur

9.5gram is sws te zwaar hoor! al helemaal met standaart drukveer. slipt je snaar niet?
                    probeer eens een gele drukveer 😉

Martino
                    Moderator

Standaard drukveer gewoon behouden. Deze moet voldoende zijn, maar mogen de rollen waarschijnlijk wel ietsje lichter. Je zegt dat je het blok bewerkt hebt, maar niks over de cilinder. Zolang je de cilinder(uitlaatpoort) niet bewerkt zul je niet veel meer topsnelheid gaan zien. Waarschijnlijk rijdt je ook met vrij lichte vario vert?

vespa rider
                      Bijdrager

ik kam net van school blokkeerde me ciao op top snelheid, haal ik hem thuis open is me schijf van de voorvario doormidden gebroken en zit helemaal vast tussen me vliegwiel vliegwiel kapot koelvinnen eraf koelkap in stukjes en snaar helemaal kapot.
                        hoe kan dit???

het is malossi voor vario

Anoniem

Ehm, ik denk dat de schijf van je Malossi vario is gescheurd, gebeurt wel vaker, deze heeft zich tussen het frame en het vliegwiel gezet en de vinnen eraf geramd denk ik.

Zitten er sporen op je frame?

beunhaaz
                          Bijdrager

vertanding is de std vertanding. (10,5 ofzoiets is dat?) cilinder is niet veranderd. Maar bedoel. Heb al de 60 ermee gehaalt op vlak stuk. en nu haal ik met plat op de grond nog geen 55. (60 was rechtop zelfs) dus vind het raar.

cilinder is ook std. Durf daar niet bij mijn school brommer aan te komen 😛 zonder reserve blok. Dus sowiezo lichteren rollen ?(maar ik maak dan wel dikke autowheely…) en zag net bij het rijden naar de stad dat raar geluid. Mijn vario voor gaat dan op top op en terug en op , dus op en neer als je me begrijpt. Beetje raar uit te leggen. (zelfde effect alsof je optrekt en hij zich dan uitklapt.)

Wat kan dit zijn? Door de snaar? this de malossi van jmpb. (slijte ram snel!)

joostv23
                            Bijdrager

Vraagje,

Ik rijd met een polini speedengine cp, racekruk, 70DR en leo handmade. Wat voor vario zou ik daarvoor nodig hebben? Schijven hoe groot? Vertanding? Drukveer? voorvario?

Thnx

k0enn
                              Donateur

100mm schijven, vertanding beste 1:10.5 of 1:11.5, gele drukveer, malossi voor vario, met +-7 grams rolletjes.

eventueel trekveren nog aanpassen.

joostv23
                                Bijdrager

k0enn :
                                  100mm schijven, vertanding beste 1:10.5 of 1:11.5, gele drukveer, malossi voor vario, met +-7 grams rolletjes.

eventueel trekveren nog aanpassen.

:thumb

15 berichten aan het bekijken - 3,316 tot 3,330 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.