Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,286 tot 3,300 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bobclees
    Bijdrager

oke dankuwel dus als ik mijn originele vervang met groene word het wel een stuk beter? of kan ik beter gelijk blauw doen

Robertez
      Bijdrager

Ik zou voor groen gaan, kijken hoe de koppeling reageert.
        Daarna kun je er altijd nog strakkere inzetten.

Zelf heb ik met 50cc DR, de slapste van polini.
        Ik merk daarmee wel aanzienlijk verschil in vergelijking met gebruikte originele..

keesie75
        Bijdrager

De ‘ring met opstaande rand’ hoort toch niet op je krukas te zitten met (polini) vario?
          Had dat net wel, met als gevolg dat de vario door de lucht vloog… (Kan hopelijk morgen mn twee laatste rolletjes nog vinden.)

En weet iemand een trucje op de half poelie en bus van de krukas af te krijgen? Mn plattevlak is niet helemaal goed meer, waardoor ik hem er niet meer vanaf krijg… (Met poelie koppeling kan je hem steeds naar achter duwen en met een klap tegen die bus, kwam die er wel af.)

misterd11
          Bijdrager

lang genoeg proberen, opassen dat je je halfpully niet kromtrekt!

niek1992
            Bijdrager

met malossi kon de halfpoulie altijd los van de bus zelf. kon je met een schroevendraaier er tussen tikken totdat hij los kwam. Heb het ook een keer geprobeerd met heetstoken & doek + griptang. lukte ook! mischien dat even proberen.

ERIKJAN1984
              Donateur

kan je een imi. koppeling van een vario, je normale schoenen op overzetten, zodat je je trekveren toch kan vervangen?

Emileee28
                Bijdrager

hallo vespa mensen
                  ik heb even een aantal vragen

ik weet in de tijd der jaren, aan vespa’s gekloot enzo, al best veel over een brommer.

nu heb ik dus een vario gekocht, met malossi voorvario, en volgens my vertanding 1;10,5, en imi achterkoppeling

volgende week komt de vario binnen, incl hoop grams rolletjes van polini, 4 gram tm 9 gram als ik het goed heb.

nu heb ik aantal vragen, want op heb gebied van vario snap ik er helemaal niks van.

1: welke volgorde moet ik alles monteren, zal ook even bij de how to’s kijken, daar zal het ook staan denk ik:P

2: hoeveel grams rolletjes zal ik ongeveer moeten bij deze setup :

er zit een gele malossi drukveer in!

getuned kickcarter
                  boosters doorgetrokken in carter, en 13mm gevijld en opgeboord
                  dr65evo,
                  13/13
                  malossi filter.
                  proma cc uitlaat

ik zat zelf te denken rond de 6 gram

ik zou graag lekkere wheelies willen maken, top moet ook nog redelyk hoog zijn, maar liever wat meer trekkracht.

wie kan mij helpen?

ERIKJAN1984
                  Donateur

@ emileee28

http://vespa-ciao.nl/page.php?id=295

en je rolletjes, tsja, dat blijft altijd erg verschillend per setup

keesie75
                    Bijdrager

De moer die de schijven bij elkaar houd vond het vandaag leuk om ineens los te draaien.
                      Koppeling ziet er nu zo uit. Moet ik een hele nieuwe kopen?

eidos
                      Donateur

Ja, Spiebaan is weg dus zullen de schijven niet meer goed vast gezet kunnen worden bij het monteren.

Je kunt de moer + schijf nog vast lassen. Maar dan kun je vervolgens niks meer vervangen aan je koppeling.

niek1992
                        Bijdrager

welke koppeling heb je? Foto van bovenaanzicht. niet alle koppelingen zijn als verloren beschouwd. Gewoon een algemene drukveer monteren, en de trekveertjes kan je meestal nog wel vervangen.

keesie75
                          Bijdrager

Heb nu een imi koppeling erop gezet, maar hij pakt alleen als ik achteruit loop… Zitten de startschoentjes dan verkeerd om of iets?

Anoniem

Dat zou heel goed kunnen, er staat me iets van bij dat ze, als ze nieuw zijn, de startsegmenten verkeerd om zitten.

Dit klopt, even omdraaien dus.

timmm
                              Bijdrager

Ik vroeg me af of ik ook koppelingsveertjes van een normale koppeling in een vario achterkoppeling kan doen?

Tonni
                                Topic starter

Zolang je de ‘standaard’ vario koppeling hebt, past dat prima.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 3,286 tot 3,300 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.